2011 Europees Kampioenschap 1:8 Luxemburg

full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat aan Collari erg duidelijk is, is dat hij erg veel plezier aan de hobby heeft. DAt straalt die gewoon uit.:D
 
Wat aan Collari erg duidelijk is, is dat hij erg veel plezier aan de hobby heeft. DAt straalt die gewoon uit.:D

Even voor de duidelijkheid, voor dit soort mannen (en er zijn er veel meer) is het geen hobby maar keiharde pegels. Het is hun baan en inkomen. Een hobby is voor die rijders die het doen omdat het leuk is.

PS: Lamberto gevonden op FB ;)
 
Heeft die van zijn hobby zijn baan gemaakt of van zijn baan zijn hobby;):D
 
Als ge ze daar een hele week aan hun tafelke hebt zien zitten , zag het er toch nie uit of die daar dikke lol hadden.
Daar werd geen 3 keer gelachen op ne hele dag (bij wijze van spreken).
 
Wat gebeurt hier nou?

Van RC-Area - Daily RC Car News

cheatingatecachampsin.jpg


Last weekend we saw the 1/8th on-road European Championships take place at Luxembourg. An interesting topic regarding the fast and technical track was as you would expect tyre choice, furthermore its treatment.

It is general knowledge that tyre treatment in EFRA rules is a well-known discussion with the prohibition against this uprising problem being concluded at the beginning of 2011. However in Italy, the modification of tyres is in fact allowed and unrestricted.

It has been said that certain drivers arrived in Luxembourg with up to twenty different mixtures of tyre additives. Photos show mechanics applying “Milk” (as one of the drivers tried to tell the referees), to tyres. As you can see, rubber gloves and brush in hand the tyre modification took place at the track in the back of cars.

We personally have no evidence that drivers were using the prohibited additives on the track and at this very moment in time we understand that no drivers were disqualified. It has been suggested that the tyre modification may in fact of been in preparation for the next race in Italy however this of course begs the question, why prepare them in the back of a car trackside in Luxembourg?

cheatingatecachampsin2.jpg
 
Wat daar gebeurt is niet goed voor de hobby en sport, de mensen die dit doen (voornamelijk in de top) moeten zich schamen. Voor je het weet moet je net als met electro ook met een zooi potjes op tafel zitten en de vrijdag en zaterdag alle combinaties (zeker als je meerdere merken banden hebt) proberen of vooraf een voorraad sets aan banden prepareren waar ook de nodige kosten bij komen.

Laten we ook niet vergeten dat sommige van deze middelen nogal wat reacties op de huid veroorzaken....

En ja, als je zo moet winnen....
 
Wat daar gebeurt is niet goed voor de hobby en sport, de mensen die dit doen (voornamelijk in de top) moeten zich schamen.
En ja, als je zo moet winnen....

Wat je hier ziet is een gevolg van top-rijders waarvan verwacht wordt dat ze mee kunnen komen met anderen die hetzelfde doen op een slimmere manier.
Vergeet niet dat bandenleveranciers hier tevens een rol in spelen.
 
Rijst bij mij de vraag waarom een refferee niemand gediskwalificeert heeft als het reglementair niet mag?
Als men (voor de toprijders) een oogje dicht knijpt is het hek van de dam...
Aan de andere kant, als je de banden in je caravan of hotelkamer behandelt met dergelijke middelen is het ook niet te controleren.
Of als een fabrikant dit doet zonder dat de (door hun gesponsorde) rijder dit weet, wat kan de rijder daar aan doen...
Maar ik had begrepen dat men dit kon meten met een bepaalde tester, dus degene die het gebruiken zijn er dan toch zo uit te halen, of denk ik weer te simpel?
 
als je de topics hierover leest ook op rctech , blijkt dat men een manier heeft gevonden die niet te detecteren is. Hoe ze dan weten dat het toch gebeurt is , ik zou zeggen lees de verschillende topics maar.
 
Maar ik had begrepen dat men dit kon meten met een bepaalde tester, dus degene die het gebruiken zijn er dan toch zo uit te halen, of denk ik weer te simpel?

Dat is te simpel, je moet nl wel weten welk bestanddeel je zoekt. Volgens mij was die tester er niet in Luxemburg...
 
Wat daar gebeurt is niet goed voor de hobby en sport, de mensen die dit doen (voornamelijk in de top) moeten zich schamen. Voor je het weet moet je net als met electro ook met een zooi potjes op tafel zitten en de vrijdag en zaterdag alle combinaties (zeker als je meerdere merken banden hebt) proberen of vooraf een voorraad sets aan banden prepareren waar ook de nodige kosten bij komen.

Laten we ook niet vergeten dat sommige van deze middelen nogal wat reacties op de huid veroorzaken....

En ja, als je zo moet winnen....

Wat? Ik heb vaak maar 1 potje op mijn tafel staan hoor....

Dat is te simpel, je moet nl wel weten welk bestanddeel je zoekt. Volgens mij was die tester er niet in Luxemburg...

Gewoon met je duim! Prima tester! ;-)

Groet Robert
 
nu het grote publiek weet dat het werkt. is het hek van de dam .
smeren of niet smeren het verschil is te groot.

in de elektro was dit +_ 15 jaar geleden ook het zelfde probleem iedereen deed het. maar niemand smeerde;).
dus het enige wat zal werken is vrijgeven .of jarenlang discussiëren dat het niet eerlijk is.en waarom ligt zijn auto zo goed???.

een paar voordelen heeft het natuurlijk ook wel. je krijgt ineens wel een auto die ineens wel veel beter met de top me kan komen.:) (raar hoe kan dat:o)
Gr Richard
 
En toen werd er ( te vaak) met trackmax gesmeerd op de baan.
Resultaat: de mensen de gesmeerd hadden, hadden last van griprol
hahaha
 
Of als een fabrikant dit doet zonder dat de (door hun gesponsorde) rijder dit weet, wat kan de rijder daar aan doen...

Wat de rijder er aan kan doen is irrelevant, als zijn spullen niet voldoen aan de reglementen krijgt hij een sanctie. Ik kan er namelijk ook niks aan doen als de brandstof die ik bij de modelbouw winkel haal teveel nitro bevat, maar toch kan ik er op worden afgekeurd.
 
In principe had deze mensen een 5 jaar ban moeten krijgen van de EFRA evenementen. Dat had in mijn ogen wel indruk gemaakt.:rolleyes:
Slappe hap die EFRA , moet een echte kerel in zitting nemen:D
Wat voor jou Roelof?;)

Matrix banden hebben dus soppen nodig om mee te komen, dan weten jullie het
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In principe had deze mensen een 5 jaar ban moeten krijgen van de EFRA evenementen. Dat had in mijn ogen wel indruk gemaakt.:rolleyes:
Slappe hap die EFRA , moet een echte kerel in zitting nemen:D
Wat voor jou Roelof?;)

Matrix banden hebben dus soppen nodig om mee te komen, dan weten jullie het

Soppen????
 
Back
Top