Heel erg leuk Martin,
Ik stap een beetje laat in bij deze topic maar ga hem zeker verder volgen. Vorig seizoen heb in Michel en Stanley mogen helpen met het ombouwen van de F180 serpent naar Brushless. Ik was echt zeer verbaasd wat een geweld eruit zo een brushless auto komt en zo lekker stil....

Helaas is er voor die auto geen echte intresse bij andere volgens mij om hem van de plank te halen en om te bouwen.
Ik geloof wel zeker dat ereen toekomst is voor brushless auto's vraag me eerder af hoeveel toekomst is er nog voor brandstof auto's.........
Wel denk ik dat een auto als de mugen MRX5 beter geschikt is voor een ombouw.
De achterrem is daar volgens mij het grootste plus punt evenals de aluminium lagerblokken.
Met de serpent heb je gewoon weinig ruimte en blijft er maar een heel klein remschijfje over.
Ook kan je een ander lagerblok maken met een geintergreerde motorsteun.
Ik heb de mogelijkheden voor een ombouw van een MRX5 al eens bekeken en dat zou best gaan. Echter mij ontbreekt het aan finaciele middelen om een auto en alles voor de ombouw aan te schaffen.
Er is zelf een bedrijf in Haarlem wat accu's zou kunnen maken in een gewenste vorm is mij verteld. Zo zou je een meer ideale gewicht verdeling in de auto kunnen benaderen.
Of het waar is of niet de man die het mij verteld had het over liquid lipo's.... val me er verder niet op aan ik heb totaal geen kaas gegeten van Elketro rijden, maar misschien bewijs ik dat nu zelf al met deze opmerking
Ik ben meer van het bewerken van een stuk materiaal.
Mijn maatje gaat volgend seizoen rijden met de MRX5, dan heb ik er 1 thuis staan en kan ik het eens in 3D gaan tekenen.
Groet,
Rob