Nou vandaag heeft hij gevlogen! Althans even gehooverd..
1e hover ging aardig goed, hij wagde een beetje dus de gain wat omlaag gezet toen bleef de staart horizontaal stil, alleen wagelde hij op en neer ( niet hard, maar ietsje ) -> eigenlijk niets van gedacht en dacht dat dit bij het inslijtproces hoorde. ( Gelezen op meerdere fora's )
Na 7x gehoverd te hebben ging het toch wel ietsje fout.
Bij het opspinnen begon hij enorm te vibreren, vooral bij de staart. ( Zo erg, dat de tail servo helemaal wegtrilde waardoor mijn tail blades een verkeerde hoek aannamen )
Wat bleek, de hele tail case is gebroken, gewoon kats gescheurd.
4 dingen die in mijn mening die je
tot nu toe moet doen aan zon HK heli:
1. Main gear vervangen -> Originele enorm zacht plastic
2. Tail case vervangen, gewoon de hele kast. -> Vervang hem nou niet weer voor een HK merk, pak align.
3. Locktite alle boutjes, en trek alle boutjes na. ( Blauwe locktite! )
4. Landingsgestel vervangen voor een align type om 2 redenen:
- Het HK landingsgestel heeft pootjes die je niet kunt borge, deze gaan dus draaien in hun houder ( Meestal met de schuine kant omlaag trillen ze )
- Het plastic is ENORM slap! Vandaag zette ik de helicopter neer en brak mijn landingsgestel aan 1 kant al. Dit heb ik tijdelijk gerepareerd, maar een align type is al onderweg.
Maargoed, de heli staat nu zonder tail case.
Maar verder... WOW wat vloog dat ding lekker zeg! Lekker massief en zwaar heerlijk!
Nu onderweg dus:
Gelijk een metalen, ik neem geen risico's.
En een nieuwe landingskidset
Nu zijn er een paar serie's geweest van dit type helicopter, die hele slechte tail rotorholders hadden. Naar mijn weten valt mijn helicopter daar niet in, maar mocht er wat meer budget zijn gaan we ze upgraden naar alu: ( niet duur overigens, 24,50 )
Binnenkort meer...