HK500GT Bouwverslag!

Ikke nie begraip of jij misschien niet..

Ja, was een rondje Vlamingen en Nederlanders die toch de zelfde taal spreken...niet dus;)

Misverstandje met andere woorden, het was mij inderdaad al duidelijk dat de setup wel correct was in mijn geval en dat van Cannonballs

Stevo
 
Zo vanmiddag weer lekker veel gedaan, heli is 98% klaar voor maiden!!

Gears en klein grut is binnengekomen, en ik heb mijn gyro ook gemod. ( Zoals de forums dit vertellen... )

DSC_0422.jpg


Gyro open, en bloot, zit nu een sterker schuimpje in!:D

Nieuw spul!!!:

DSC_0429.jpg

DSC_0430.jpg

Wat Y kabels, laadkabeltjes en gouden connectoren voor van de motor naar de ESC verbinding.

Gauw tussendoor een vraag over deze connectoren, hoe maak ik de draden hierin vast, kan ik dit gewoon vol laten lopen met soldeertin? Of moet er een schroefje in van de zijkant:

DSC_0431.jpg


Oeh, nieuwe gear gemonteerd. ( Wat vreemd is overigens -> de tail gear zit OOK een slag in? Zonder gemonteerd te hebben gecontroleerd op een boutje, zeer vreemd?:???: )

DSC_0435.jpg


Vet:

DSC_0420.jpg


+ Maingearbussen:

DSC_0421.jpg


= lekker soepel lopen:D

Gyro gemonteerd:

DSC_0424.jpg


Netjes de draadjes gekrult:D

DSC_0425.jpg


Waar ga ik de ESC plaatsen dan? Onder de batterijtray? Word wel te warm lijkt mij.. ( Op deze foto zit hij dan verkeerdom, maar you get the picture )

DSC_0427.jpg

DSC_0428.jpg


Hij's er bijna klaar voor:banana:

DSC_0436.jpg


DSC_0437.jpg


DSC_0438.jpg


Samen met zijn vriendje de DX6i:

DSC_0439.jpg


Waar is deze laatste tray voor overigens?? Extra batterij oid?:

DSC_0444.jpg


Binnenkort ( morgen ofzo ) meer;)
 
Dit is de mijne met RJX FBL kop en Gaui GU-365 estab. Vliegt geweldig!

IMAGE_008.jpg


IMAGE_007.jpg


-De connectoren hebben geen schroefje nodig., Met een behoorlijk sterke soldeerbout GOED doorwarmen zodat de soldeertin goed vloeit in alle hoekjes en gaatjes. Het beste gaat dit door een houten blokje te nemen en daar een gaatje in te boren waar de connector precies inpast. Nu heb je 2 handen vrij voor bout&tin. daarna krimpkousje erover als isolatie uiteraard.
-De regelaar zit bij mijn ook op die plaats, prima zo
-De gyro kun je het beste met de hotglue mod aanpassen, zie diverse forums
-GEEN Y-kabel voor serieschakeling accu's! Zie PM
-Taildrive gear kan idd iets slingeren, maar die zit erop gespoten dus kan je niks aan doen. Maakt vaak ook niks uit voor het vliegen. Gewoon even proberen IMHO.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke info je via pm stuurt bruteforce maar wellicht hebben anderen er ook iets aan :)

De y-kabel die ik zie op de foto is volgens mij voor parallel schakeling.
Dit is er een voor serieschakeling
601-2PSeries.jpg
 
-De connectoren hebben geen schroefje nodig., Met een behoorlijk sterke soldeerbout GOED doorwarmen zodat de soldeertin goed vloeit in alle hoekjes en gaatjes. Het beste gaat dit door een houten blokje te nemen en daar een gaatje in te boren waar de connector precies inpast. Nu heb je 2 handen vrij voor bout&tin. daarna krimpkousje erover als isolatie uiteraard.
Goede tip, ga ik zometeen gelijk even proberen!

-De regelaar zit bij mijn ook op die plaats, prima zo
Is het niet een te warm/heet combinatie zo? Ik draai de regelaar met zijn ribben wel om dan, maar warmte afvoeren word wel lastig zo lijkt mij..

-De gyro kun je het beste met de hotglue mod aanpassen, zie diverse forums
Klopt, dit had ik op het moment even niet bij de hand, ga zo naar mijn werk daar heb ik dit liggen.

-GEEN Y-kabel voor serieschakeling accu's! Zie PM
Ik heb wel een Y-Kabel, die serie schakelt -> Zie post hierboven van Danny.

-Taildrive gear kan idd iets slingeren, maar die zit erop gespoten dus kan je niks aan doen. Maakt vaak ook niks uit voor het vliegen. Gewoon even proberen IMHO.
Dat dacht ik ook al, verbaasde me er gewoon beetje over. Tis ook helemaa niet veel, maar ik controleer het wel, en viel me op:D
 
Ben nu de motor aan het uitproberen met de DX6i. Heli loopt goed, nog niet van de grond geweest omdat ik onzeker ben over de ESC.

Het zit zo, als ik de DX6i op trottle hold zet ( uit veiligheid ) en de batterij verbind met de heli, begint hij na het piepen te draaien, zet ik de switch uit stopt hij met draaien.

Zet ik de heli aan zonder trottle hold, kan ik gewoon gas geven, zet ik hem daarna op trottle hold, hoor je de ESC paar keer piepen en als ik hem er dan afhaal ( trottle hold ) dan gaat hij ook weer draaien.. Wat de? XD
 
Nou vandaag heeft hij gevlogen! Althans even gehooverd..

1e hover ging aardig goed, hij wagde een beetje dus de gain wat omlaag gezet toen bleef de staart horizontaal stil, alleen wagelde hij op en neer ( niet hard, maar ietsje ) -> eigenlijk niets van gedacht en dacht dat dit bij het inslijtproces hoorde. ( Gelezen op meerdere fora's )

Na 7x gehoverd te hebben ging het toch wel ietsje fout.

Bij het opspinnen begon hij enorm te vibreren, vooral bij de staart. ( Zo erg, dat de tail servo helemaal wegtrilde waardoor mijn tail blades een verkeerde hoek aannamen )

Wat bleek, de hele tail case is gebroken, gewoon kats gescheurd.

4 dingen die in mijn mening die je tot nu toe moet doen aan zon HK heli:

1. Main gear vervangen -> Originele enorm zacht plastic
2. Tail case vervangen, gewoon de hele kast. -> Vervang hem nou niet weer voor een HK merk, pak align.
3. Locktite alle boutjes, en trek alle boutjes na. ( Blauwe locktite! )
4. Landingsgestel vervangen voor een align type om 2 redenen:
  • Het HK landingsgestel heeft pootjes die je niet kunt borge, deze gaan dus draaien in hun houder ( Meestal met de schuine kant omlaag trillen ze )
  • Het plastic is ENORM slap! Vandaag zette ik de helicopter neer en brak mijn landingsgestel aan 1 kant al. Dit heb ik tijdelijk gerepareerd, maar een align type is al onderweg.
Maargoed, de heli staat nu zonder tail case.

Maar verder... WOW wat vloog dat ding lekker zeg! Lekker massief en zwaar heerlijk!:banana:

Nu onderweg dus:

h50073.jpg


Gelijk een metalen, ik neem geen risico's.

En een nieuwe landingskidset

h50047.jpg



Nu zijn er een paar serie's geweest van dit type helicopter, die hele slechte tail rotorholders hadden. Naar mijn weten valt mijn helicopter daar niet in, maar mocht er wat meer budget zijn gaan we ze upgraden naar alu: ( niet duur overigens, 24,50 )

h50119-00.jpg


Binnenkort meer...
 
Foto's van de gebroken tail case, ik heb er niets raars mee gedaan behalve gehoverd.

DSC_0446.jpg


DSC_0447.jpg


DSC_0448.jpg


DSC_0449.jpg


Align tailcase is ondertussen onderweg, van metal!
 
Dit is de mijne met RJX FBL kop en Gaui GU-365 estab. Vliegt geweldig!

IMAGE_008.jpg
Dank je maat, toch mooi hoor FBL :cool:

at Cannonballs weer goed bezig maat :proost:
volg u'm al vanaf het begin in stilte, ik zelf wacht nog FF een week of 3 dan kan ik bestellen wat ik wil bestellen...(wat duurdere servo's/motor/ecs , etc...) zit er eigenlijk ook aan te denken om de tail carbon te maken...

en ik zie dat ik de tail box per direct moet vervangen ! :???:
ziet er toch redelijk uit zo als je u'm voor je hebt, nou ja...

Trouwens zou je een PB versturen in verband met dat Esky gebeuren,
ik zelf blijf met allen plezier vliegen met mijn 2 belts,

ik ga er alleen niet meer op in op dit forum als het het iets met Esky maken heeft..

Verders succes met de bouw en zal het in de gaten houden :wink:
 
Dank je maat, toch mooi hoor FBL :cool:

at Cannonballs weer goed bezig maat :proost:
volg u'm al vanaf het begin in stilte, ik zelf wacht nog FF een week of 3 dan kan ik bestellen wat ik wil bestellen...(wat duurdere servo's/motor/ecs , etc...) zit er eigenlijk ook aan te denken om de tail carbon te maken...

en ik zie dat ik de tail box per direct moet vervangen ! :???:
ziet er toch redelijk uit zo als je u'm voor je hebt, nou ja...

Trouwens zou je een PB versturen in verband met dat Esky gebeuren,
ik zelf blijf met allen plezier vliegen met mijn 2 belts,

ik ga er alleen niet meer op in op dit forum als het het iets met Esky maken heeft..
Verders succes met de bouw en zal het in de gaten houden :wink:

Ik weet niet of je hem gaat vervangen, de tail case. Zoja: Probeer de originele HK maar eens te breken als je hem in 2 hebben liggen, gaat relatief makkelijk vind ik. Daarom heb ik een metalen bestelt en gaat er indd binnenkort ook een carbonnen tail boom op.

Ik snap het van de belt, ik vlieg ook nog vrolijk rond met me CPX dusja:D
 
Ik heb eigenlijk een CMT-model en die heeft standaard al een metalen tailcase. Nooit problemen mee, kun je dus ook voor een paar cent bij HK halen.
 
Heb al het een en ander gevonden,
maar ik denk dat ik voor de Torque Tubega ga :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat ze die tailcase nog niet aangepast hebben:
lifeliner-3-ph-elp-500-size-traumahelicopter-6
post #78 heb ik ook de ervaring mogen delen. Daarna alles aangepast naar Torque Tube van Align.

Fantastisch! Jij hebt dus hetzelfde probleem als wat ik had haha!

Morgen komt mijn nieuwe binnen - ik had inderdaad ook gehoord ( @ ExtremeBB ) van de torque tube, hader alleen over gelezen dat dit ook niet alles was? Staat me niet bij waarom niet maargoed. Ik vind een belt ook prima.

Nog even ter verduidelijking:

Deze HK heli ga ik heeeeel langzaam upgraden naar Align onderdelen, ook wil ik er nog andere rotorbladen en tailrotorbladen opzetten. En ga ik proberen er een 3G systeem ( flybarless ) op te monteren;)

Maar eerst maar is goed vliegend krijgen zonder dat mijn tailcase uit elkaar klapt:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fantastisch! Jij hebt dus hetzelfde probleem als wat ik had haha!

Morgen komt mijn nieuwe binnen - ik had inderdaad ook gehoord ( @ ExtremeBB ) van de torque tube, hader alleen over gelezen dat dit ook niet alles was? Staat me niet bij waarom niet maargoed. Ik vind een belt ook prima.

Nog even ter verduidelijking:

Deze HK heli ga ik heeeeel langzaam upgraden naar Align onderdelen, ook wil ik er nog andere rotorbladen en tailrotorbladen opzetten. En ga ik proberen er een 3G systeem ( flybarless ) op te monteren;)

Maar eerst maar is goed vliegend krijgen zonder dat mijn tailcase uit elkaar klapt:p


Ik heb nog geen enkel probleem gehad met mijn standaard kunststof HK tailcase en ik heb toch ook al 2 serieuze crashes gehad. Volgens mij heb jij gewoon pech gehad met jouw crash. Ik heb ook een aantal onderdelen vervangen door Align zoals in mijn draadje te lezen is. Over het algemeen is de prijs kwaliteit verhouding meer dan goed te noemen van HK.
Je moet de kwaliteit van HK in het juiste perspectief zien. Ga je de heli gebruiken voor het echte 3D vliegen of gewoon wat rondvliegen. Dat maakt echt wel wat uit. Voor het echte 3D werk zou ik ook geen HK nemen maar een TREX o.i.d. Er zit gewoon wat meer speling op de HK t.o.v. de TREX waardoor de laatste straker vliegt en onderworpen kan worden aan meer extreme krachten maar daar betaal je dan ook een ander prijskaartje voor.

Ik heb ook een Vario heli op electro en dat vliegt echt super strak en ga ik niet vergelijken met mijn HK want dat kan gewoon niet.

Grt Han
 
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met mijn standaard kunststof HK tailcase en ik heb toch ook al 2 serieuze crashes gehad. Volgens mij heb jij gewoon pech gehad met jouw crash. Ik heb ook een aantal onderdelen vervangen door Align zoals in mijn draadje te lezen is. Over het algemeen is de prijs kwaliteit verhouding meer dan goed te noemen van HK.
Je moet de kwaliteit van HK in het juiste perspectief zien. Ga je de heli gebruiken voor het echte 3D vliegen of gewoon wat rondvliegen. Dat maakt echt wel wat uit. Voor het echte 3D werk zou ik ook geen HK nemen maar een TREX o.i.d. Er zit gewoon wat meer speling op de HK t.o.v. de TREX waardoor de laatste straker vliegt en onderworpen kan worden aan meer extreme krachten maar daar betaal je dan ook een ander prijskaartje voor.

Ik heb ook een Vario heli op electro en dat vliegt echt super strak en ga ik niet vergelijken met mijn HK want dat kan gewoon niet.

Grt Han

Ik heb nog geen enkele crash gehadmet de HK hoor? Hij heeft hooguit 10CM 2 minuten gehoverd in totaal..

De crash die ik schreef ging over de CPX, niet de HK ;) ( Re-read post:D )
 
Haha, nou dan bewijs ik u het tegendeel!

Dom gevalletje:

Was net lekker bezig met rondvliegen met de Belt CPX. Ik denk, ga een stukje hoger, zie ik de gyro ( O.O ) loskomen, heli was total out of control gelijk..

Ik had hem vastgezet met dubbelzijdige tape welke ik ook wou gebruiken voor de HK500. Maar dit gaat nu dus zeker niet meer door :-P Wie heeft een tip om de gyro goed vast te zetten?

Heb net de metal tail case binnengekregen, en landing skids van Align, vanavond ga ik deze monteren en nog is opspinnen..
 
Back
Top