F5B Wedstrijd 3 September Zeewolde

Ik heb eraan gedacht om mee te doen, maar helaas vorig weekend door een defecte ontvanger de restanten van mijn Lift Off moeten uitgraven in een zompig weiland. Ben wel de gelukkige bezitter van de oranje-blauwe Enigma, maar daar zitten nog geen servo's in.

Volgend seizoen beter, maar ik kom morgen wel weer eens kijken!

Groeten,
Jan
 
Laatst bewerkt:
Zo, alles staat in de auto, nu nog zorgen voor de nodige koffie voor onderweg en om het broodnodige caffeïne gehalte omhoog te brengen.

Wel nog even de koelkast checken of ik alles mee heb.
 
Hier ook alles ingeladen, Fiesta'tje ligt weer goed vol met de vliegspulletjes en alle accu's en kisten voor de wedstrijdleiding.

Tot straks!
Gerben
 
Het was weer een mooie dag.
Ik heb zeer constant gevlogen, elke ronde 0 rakken.
Je moet dus toch een 5S pakket doorsolderen, daar kwam ik achter nadat ik de hele kist al uit elkaar gehaald had.

Niek heeft als nieuweling meegevlogen, met een Blizzard met 250 Watt kisten met 4-5 kilowatt verslaan is toch wel leuk!

Goed gedaan!

De rest mag wat over de dag schrijven, ik ga de auto verder uitladen.

GJ
 
Uitslag staat online!, ff uitzoeken waarom er nu iets fout gaat Niek staat iets te hoog in de NL lijst.

Maar wel respect idd met 250 wattjes toch goed scoren!
 
pfff wat een hitte daar in Zeewolde. Ik gloei nog behoorlijk na.

Heb ook een persoonlijk record gevlogen....minste rakken in een wedstrijd.
Ronde 3 en 4 zijn wel de beste 2 ronden die ik overal gevlogen heb zie ik net. Dat maakt m'n dag weer behoorlijk goed.
 
Het was weer gezellig op de F5B wedstrijd, zoals we inmiddels gewend zijn.
Het veld in zeewolde van de Gooi en Eemlandse is erg mooi, een groot en prachtig gemaaid veld met rondom veel ruimte. Mooi clubgebouw met 220V, waar we van broodjes kroket en koude dranken konden genieten. Ook hadden we hulp van de leden op de rakken en voelden we ons welkom als gast, helemaal top, bedankt!

Er is behoorlijk gevlogen, de safety line werd soms wat dicht benaderd, maar het gaat steeds beter, de excessen die wel wel eens gezien hebben waren een stuk minder, ook weer top. Jan en Anja hadden de wedstrijd goed in handen, en het verliep soepeltjes. Een paar kleine hickups vanuit de deelnemers (ontvanger die niet in wou lezen, erg laat aan de tent verschijnen) mochten de pret niet drukken en we hebben 4 rondes af kunnen werken. Helaas deels omdat er wat schades waren, gelukkig allemaal kleintjes die weer snel te fixen te zijn (gebroken prop en dus los spant, z-verbinder op accu, scheurtjes in rompen). Kielvlak van JWS is ook al een oplossing voor, dus al met al viel het allemaal mee.
We hebben prachtig weer gehad, en het was erg fijn dat de pits onder de bomen opgebouwd was, anders was het erg heet geweest (dubbel chapeau voor Jan en Anja die het de hele dag in het toch wel warme tentje uitgehouden hebben).

Door de dag heen waren er veel clubleden en bezoekers, die zeer geinteresseerd waren in wat we nou precies uitvoeren. Als ze dan de techniek zagen, was men toch wel onder de indruk. Felicitaties aan Niek, echt netjes om met zo weinig vermogen gewoon constant 14 rakjes te vliegen en dan ook nog eens goed te zweven, mooi gedaan.

Al met al een geslaagde dag en weer een hoop blijde gezichten, daar gaat het toch om!

Mark, top dat de scores alweer online staan, heb je weer snel gefixt!

Nu weer snel gereedmaken voor morgen, iets na 6en op om richting F5B Belgie in Andenne te vertrekken.... (tsja, je wilt wel eens wat..)

Gerben
 
Ik kan zo niet meer zitten van alle veren in mijn ..... !!

Mijn dank aan de divers coaches die mij vakkundig door het rakkenracen hebben gepraat, en naar de doellanding.

Zo iets onder de middenmoot had ik niet verwacht, maar er waren dan helaas ook een paar met
diverse vormen van pech. Met name GJVO heeft helemaal geen scores kunnen neerzetten.

Meer suc6 toegewenst de komende keer op Almere, helaas heb ik dan al een andere afspraak..
 
Zo, ik ben ook weer thuis, welliswaar met een grote omweg, maar dat mag de pret niet drukken. Na de wedstrijd eerst samen met Niek naar oude modelvliegvrienden gereden en daar gebarbeknoeid, daarna op weg naar huis en op de eigen club nog snel 2 pilsjes gepakt tijdens de clubbarbeknoei.

Het was een mooie dag, Helaas in de eerste vlucht brak mijn prop, gelukkig zonder verdere schade. Blijkt dus toch dat die ACC props misschien toch niet echt geschikt zijn voor 14 tot 15.000 toeren en een kleine 2 kilowatjes. Helaas wordt deze maat prop niet gemaakt door freudenthaler, maar gert-Jan wist misschien iemand die ze wel maakt. En dan kunnen ze dat vermogen en toeren wel aan.
 
Ik zit net de stand voor het NK te bekijken, maar dat wordt nog spannend de komende wedstrijd. Bij de plaatsen 2 tot 8 is nog alles mogelijk ondanks dat er 600 punten verschil zit tussen 2 en 8.

Ik zit trouwens te kijken, maar in de 3 laatste ronden klopt de motorlooptijd van mij niet, die moet ergens rond de 25 tot 30 seconden zijn. Kijk morgen nog eens alles na.
 
Laatst bewerkt:
Theo, ik zie niet alleen bij jou fouten, ik zie ze overal.
Ik zal straks, als ik echt wakker ben, eens even gaan kijken waar het zit.

De uitslag op de site is trouwens niet bindend, de echte uitslag staat bij Johan op zijn laptop.

Grts Gert-Jan
 
Was weer een top dag op een schitterende locatie met voor de verandering eens echt top weer :D wel met een luchtje maar dat mocht de pret niet drukken;)

Eerste ronde ging best aardig (5e plaats) en de tweede ging het nog een stuk beter (3e plaats), helaas constateerde ik na het verwijderen van de vleugel na de tweede ronde dat de rechter ingelijmde vleugel moer besloten had om zich te lossen van de romp, gezien de constructie ook niet echt verwonderlijk omdat de moer enkel vast gehouden wordt door een dun laagje gelcoat :eek:, eigenlijk nog een wonder dat deze waardeloze verbinding het zo lang heeft uitgehouden.

P9034066.jpg


Door dit voorval en omdat er 4 ronde's zijn gevlogen heeft mij dat 2 schrap ronde's opgeleverd wat mijn totaal score aardig naar beneden heeft gehaald :(

Omdat ik volgende week voor 2 weken op een welverdiende vakantie ga zal ik er bij de laatste wedstrijd in Almere niet bij zijn, wat inhoud dat dit seizoen er voor mij opzit, vond het erg leuk om met dit spelletje mee te doen en zal zeker volgend jaar weer van de partij zijn met een sterkere 5S setup en een verbeterde vleugel bevestiging, wie weet misschien zelfs met een tweede kist.

Voor Almere wens ik jullie alvast veel succes en een mooie dag toe.

Helaas zijn er door een technisch probleem :rolleyes: maar twee foto's uit de kamera waar Pieter foto's mee heeft gemaakt gekomen, video beelden ga ik nog uploaden en zal ik plaatsen in het video topic.

P9034064.jpg


P9034063.jpg


Gr,

Mario
 
Mario, goed gevlogen de afgelopen wedstrijden en we zien je graag terug volgend seizoen!
Fijne vakantie, geniet er van!

Iedereen met een Enigma, even de vleugelbevestiging nalopen.

Mijn probleempje is ook opgelost.

Afgelopen woensdag heb ik een testvlucht gemaakt met de nieuwe Surprise op 5S.
250-270A piek, geen probleem, hij vloog lekkerder dan het eerste model.

Gisteren, de eerste ronde, Gerben gooit hem, hij gaat goed weg maar op 40 meter hoogte stopt de motor ermee.
Ook geen rem meer, nog eens geprobeerd maar niks meer, dus geland.
Na controle zag ik dat de 400A sensorkabel beschadigd was, dit kwam nog door de crash in Duitsland.
Sensor vervangen..
Vol goede moed weer testen, niks.
Dus ik had besloten dat de regelaar stuk was (Hacker 195 F5B).
Aan tafel wat gesleuteld, kreeg de spinner niet van de as.
Met dank aan Mario en zijn aansteker samen met het gereedschap van Theo, toch de spinner eraf gekregen.
Tot Mario zei: doet je accu het nog wel, is die niet stuk.
Tuurlijk doet ie het!
Voor de zekerheid maar eens een 4S pack gepakt en aangesloten.
Verrek, nu doet de regelaar het wel.
Hmm.
Nu had ik een 5S pakket, waar een Z verbinding op de print zit.
Toen ik het pak nieuw binnenkreeg had ik er al naar gekeken maar stom en eigenwijs als ik ben dacht ik, ach, dat is wel goed, ik hoef daar niets aan te doen.
Achteraf bleek het toch de Z verbinding te zijn die het begeven had.
De verbinding tussen de cellen was verbroken.
Geen spanning op de 6mm stekkers, dus de regelaar kreeg geen spanning (wat een mazzel dat we een aparte ontvangeraccu gebruiken).

Voor de zekerheid nog even de + en - plug tegen elkaar gehouden en er stond inderdaad niks op.
Komisch ook om mensen daarmee te confronteren, door naar iemand toe te stappen en dan de rode en zwarte plug in elkaar te schuiven, je ziet mensen echt schrikken.

Maar.. de Z verbinder is nu gerepareerd, alles doet het weer.
Nog wat kleine aanpassingen doen aan de regelaar en dan kunnen we op naar Bad Bruckenau.
Helaas ben ik wel enorm gezakt in de NL klassering.
Eigen schuld, stommiteit, laksheid en een wedstrijd missen door werk.
Gerben werd ook nog slachtoffer van mijn sufheid, op de een of andere manier maakte ik wat rekenfoutjes waardoor ik hem een 6 rakker liet vliegen terwijl hij een 4 had moeten vliegen.
Ik stuur hem wel een bloemetje.... Het spijt me..

Dan tot slot:

Hulde aan de Gooi en Eemlandse club.
Alles was goed geregeld, veel kijkers en geinteresseerden.
Eten en drinken was perfect!
De grootste prestatie hebben de helpers die de hele dag op de rakken hebben gezeten geleverd, waaronder de leden van de Gooi en Eemlandse.
Wat een hitte!

Tot de volgende keer, 24 september, bij Modelvliegsport Almere.

Grts Gert-Jan
 
Als bezoeker was het leuk om eens een kijkje te nemen in de keuken van de F5B klasse. En voor een pylon racer ben ik toch wel wat gewend op snelheid gebied, maar de klimsnelheid van deze kisten :banana:

Maar geen klasse voor mij. de (vlieg)techniek is leuk en ik zie de fun er ook zeker van in maar pylon is meer mijn ding en dan is er nog zoiets als te weinig tijd.
Al kom ik bij de MVA ook nog wel even kijken denk ik.

Peet
 
Back
Top