Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan denk ik toch wel het nut in zien van gyro op je rolroeren en richtingsroer.
Maar ik zie bij voorbeeld het nut van gyro op rolroeren wel vooral bij onstabiele vliegtuigen of bij vliegtuigen die snel bij lage snelheden onstabiel worden zoals spitfire of jet achtig iets. Ook bij weersinvloeden kan het nut hebben denk ik.
@ serge pot:
Het gaat niet om het wel of niet leren sturen Marwin kan prima vliegen zonder gyro. nu alleen dus de vraag of een gyro een vliegtuig kan stabiliseren, en zoals je zelf al aangeeft kan dit dus.
Het risico bestaat dat gyro dan te stevig ingrijpt met als resultaat een (tip)stall.... Maar ik zie bij voorbeeld het nut van gyro op rolroeren wel vooral bij onstabiele vliegtuigen of bij vliegtuigen die snel bij lage snelheden onstabiel worden zoals spitfire of jet achtig iets. ...
In een ver verleden de WingGyro van Ikarus gebruikt. Dat werkte gewoon super.
IKARUS Winggyro
Marwin, heb je m'n stukje dat ik destijds geschreven heb gelezen?Gyro op je rolroeren, kan je misschien vertellen waar je aan merkte dat dit super werkte?
Dat op alle stuurvlakken een gyro kan is niet helemaal waar. Als je gas terug neemt, gaat het toestel dalen. Zit er een gyro op het hoogteroer, dan zal deze het dalen willen compenseren door "up" te sturen. Dan gaat de snelheid teruglopen en uiteindelijk overtrekt het toestel.
De meeste leerlingen en vliegers die ik zie sturen zelfs teveel, waardoor het soms lijkt alsof het model niet stabiel is. Als ik dan overneem en de zender op de grond of tafel leg vliegt het model netjes rechtuit..............