Serpent 950R => 950RE

Update:
Het remservo doet goed zijn werk.
Inmiddels weer 3x gereden.
1e keer vorige week op de MACH, leek het erop dat na een minuut of 2, de regelaar in zijn Lipo cut-off schoot, maar hij zou dan een waarschuwingslampje moeten geven en dit was niet zo.

Zaterdag op het NK 1/8 ook eventjes ermee gereden, en wederom hetzelfde, een cut-off, althans dat zou het volgens de beschrijving moeten zijn.
Gisteren weer gereden, maar nu met iets aangepaste rijstijl (rustiger op het gas, of nee "op de batterijen") en het geheel hield het wat langer vol, tot er inderdaad weer een cut-off kwam, maar nu wel netjes met een knipperend ledje op mijn regelaar, wat inderdaad duidde op de lipo.
Ik was er zelf niet zeker van of het wellicht een temperatuur cut-off was... maar motor is niet warmer dan 50 celcius, en de regelaar ook niet....

Waarom dat ledje nu niet elke keer knipperde, komt waarschijnlijk omdat de accu de piekstroom niet leveren kan, maar nadat hij eventjes tot rust was gekomen, een paar seconden maar was de spanning weer hoog genoeg en ging het ledje uit. Ofzo, ik weet het anders ook niet.

Volgende week doe ik 3 stuks 2S/6000mAh/60C stickpacks van een goeie kwaliteit erin, tijdelijk gemonteerd, om te testen of dat het echt was.
 
Laatst bewerkt:
Volgende week doe ik 3 stuks 2S/6000mAh/60C stickpacks van een goeie kwaliteit erin, tijdelijk gemonteerd, om te testen of dat het echt was.

Goed, inmiddels weer wat verder.
Gisteren eventjes goed wat dingen kunnen proberen.
rijden op goeie 6S accu's lostte het probleem niet op, maar hij had nog meer power dat apparaat, sloeg echt nergens op!...

Maar wederom, na een tijdje gaat het systeem langzaam rijden.

Op 4S accu's gereden, eerst een setje geleend van Matthijs, want hij had daar succesvol mee gereden in zijn buggy, maar on-road is toch ff wat anders, want de accu's trokken het niet en kwamen opgebold uit de auto... sorry Matthijs.

Toen maar mijn eigen 2x 2S erin, die ik gebruik in de Pro10. Dit ging goed, ik heb een minuut of 5 gereden, toen vond ik het voor de test wel genoeg, want een top van 80 is niet 1/8 waardig. :(

De volgende test die ik doen wil, is rijden op 5S, ik heb hier eventjes mee gereden eerder al, en dat zit qua gevoel en snelheid heel dicht bij hoe 1/8 moet zijn. Top was toen 102 ofzo, acceleratie iets meer als 1/8, maar veel dichterbij dan de rauwe kracht die 6S geeft.
Volgende keer meer.

Ik ga Hobbywing vragen of ze enig idee hebben waarom de regelaar het blijkbaar op 6S toch niet trekt....
Wellicht is de regelaar niet goed, en zit er een elektronisch probleempje in, wie weet...
 
Op 4S accu's gereden, eerst een setje geleend van Matthijs, want hij had daar succesvol mee gereden in zijn buggy, maar on-road is toch ff wat anders, want de accu's trokken het niet en kwamen opgebold uit de auto... sorry Matthijs.
geen probleem Martin, dank voor het testen van mijn accu's, na de mishandeling in een offroadbuggy 1:8 zijn ze blijkbaar echt op en weet ik meteen waarom ik wat snelheid op het rechte stuk mis op de MACH. Nieuwe Orion's zijn besteld ;-)

Als die 1:8 van jou gaat, dan gaat ie ook goed hard zeg, niet normaal. Hopen dat Hobbywing een oplossing heeft.
 
Back
Top