slotje er op loopt uit de hand zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb alles gedaan wat in de beschrijving stond begon heeel langzaam gas te geven en op een gegeven moment ging die er van door kon helemaal niks meer.

en by the way ben 35 dus doe eens volwassen als je dat niet bent

ben voortaan op een andere forum te vinden want daar word wel gewoon normaal gereageerd,iedereen is een beginner geweest dus hou je woorden bij je

Leer eerst eens geduld te hebben!!
Als ik je berichten lees, heb jij weinig tot geen geduld. (als er bv, na één dag niemand reageert op het te koop zetten van je heli)

Je had toch even je huiswerk moeten doen.
Wat men hier ook schrijft, het had het je een hoop ellende bespaart.
Wie gaat zo'n heli nu binnen in de huiskamer proberen te vliegen??:hammer:
En dit bedoel ik met geduld te hebben.
Als je eerst van alles moet uitzoeken, en dan pas met je heli aan de gang kunt, tsja dat kost tijd. (je ziet dit wel vaker, een leuke heli kopen, gelijk aansluiten, en bam het gaat mis. Die klote heli's ook....:confused:)
Wees dus volwassen, en zie dit niet als aanval, maar leer ervan!
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je hier van baalt.
Maar dit heb je echt aan jezelf te danken.
Als je namelijk wel je huiswerk had gedaan, had je kunnen weten dat er altijd wel een storing kan optreden. (had ook met een 600 gekund)
Maar met een 600 zegt men, die ga je toch niet binnen vliegen, waarom deze wel? Een 600 is veel stabieler, deze niet.............
Naar buiten met dit spul, en niet bij mens of dier!! (zeker als je niet goed kunt vliegen)
Ik hoop dat je hier wat van geleerd hebt. (en je vriendin ook, dat ze je de volgende keer naar buiten schopt)

Met je huisgenoten verder alles oké?
:bye:
 
Nieuwe auto.
13 kilometer, druklager stuk.
Nieuw type auto, na een half jaar kwam men er achter dat de oliedoorvoergaten niet precies boven elkaar zaten.
De garages hebben het gewoon weer 100% in orde gemaakt.
Neem dus eerst contact met de leverancier op en spui daarna je gal als het niet wordt opgelost.
Heli gekocht, kinderen ver weg en achter het hek en toen laten optoeren.
Ging prima, totdat mijn schoonzoon hem (gelukkig) bij het landingsgestel in de handen had.
Na nog even gekletst te hebben vergeten de accu los te koppelen.
Even later zette ik de zender uit, begint de T-Rex 500 te razen.
Nooit geweten dat dit kon gebeuren.
Wat ik wil zeggen dat je niet overal van kunt weten dus altijd zo voorzichtig mogelijk moet zijn.
Ga eerst de leverancier in kennis stellen.
Volgende koop misschien in de winkel kopen en ieder geval laten hooveren zodat je weet dat alles correct is.
Kost een beetje meer maar dan heb je altijd gezien wat je koopt.
Tonnie
 
Ik ken dat, heb zoiets gehad met een trex450, ook even binnen de staart afstellen....niks aan de hand en ineens ging die vol gas linksaf de muur in(gelukkig, hij had ook mijn kant op kunnen vliegen) ik had m verkeerd opgebouwd en de antenne van de ontvanger schudde tegen de motor....vragen om problemen dus. Ik heb mijn lesje geleerd, groter OLS mijn m120d01 alleen buiten, en dan ook met veel ruimte zonder dieren en mensen in de buurt. En nee het ligt dus niet direct jouw stuurmanskunsten, maar wel aan de afstelling en opbouw.
 
Helaas hecht de TS hier geen waarde aan en hoop ik dat anderen lezers zien hoe gemakkelijk er wat fout kan gaan.
even ter vergelijk mijn grasmaaier is enkel een touwtje die op toeren ronddraait. daar wil ik ook geen vinger tussen steken. maar een brok glasvezel of carbon mag binnen een meter op volle toeren voor het gezicht hangen en dan in een kleine ruimte zodat als het fout gaat je niet opzij kan duiken.
een mcpx uit vlucht op TH geeft al een aardige snee laat staan wat een 450 kan doen
 
tis gewoon weg duidelijk , de onkunde en onverantwoordelijkheid van de koper wordt ineens afgedaan als een fabrieksfout en de verkoper is meteen de klos .
zoals heel duidelijk wordt gesteld , vlieg nooit binnenshuis met een heli of iets anders waar een propellor op zit .
en zeker niet als je vrouw / kat / of hond ook in dezelfde ruimte aanwezig is .
als er inderdaad 1 ding als een paal boven water staat is het wel dat je geduld moet hebben in de modelvliegsport.
ik was in het begin ook ``overmoedig`` en dit heeft me een paar kistjes gekost .
het was snel in elkaar bouwen en zo snel mogelijk mee naar de club .
je maakt dan fouten met de bouw en je staat dan onervaren met een model te vliegen wat technisch niet 100% is , dit is een recept voor ongelukken en letsel.
als de TS alles gedaan had wat er in de beschrijving staat dan houd het in dat er in de beschrijving niet staat vermeld dat je het toestel niet binnen mag vliegen , als dit niet in de beschrijving staat dan heb je nog meer kans om via die weg een aansprakelijkheidstelling tot stand te laten komen dan door te zeggen dat je zelf niets verkeerd hebt gedaan .
denk alleen dat elke gezonde rechter altijd zal opperen dat je als je je gezonde verstand gebruikt moet realiseren dat een modelheli van dit caliber logischer wijs niet binnen moet worden gebruikt.

succes ermee en ik hoop voor je vrouw en je kat dat je volgende keer je verstand gaat gebruiken .

succes ermee .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe dan ook, ik denk niet dat er veel fabrikanten zijn die een brief als de jouwe serieus zullen nemen.
Er kan toch minstens even met de spellingscheck gekeken worden, om van de rest nog maar te zwijgen............
 
spijtig om te horen van je kat en bijna vriendin.

als de fabrikant dit mailtje leest lachen ze de ballen uit de broek.

daarom maak je ook geen schijn van kans.

jij zet iets op het forum om daar reacties op te krijgen....accepteer deze dan ook.

ik denk dat je beter verder kan gaan met een bouwdoosje knex.

mvg hans
 
Om te beginnen, jammer dat het zo is gelopen...
De hobby wordt er echter niet minder leuk door.
Dit soort berichten, op deze manier opgesteld, hebben altijd een doel.
Of dat nu frustratie is of even je hart luchten...
Ik vind dat allemaal prima en begrijpelijk.
Iedereen op dit forum zal klaar staan om je te helpen en tips te geven om wel veilig met dit soort RC modellen om te gaan, af te stellen, en te vliegen.
De basis is het belangrijkst, en die beheers je overduidelijk nog niet.
Iedereen hier wil je daar dus bij helpen.

Geef me ook even door welk forum je beter vind reageren.
Dan kan ik even kijken wat de inhoudelijke waarde is van de reacties daar.
Wij vinden het namelijk belangrijk dat mensen de goede kant op worden geleid als ze starten met deze hobby.
En wij staan altijd open voor goede uitwisseling met andere fora.

Groetjes,
Eric
 
`` modelbouwforum`` er is geen betere ! :D

( normaal miele maar deze is leuker in dit geval )
 
ik heb alles gedaan wat in de beschrijving stond begon heeel langzaam gas te geven en op een gegeven moment ging die er van door kon helemaal niks meer.

en by the way ben 35 dus doe eens volwassen als je dat niet bent

ben voortaan op een andere forum te vinden want daar word wel gewoon normaal gereageerd,iedereen is een beginner geweest dus hou je woorden bij je
Erg jammer dat je zelf zo reageert :confused:
aangezien er duidelijk wordt verteld met de motor losgekoppeld te testen zekers als je dat binnen doet,
ik kan me de reacties erg goed begrijpen !

en deze reacties zijn toch echt wel redelijk normaal,
ik denk dat je heel FFies voor de spiegel moet gaan staan maat en ik bedoel dit alleen maar in een positieve manier !
 
Hoe dan ook, ik denk niet dat er veel fabrikanten zijn die een brief als de jouwe serieus zullen nemen.
Er kan toch minstens even met de spellingscheck gekeken worden, om van de rest nog maar te zwijgen............

IK hoop inderdaad niet dat je de e-mail inderdaad letterlijk zo hebt gestuurd. Want hier nemen ze je echt niet serieus mee!

En de schuld afschuiven op de fabrikant vind ik wel heel erg makkelijk. En die kunnen aan de foto's echt niet zien wat er precies gebeurt is.
 
Wacht heel FF staan deze heli's (ik zie 2x Esky's ) nu te koop op dit forum? en ook dat ze vliegend zijn :confused:
ik ben net wakker (na ja 2/3 uurtjes al) maar dit snap ik niet helemaal meer?!

EDIT WTF?!@ het lijkt wel of IK een hele pagina heb over geslagen ,
daar wordt het al aangegeven , ook ik ga weer naar bed :lol:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Fabrikant doet met zulke mail toch niets.
Het is de verantwoordelijkheid van diegene die de heli bestuurd.
Kijk je moet het zo bekijken:

Een beginner koopt in de speelgoedwinkel zo`n coaxiaal dingetje,dat vliegt zo rond.

Dan worden mensen overtuigt dat ze kunnen helivliegen en kopen ze zo maar een CP of FP heli en denken dat die dingen zo maar uit de doos kunnen vliegen.

Je leest of hoord het steeds vaker dat op deze manier het RC Helivliegen in gevaar wordt gebracht,puur omdat beginnelingen zomaar zo`n heli kopen,geen aandacht aan het afstellen schenken,en al helemaal niet een deskundige erbij halen.

Ik ben zelf heliinstructeur bij een modelvliegclub en zie het maar al te vaak dat beginnelingen zomaar eerst de heli aanzetten en daarna de zender.............

Ik als instructeur moet dan voor de zoveelste keer hun duidelijk maken dat eerst de zender aangezet moet worden (er moet eerst een apparaat wat uitzenden) en dan de heli aanzeten (de heli ontvangt dan dat signaal) en heee......... hij reageerd :D:D:D

Dus allemaal leuk die coaxiale helitjes in de speelgoedwinkels,het brengt onze hobby ten goede.
Maar precies zoals ik in het begin ook schreef,mensen denken dat je dan zo maar een vergevorderde hele kunt kopen en vliegen maar.

Dat is niet zo......... Zoek hulp voor het afstellen en verdiep je wat zo`n heli kan aanrichten.

Laat dit een les wezen voor alle beginnelingen mensen denk na!!!
 
ben voortaan op een andere forum te vinden want daar word wel gewoon normaal gereageerd,iedereen is een beginner geweest dus hou je woorden bij je
Als ik kijk naar je posts op dat andere forum dan verschilt je beginpost nogal veel.
. / RCVliegshop.nl Forumindex Onderwerp bekijken - spontaan begint de heli te vliegen
Dus eigenlijk wat ik hieronder al aangaf.
Je had ook vanuit een andere insteek kunnen posten. Namelijk er ging iets mis, ik wil dat dit nooit meer gebeurt kunnen jullie me helpen. Je geeft ook vrij weinig (eigenlijk niks) info over wat er precies gebeurde of wat er nu wel en niet werkt na de crash.
Ik weet zeker dat je met een andere insteek hier ook andere reacties had gekregen maar op deze manier...
 
Sorry dat ik het zo lomp zeg, weer een klassiek geval van een stuk onbenul, wat ondanks herhaalde waarschuwingen toch weer alle raad in de wind slaat en denkt: "dat kan zo moeilijk niet zijn".....

Sorry, da's een fout die ik maakte toen ik 16 was, en dan maak je hem uit jeugdige overmoed. Duurde in mijn geval overigens ook ongeveer even lang (15 seconden als ik me goed herinner), en toen was ik ook van die overmoed genezen.

@Topicstarter: je gaat hier niks mee bereiken, zowel niet qua garantie, als qua leren vliegen, en erger: je vriendin (en kat) gaan alleen maar een hekel aan je hobby krijgen.

ZELFS als het in dit geval toch echt aan de heli zou liggen (wat ik betwijfel), dan nog.... raadt iedereen (andere modelvliegers, de forumgebruikers hier, de fabrikant, noem het maar op) aan om niet binnen te gaan vliegen.... JUIST omdat een heli ook maar een stukje techniek is, en TECHNIEK KAN FALEN!!!!!!!

Bekijk het als volgt: als je de sapcentrifuge schoonmaakt zegt de fabrikant ook dat je de stekker er uit moet halen. Ook al zit er een beveiligingsschakelaar op het deksel, dan nog, die kan ook kapot zijn....
Heb jij dan je vingers kapot, dan weet de fabrikant direkt dat die stekker er nog in zat, en krijg je geen cent terug. En da's een sapcentrifuge, die heeft geen last van radioverbindingen etc etc... Nu ga jij met je heli in de woonkamer proberen te vliegen, en die heli heeft een vermogen wat in de zelfde orde van grootte ligt als die sapcentrifuge.... Wie is er dan dom????

Dus zelfs als de heli niet of verkeerd gefunctioneerd heeft, is het nog je eigen schuld, omdat je daarvoor door iedereen inclusief de fabrikant gewaarschuwd bent, en jij er voor gekozen hebt, al die adviezen in de wind te slaan, en daarmee heb je je meubeltjes, je kat en je vriendin aan ernstig gevaar blootgesteld. Zelfs een rechter zal binnen enkele minuten tot deze conclusie komen.

Het klinkt allemaal heel hard en wrang, dat snap ik echt wel.... maar het is nu eenmaal zo, en zoals de rijdende rechter dan zegt: daar zult u het mee moeten doen....

Groet, Bert
 
Je kunt ook de heli tot chips-snijder ombouwen, wat scheermesjes op de blades et voila.

Misschien met een touwtje de aardappel laten zakken op de blades.

Wel linke soep maar toch.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top