Scania R620 Topline 6x2/4.

De Alu. tranenplaat kan je het beste met een fijngetand ijzerzaagje zagen en dan mooi op maat vijlen.

Als je het Alu. tranenplaat met een (blik)schaar krijg je een lelijke kniprand aan de tranenplaat, bovendien woordt de tranenplaat scheel door het knippen.

Ik zelf zaag het Alu. tranenplaat en frees het daarna mooi op maat, maar niet iedereen heeft een freesbankje, dus zal je het mooi op maat moeten vijlen na het zgen.
 
@Piet,

ik gebruik tegenwoordig een tafelcirkelzaagje van Proxxon voor aluminium, messing en styreen plaat/profielen.
Dit werkt perfect, even ontbramen en klaar is kees, daar kan geen zaagje tegenop.:yes::yes::yes:

MVG,

Raymond.
 
@Piet,

ik gebruik tegenwoordig een tafelcirkelzaagje van Proxxon voor aluminium, messing en styreen plaat/profielen.
Dit werkt perfect, even ontbramen en klaar is kees, daar kan geen zaagje tegenop.:yes::yes::yes:

MVG,

Raymond.


Hallo Raymond,

Tja, daar kan ik dan weer niet tegen op , hahaha, want ik heb geen mooi tafelcirkelzaagje :( :( :(

Vraagje :

Hoe dik messing plaat kan je zagen met het tafelcirkelzaagje ?
1mm dik messing plaat is dit mogelijk ?

Want ik zaag nu de messingplaat met een hand ijzerzaag, dit is niet echt fijn om de doen, zeker niet als je lange stukken moet zagen !
 
Hallo Raymond,

Tja, daar kan ik dan weer niet tegen op , hahaha, want ik heb geen mooi tafelcirkelzaagje :( :( :(

Vraagje :

Hoe dik messing plaat kan je zagen met het tafelcirkelzaagje ?
1mm dik messing plaat is dit mogelijk ?
Want ik zaag nu de messingplaat met een hand ijzerzaag, dit is niet echt fijn om de doen, zeker niet als je lange stukken moet zagen !

Hoi Piet,

volgens de handleiding: non ferrometalen tot 1.5 mm.

Ik heb er overigens gelijk een apart zaagblad expliciet voor aluminium en messing bij genomen daar de originele een te grove vertanding had.

MVG,

Raymond.
 
hallo
even ter onfo
proxxon KS230 is een kleine uitvoering waar je niet veel mee kan stellen qua stand blad non ferro 1,5, mm,
de FET en FKS/E kan je blad in hoogte en schuinte instellen met een mooie aanslag erbij,en snelheids regeling voor zaagblad,
dikte non ferro zal 1,5 tot 2 mm zijn,max blad zaag diepte 22 mm,
heb zelf de FKS/E en ben er heel erg over te spreken,
heb er een lading zagen bij gekregen ook widia,
zaag er gemakkelijk 5 mm kunstof mee kan 22 mm diep zagen,
en frees er ook mee,
gekregen,kwam uit erfenis samen met bandschuurmachine en decoupeerzaag alles van proxxon,
maar kijk even op marktplaats daar stond laatst eentje te koop,
ik doe de mijne niet meer weg,ben er zo blij mee,
heb wel het tafelblad vergroot rondom zodat ik er grotere platen mee kan zagen,
mvg markioo
 
hallo
even ter onfo
proxxon KS230 is een kleine uitvoering waar je niet veel mee kan stellen qua stand blad non ferro 1,5, mm,
de FET en FKS/E kan je blad in hoogte en schuinte instellen met een mooie aanslag erbij,en snelheids regeling voor zaagblad,
dikte non ferro zal 1,5 tot 2 mm zijn,max blad zaag diepte 22 mm,
heb zelf de FKS/E en ben er heel erg over te spreken,
heb er een lading zagen bij gekregen ook widia,
zaag er gemakkelijk 5 mm kunstof mee kan 22 mm diep zagen,
en frees er ook mee,
gekregen,kwam uit erfenis samen met bandschuurmachine en decoupeerzaag alles van proxxon,
maar kijk even op marktplaats daar stond laatst eentje te koop,
ik doe de mijne niet meer weg,ben er zo blij mee,
heb wel het tafelblad vergroot rondom zodat ik er grotere platen mee kan zagen,
mvg markioo

Hoi Markioo,

z'n kleinere broertje de KS230 volstaat prima voor mij,allerlei soorten profielen/platen (mits) niet te groot kan je er kaarsrecht mij zagen.

En dat voor 1/3 deel van de prijs van het type wat jij hebt.
Helemaal niet zo slecht toch???:yes:
 
hallo raymond
ik slijp de traanplaat altijd met de haakse slijper (ook van proxxon)
een plaatje afvalhout van 50cm x 50cm eronder ,winkelhaak als geleider gebruiken, en vd achterkant slijpen, daarn even langs de schotelschuurmachine, (tafelmodel van proxxon). en dan is het perfect.
succes met de verdere afbouw van je truck
 
Update 24:

Hallo allemaal,

bij deze weer eens een mini-update dit maal.:yes:
Laatste paar weken weinig tijd om aan de Scania te werken.:(

Dit maal heb ik een paar kleine wijzigingen aan de Deense bumper uitgevoerd en tevens een messing hoekprofiel met ankerstrip geplaatst om de spatlap eraan te bevestigen.

de foto's:

P6260639.jpg


Messing hoekprofiel op de Deense bumper geplaatst met de messing ankerstrip die de spatlap
d.m.v. zes-zijdige boutjes M1.6 doet inklemmen.

P6260640.jpg


Onder de uiteindelijke montage met de ankerstrip waarin M1.6 gaatjes zijn getapt.
Duidelijk te zien dat de spatlap stevig zit ingeklemd tussen beide onderdelen.

P6260641.jpg


P6260644.jpg


Verder nog het aantal lampunits van de bumper veranderd, het oude aantal vond ik wat iel overkomen.
Dus aan weerszijden van de bumper twee units erbij geplaatst waardoor het geheel er nu wat mij betreft een stuk beter uit ziet.

Tevens begonnen om de bumper te schuren en vast in de eerste primerlaag te zetten.

P4180562.jpg


P6260646.jpg


P6260647.jpg


P6260648.jpg


Tot zover deze late (of vroege) update.
Nu eerst maar eens :sleepy::sleepy::sleepy:


Volgende keer weer meer.:yes:


MVG,

Raymond.
-\8/-
 
Hallo mannen,

Gisterenavond had ik zin om wat leuks te doen met de vrouw maar deze bleek ineens hoofdpijn te hebben. :bad-words:

Dus maar naar m'n werkkamer gegaan om m'n bouwproject maar weer eens uit het stof te halen.:D

Ik ben verder gegaan met het aanpassen van de boven- en onder grille van de Scania.
Zoals jullie wellicht weten heb ik in het verleden een New type R ugradeset uit Azie laten overkomen waar ik nog wel wat op- en aanmerkingen over de afwerking en de natuurgetrouwheid had.:(

Als je naar de foto van de originele grille kijkt dan zie je zowel bij de boven- alsook de onder grille dat de horizontale ribben aan de randen vlak zijn. En niet zoals bij de upgradeset schuin tot aan de buitenrand.

182945_highres_Image_gallery_picture.jpg


P3220523.jpg


PA010213.jpg


Boven, van de originele onder grille van Tamiya de beide zijkanten afgezaagd om dienst te gaan doen op de grille van de upgradeset.



Bevestigd aan de grille en op wat plamuur eb schuurwerk na gereed.


Tot zover deze kleine update, volgende keer meer.:bye:

Raymond.
-\8/-
 
hey raymond,

de details maken het model! en dat is bij jou project echt helemaal duidelijk!
het was even zoeken naar de verschillen aan de grille op de foto, en het onbewerkte onderdeel van de grille, maar het is me duidelijk wat je hebt gedaan!

succes met het andere deel van de grille!

m.v.g. jordi
 
hey raymond,

de details maken het model! en dat is bij jou project echt helemaal duidelijk!
het was even zoeken naar de verschillen aan de grille op de foto, en het onbewerkte onderdeel van de grille, maar het is me duidelijk wat je hebt gedaan!

succes met het andere deel van de grille!

m.v.g. jordi

alee Jordi, dat is een tijd geleden.

Hoe is het met dat oranje/rode monster van je staat hij al strak in de lak?
Of gaat het net zo snel als bij mij. haha.:rolling::rolling::rolling:

Ja als je de 1 op 1 realiteit wil nastreven dan moet je soms wel eens wat aanpassingen doen want zoals al eerder gememoreerd mankeert er nogal wat aan de set.
Maar dat houd het ook wel weer leuk want binnen twee dagen in elkaar zetten en rijden is ook niet alles.;)

MVG,

Raymond.
-\8/-
 
Back
Top