Scania R620 Topline 6x2/4.

nee deze trailers zijn in samen werking met scania gemaakt

de bedoeling in eerste instantie was het vervoeren van Scania assen vanuit Faxjö en die andere fabriek noordelijker (weet even de plaatsnaam niet meer) naar heel europa met een vrachtwagen ;)

Dus een betere scandi combi is er niet.. J.P. Vis is 1 van de bedrijven die met deze trailers fruit, groente en bloemen naar sweden rijd en terug laad bij de Scania fabrieken en dan lost in Zwolle bij de Beers Scania Fabriek

de bedoeling in eerste instantie was het vervoeren van Scania assen vanuit Faxjö en die andere fabriek noordelijker (weet even de plaatsnaam niet meer) naar heel europa met een vrachtwagen ;)

Dus een betere scandi combi is er niet.. J.P. Vis is 1 van de bedrijven die met deze trailers fruit, groente en bloemen naar sweden rijd en terug laad bij de Scania fabrieken en dan lost in Zwolle bij de Beers Scania Fabriek

Hallo Cotjuh,

bijna goed, haha.......:oops:

Het blijven in ieder geval wel multifunctionele trailers die een grote mate van ladingsvrijheid hebben doordat ze dus zowel aan de achterzijde alsook aan de zijkant geladen en gelost kunnen worden.:D

Raymond.

aha dat het voor Scania onderdelen diende wist ik niet, maar wist wel dat ze er groenten of fruit of andere diepvriesproducten mee laden
en dan kunnen ze makkelijk een grotere lading mee terug brengen die je langs opzij kan laden

bedankt voor de info he Cotjuh, zo weten we weer wat meer he :D ;)

Cotjuh, bij ons in Gent komen die aan vanuit Göteburg, me voorgestampte platen van volvo auto's in grote rekken, 4m50 hoog, zal eens wat foto's maken deze week, en ook 4m50 vol met Motoren en Versnellingsbakken.

Mvg ;)

Hey flinstonneke,

Ja dat geloof ik graag!! het zijn er geweldige trailers voor.
En dus ook daarvoor ontwikkeld XD..
Ik zie de foto's wel verschijnen, altijd leuk om te zien

Hallo allemaal,

Gisteren weer even wat tijd gevonden om aan de Scania te knutselen.:D

Ik ben weer verder gegaan met het aanpassen van de boven- en ondergril.
Aan de bovengril heb ik ook weer diverse modificaties uitgevoerd daar deze niet realitisch en/of scheef waren.:(

Net als bij de ondergril de zijkanten weer aangepast om langs weerszijden de vlakke kant te krijgen.
Bij de twee luchtinlaten van de bovengril sierstrips aangebracht.
Tevens heb ik de gehele bovenzijde vervangen daar deze krom was en aan de rechterkant hoger zat als links.

Als laatste begonnen met het vervaardigen van de hex-roosters welke in de luchtsleuven van de gril komen.

de foto's:

PA100216.jpg

Boven:

De zijkanten van de bovengril net als de ondergril weer vlak gemaakt door er styreen strip aan te lijmen.

Onder:

Doordat de bovenkant van de gril scheef was aan de rechterkant, besloten om deze te vervangen
door die van de Tamiya.

Deze op de resin gril gelijmd.

PA100218.jpg

Onder:

de gril met de nieuwe bovenkant.

PA110219.jpg

PA160221.jpg

Boven en onder:

de sierstrips rond de beide luchtinlaten gemaakt.

PA160223.jpg

Onder:

uit een plaatje hex-gaas de roosters gemaakt welke in de luchtsleuven komen.

PA160226.jpg

PA160227.jpg

Boven:

de roosters zijn op maat gemaakt, die van de ondergril volgen nog.

De ruimtes naast de roosters tot aan de zijkant van de luchtsleuven worden opgevuld met styreen strips.

PA160228.jpg

Boven en onder:

de tussenstand tot zover.

PA160230.jpg

PA160215.jpg

Boven en onder:

de gril even met tape vastgezet om een indruk te krijgen.

PA160213.jpg

Tot zo ver deze update.
Ben benieuwd naar jullie bevindingen.;):yes:

MVG,:bye:

Raymond.
-\8/-

Laatst bewerkt:
................. sprakeloos!
alleen ik geloof wel dat de roosters/gaas helemaal door lopen tot in de hoeken en niet alleen in het midden.
maar verder mooi resultaat

................. sprakeloos!
alleen ik geloof wel dat de roosters/gaas helemaal door lopen tot in de hoeken en niet alleen in het midden.
maar verder mooi resultaat

Hallo Boi,

dank voor je bericht.
De roosters lopen in het echt niet helamaal tot in de hoeken door.

De sparingen van de roosters naar de hoeken
van de luchtinlaat ga ik dicht zetten met stryreen.

kijk hier maar even:

182945_highres_Image_gallery_picture.jpg

227244_highres_10884-002.jpg

MVG,

Raymond.
-\8/-

de roosters lopen wel degenlijk door tot in de hoeken alleen zijn de gaatjes kleiner

als er morgen op mijn werk nog een scania staat met zo'n gril staat zal ik is een foto maken

de roosters lopen wel degenlijk door tot in de hoeken alleen zijn de gaatjes kleiner

als er morgen op mijn werk nog een scania staat met zo'n gril staat zal ik is een foto maken

Hallo Robbert,

aan weerszijden van het middelste rooster (grove gaatjes) en in de luchtinlaten bovenin zit een ander soort rooster echter deze hebben dermate kleine gaatjes dat dit bijna niet is na te maken.

Als je een mooie detail foto kan maken zou dat mooi zijn, misschien dat ik het dan toch nog ga namaken.
Heb nog wat in m'n archief kunnen vinden.

188554_highres_Image_gallery_picture.jpg

MVG,
Raymond.
-\8/-

Laatst bewerkt:
Dat zei ik toch :p
Maar idd deze gaatjes zijn zo klein dat het bijna niet zichbaar zal zijn
misschien kan je een kleine structuur op je plaatjes smelten.
suc6 en ik ben benieuwd

Dat zei ik toch :p
Maar idd deze gaatjes zijn zo klein dat het bijna niet zichbaar zal zijn
misschien kan je een kleine structuur op je plaatjes smelten.
suc6 en ik ben benieuwd

Hallo Boi,

ik zat te denken om er met een warme naald kleine gaatjes in te smelten.
Misschien zou dat wel een optie kunnen zijn.;)

Van de week maar eens kijken of dat gaat.

MVG,
Raymond.

Mooie cabine geworden, en btw waar heb jij die pablo's gestolen ? ;p

Ik heb hier de beloofde foto's van de Big John's van bij ons in Gent

Een Big John

full

Scharnieren en bevestigingen boven -en onderaan

full
full

Mooi foto met gewone camion (de camion is wel mega (banden die kleiner zijn) want anders kunnen deze niet buiten gereden worden vanuit Het Mercatordok

full

Hier mogelijke lading (leeggoed)

full
full

En nog eentje om duidelijk het hoogte verschil te zien (heb me hier speciaal tussen polen geparkeerd, gelukkig was alles nog aan de camion ;p)

full

Deze rijd ik dus af en toe over de baan ;)

groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Back