Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Thermotas, warm waterkruikje halen bij de blokker, en je lipo's in die tas warm houden.
En snel wisselen ;)
Dan heb je er veel minder last van.
Maar altijd je timer opnieuw instellen, omgevings temperatuur doet veel meer dan je denkt.
 
Thermotas, warm waterkruikje halen bij de blokker, en je lipo's in die tas warm houden.
En snel wisselen ;)
Dan heb je er veel minder last van.
Maar altijd je timer opnieuw instellen, omgevings temperatuur doet veel meer dan je denkt.


Tsja, Eric, ik bedoelde eigenlijk de NiXX accu's voor de ontvanger, want ik vlieg hoofdzakelijk brandstof.... en een brandstofheli die er vandoorgaat vanwege een uitvallende ontvangervoeding, dat ga ik niet uitlokken....

Normaal gesproken hou ik het voor gezien bij 0 graden, en die enkele keer dat ik wel bij lagere temperaturen vlieg, hou ik het angstvallig in de gaten....
Heb sowiso erg snel last van gevoelloze vingers (soms al vanaf 10 graden boven nul) omdat ik vroeger per se zo eigenwijs moest zijn om zonder goede handschoenen motor te gaan rijden, en dat heeft de bloedvaten in mijn vingers geen goed gedaan. Die verwarmde zendertent heb ik niet voor niets, en die is maar ternauwernood afdoende voor mij....:(

Groet, Bert
 
Oh OK :),
Ik ben ook een echte koukleun, te lage BMI zeg maar...
Heb dus ook heel snel koude (en stramme) handen, en ongecontroleerde klapperstuipen.
Maar s'zomers kan ik mijn handen ook niet stilhouden, weten mensen die met mij vliegen maar al te goed, dus maakt het niet zoveel uit :mrgreen:
 
Oh OK :),
Ik ben ook een echte koukleun, te lage BMI zeg maar...
Heb dus ook heel snel koude (en stramme) handen, en ongecontroleerde klapperstuipen.
Maar s'zomers kan ik mijn handen ook niet stilhouden, weten mensen die met mij vliegen maar al te goed, dus maakt het niet zoveel uit :mrgreen:

Oh.... dus 3D vliegen is eigenlijk gewoon een kwestie van ernstige trilhanden hebben???

(daar zette je de deur wagenwijd voor open, hahaha;))

Groet, Bert
 
Men nieuwe carbon blades van align zijn eindelijk aangekomen :cool:
Ze zien er prachtig uit, nu nog hopen dat ze ook zo prachtig vliegen :p
 
Ik denk dat ik de oplossing heb voor het probleem vd gain !
Heb op een ander forum gevonden dat het zou opgelost zijn door het toerental te verhogen :cool: Ik denk dat morgen de looping komt! :cool:
 
Ik denk dat ik de oplossing heb voor het probleem vd gain !
Heb op een ander forum gevonden dat het zou opgelost zijn door het toerental te verhogen :cool: Ik denk dat morgen de looping komt! :cool:

Hoe ga je het toerental verhogen dan?? Het probleem wat je namelijk hebt is of een te trage tailservo of inderdaad te lage headspeed. Ik heb ook gegoogled namelijk ;) Maar ben benieuwd hoe je je headspeed zomaar verhoogd..
 
Laatst bewerkt:
Yep, morgen mijn remaiden met de Gaui. Heb alles nu bijna pathetisch duizend keer nagelopen en het moet maar gebeuren. Hoveren lukt wel maar heb ik niks gemist in de checks :mrgreen:
 
Ik ga op safe, ga zondag hier in Dordrecht bij de Red-Eagles op bezoek (wil toch lid worden van een club) en hoop dat hun me willen helpen en misschien dat ik daar me maiden kan doen, desnoods aan de kabel als ik maar het idee heb dat ik zelf gevlogen heb..
 
Ok, slim. Ik ga morgenochtend vroeg als het weer ok is. Niet echt vliegen maar een testhover om te kijken of alles nu goed werkt...
 
Hopelijk kan ik er morgenochtend ook nog wat LiPo's doorheen fietsen, maar daarna moet ik zorgen dat alles weer geladen is voor het lessen van morgenavond. Dus s'middags geen vliegen.... :(

Groet, bert
 
Hoe ga je het toerental verhogen dan?? Het probleem wat je namelijk hebt is of een te trage tailservo of inderdaad te lage headspeed. Ik heb ook gegoogled namelijk ;) Maar ben benieuwd hoe je je headspeed zomaar verhoogd..

De throttle curve verhogen..
 
Back
Top