Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Ach zo meerdere vreemde dingen.

Voorstel van 16% Nitro, waarom? Het geeft niet minder geluid en het scheel twee euro per uur rijden (is +/- 11 euro per 5l duurder) Even uitrekenen... wow dat is 3 euro per NK :D Ow ja, het is veel langzamer dus veel minder slijtage... Zekers, het scheel 0,1 sec per rondje dus de banden slijten veel minder snel!

Daarnaast blijft men vasthouden aan de Nitromax, bij de EFRA weten ze zeker niet dat je met bepaalde olie / toevoeging zeker tot 30% Nitro kan gaan.
Als de regel nou zegt dat er gemeten gaat worden met een analyse apparaat, dat snijd hout.
 
Ik denk dat de EFRA eerst met complete rapporten moet komen om dingen geloofwaardiger te maken.

- AAC maakt meer geluid... kom dan met meetingen! (en eigenlijk op basis van 2 motoren met precies dezelfde specs maar 1 met AAC en de ander ABC)
- 16% maakt minder geluid.... kom dan met metingen en vergelijkingen tov 25%
- 5 poorters maken minder geluid..... kom dan met meetresultaten (op basis van een 5 poorter getuned tot Flash PTS tuned specs)
- 8mm insert maakt minder geluid... kom dan met concrete getallen wat het scheelt tov. de 8.5mm welke op veel motoren standaard is!

Besparen op banden? stel dan de hoeveelheid sets voor de qualies en finales vast om te voorkomen dat mensen 20 minuten rijtijd eraf slijpen om alleen 7 minuten te kwalificeren. En bij een EK doe je de clubleden een plezier door bv. zakjes uit te delen zodat rijders hun gebruikte banden netjes per set kunnen verzamelen voor de clubleden, wat veel mensen weggooien kan in veel gevallen nog prima gebruikt worden.
 
En bij een EK doe je de clubleden een plezier door bv. zakjes uit te delen zodat rijders hun gebruikte banden netjes per set kunnen verzamelen voor de clubleden, wat veel mensen weggooien kan in veel gevallen nog prima gebruikt worden.

Nee, die gebruiken we op Gouda! :p
 
Het 1:8 document is geupdated met voornamelijk info over de body.

Er is dus de trend om de body omlaag te brengen, het voorstel is om de auto op een spacer van 20mm (ipv 10) te zetten en dan mag de body niet hoger zijn dan 170mm en de spoiler op 180mm.

Nu mag ik heel misschien geen constructieve inzicht hebben maar als ik mijn downstops zo instel dat de wielen de grond raken als het chassis op 20mm hoogte staat betekent het dat ik mijn body ook op 170mm hoogte mag gebruiken tegenover de huidige regel op 160mm.

Die meetmethode is identiek aan wat gebruikelijk is in de 1/10. Het haalt de onzekerheid van banddiameter en rijhoogte weg en maakt de meting meer reproduceerbaar.

Echter bij 1/8 werkt dit niet goed! Omdat de achterzijde van de body niet vast op het chassis zit maar op de achterophanging is de bodyhoogte variabel tov het chassis en is er ondanks de spacer geen constante meting maar blijft die afhankelijk van de afstelling en banddiameter. Dat is met name voor de rijders gevaarlijk omdat je nooit helemaal zeker bent van je banddiameter na afloop van de finale.
 
Dat bedoelde ik, de downstops bepalen dan de meeting en omdat iedereen met verschillende downstops rijdt en sommigen zelfs zonder kan je daarmee de hoogte van de body flink beïnvloeden. De beste meeting lijkt mij nog steeds met de wielen op de grond met een normale chassis hoogte.
 
Dat bedoelde ik, de downstops bepalen dan de meeting en omdat iedereen met verschillende downstops rijdt en sommigen zelfs zonder kan je daarmee de hoogte van de body flink beïnvloeden. De beste meeting lijkt mij nog steeds met de wielen op de grond met een normale chassis hoogte.

Ik wil niet vreemd doen maar het gaat toch om de hoogte van de auto? dat meet je volgens mij met de banden op de grond...
 
Dat bedoelde ik, de downstops bepalen dan de meeting en omdat iedereen met verschillende downstops rijdt en sommigen zelfs zonder kan je daarmee de hoogte van de body flink beïnvloeden. De beste meeting lijkt mij nog steeds met de wielen op de grond met een normale chassis hoogte.

Downstops veranderen niet tijdens de race, banden diameter wel.

das een reden om het op die andere manier te meten.

+ de speling in downstops is minimaal dus om je downstops zo laag af te stellen dat je je body hoger kan monteren is ook minimaal.
 
+ de speling in downstops is minimaal dus om je downstops zo laag af te stellen dat je je body hoger kan monteren is ook minimaal.

Is dat zo? Als ik bij mijn 1/10 m'n rollcenter afstelling van de onderste draagarmen op z'n hoogst heb dan kan ik extreem lage downstopwaardes halen. (-10 en verder)

Er vanuit gaande dat dat bij 1/8 hetzelfde is kun je dus je body een stuk hoger zetten (tot 10mm) als je maar bereid bent om zonder downstops te rijden achter.
 
Tungsten en Beryllium? Kennen ze bij Capricorn geen brons? (zoals bij alle andere merken) Er staat in de voorstellen iets over goedkoper maken van de sport / hobby...

Ga jij maar is 150 gram aan messing op een 1/10 schroeven, dat pas niet. :D
Gebruik van Brons? Voorzover ik weet is het messing of koper wat de meeste gebruiken.
 
Als we dan toch moeten lachen over de voorstellen... bij de 1:10 is er ook het voorstel om 5 minuten te kwalificeren zonder een tankstop. Maak je een tankstop krijg je er 2 rondes bij, dat wordt iedere ronde een dubbele tankstop :D
 
Als we dan toch moeten lachen over de voorstellen... bij de 1:10 is er ook het voorstel om 5 minuten te kwalificeren zonder een tankstop. Maak je een tankstop krijg je er 2 rondes bij, dat wordt iedere ronde een dubbele tankstop :D

Lolzzz pfff.... Volgens mij heeft iemand een target om regels te maken ...

Shepherd TeamC Benelux
 
Is dat zo? Als ik bij mijn 1/10 m'n rollcenter afstelling van de onderste draagarmen op z'n hoogst heb dan kan ik extreem lage downstopwaardes halen. (-10 en verder)

Er vanuit gaande dat dat bij 1/8 hetzelfde is kun je dus je body een stuk hoger zetten (tot 10mm) als je maar bereid bent om zonder downstops te rijden achter.

Dat is een aanname. Ik kan met mijn 1/8 nl niet lager dan +7 en niet hoger dan +12 een speling van 5mm
en -10? hebben we dan wel over hetzelfde? dus de onderkant van de achterste uprights kan jij 10mm ONDER je chassis uit laten komen?

1/10 heeft zo wie zo dit probleem niet vanwege een andere body montage en buiten dat is dit een 1/8 topic... :P

het gaat erom dat je niet illegaal kan starten en legaal kan finishen.

En stel dat ik wel een waarde haal van -10 dan haalt dat niets uit, omdat dan de wielen de grond raken als mijn auto op een spacer staat van 20mm en de body dus niet hoger gemonteerd kan worden.

m.i. een goede verandering van de regel. nu ben je elke wedstrijd je body hoogte aan het aanpassen/controleren, dat hoeft dan niet meer (zo vaak)
 
Dat is een aanname. Ik kan met mijn 1/8 nl niet lager dan +7
Weet je nog hoever de Serpent komt?

en met gemonteerde banden van 76mm, hoe ver omhoog kan dan je chassisplaat t.o.v. de grond?
(daar komt dat luie van me de hoek omzetten, want ik kan het zelf ook bekijken natuurlijk... :p )
 
Weet je nog hoever de Serpent komt?

en met gemonteerde banden van 76mm, hoe ver omhoog kan dan je chassisplaat t.o.v. de grond?
(daar komt dat luie van me de hoek omzetten, want ik kan het zelf ook bekijken natuurlijk... :p )

Nee sorry, maar de verschillen in de downstops tussen de RX8 en de 966 was/is minimaal.

ik denk ook niet dat je op normale wijze +6 kan halen op de 966
 
Hoe hoog kan je het chassis optillen voordat je downstops ingrijpen?

Ik schat in dat je dit zeker richting een 10 tot 13mm kan doen.
 
Voor wie smeren goedkoop denkt te vinden....

Google Translate

Hoewel een slechte vertaling wel duidelijk even een idee dat 8 smeermiddelen op 15 sets nog steeds geen goede voorbereiding gaf. We prepareert 15 sets voor een wedstrijd? En indien zo, hoe beroerd zal je zijn als het dan nog niet goed is?
 
Ooit nagedacht wat er gebeurd als we eccenters in de achter uprights steken ;)

Toch weer 3 mm gewonnen...

Shepherd TeamC Benelux
 
Laatst bewerkt:
Voor wie smeren goedkoop denkt te vinden....

Google Translate

Hoewel een slechte vertaling wel duidelijk even een idee dat 8 smeermiddelen op 15 sets nog steeds geen goede voorbereiding gaf. We prepareert 15 sets voor een wedstrijd? En indien zo, hoe beroerd zal je zijn als het dan nog niet goed is?

Ach ja, de eerste keer dat ik het probeerde was het gelijk goed en was ik 0,5 seconde sneller met de 1/10.
Ik heb het verder ook nog bij niemand zo goed zien werken, het was overduidelijk dat er iets niet helemaal standaard was met de auto. :D
 
Back
Top