serge pot
Forum veteraan
nog een kandidaat .
Pegasus 2 1999mm Topmodel - Flugmodelle und Zubehör - Modellsport Schweighofer
Pegasus 2 1999mm Topmodel - Flugmodelle und Zubehör - Modellsport Schweighofer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heb je wel eens gezien hoe een F3K loopt....?
Er zijn waarschijnlijk verschillende strategieën denkbaar maar een zeer licht model wat iets minder loopt is er waarschijnlijk wel één van. Ook gezien de enorme aanwas van F5J modellen die op die leest geschoeid lijken te zijn.
Het grote verschil tussen F3J en F5J is de lierstart; een F5J hoeft niet sterk te zijn, alleen maar boven te blijven. En fatsoenlijk te landen.
Ben wel erg benieuwd als er volgens jaar wat meer wedstrijden zijn wat daar uit naar voren komt![]()
Ik heb een beetje zitten dubben over de opvolging van mijn gecrashte Elipsoïd, en ook de Cumulus gezien. Natuurlijk vlieg ik niet alléén maar F5J wedstrijdjes, en het verschil in spanwijdte vind ik jammer; dus wordt het toch weer een Elipsoïd.
Punt is ook dat ik de komplete setup van de Elipsoïd nog heb, en die zou vast niet in de Cumulus passen...
Zal best... wie weet komt er ooit nog wel eens iets in mijn stal speciaal voor F5J, maar nu even niet... ik had net mijn zinnen gezet op een Flying Cloud gewoon omdat ik gek ben van vliegende vleugels en omdat ik 'm mooi vind van vorm en van constructie, dat ding is niks voor F5J (je kan nog niet eens de ailerons omhoog zettenAls je nooit flaps op een kist heb gehad mis je ze misschien niet. Maar als je ze eenmaal hebt wil je er absoluut niet meer vanaf.![]()
Maar als ik jou was zou ik toch uitkijken naar een kist met flaps als je dat ziet zitten. Kost 2 servootjes meer. Als je nooit flaps op een kist heb gehad mis je ze misschien niet. Maar als je ze eenmaal hebt wil je er absoluut niet meer vanaf.:smile:
Nou je het er toch over hebt, het is idd moeilijk om de Elipsoid aan de grond te krijgen met doellandingen. Ik denk wal als ik de ailerons op een schuif zet (zit nu op een 2 standenschakelaar) het e.e.a. eenvoudiger wordt. Kleppen genieten wel de voorkeur, maar ik moet het nu doen met het gene wat ik nu heb.... Want de Elipsoid doet het toch wel goed, ik ben er erg tevreden over.
Als ik al die discussies lees leeft F5J wel! Dat is een goed teken!!!
Normaal is het zo dat je de butterfly zet op je gasstick. Je kunt dan veel beter gedoseerd remmen. Je hebt daar dan veel meer controle over.
De motor staat dan op een schakelaar.
en dat gaat ook met een bec voeding van de regelaar ?Normaal is het zo dat je de butterfly zet op je gasstick. Je kunt dan veel beter gedoseerd remmen. Je hebt daar dan veel meer controle over.
De motor staat dan op een schakelaar.
Ah, daar zat ik ook al aan te denken, want dat is toch wel wat ik wilde veranderen. Aleen weet ik niet hoe ik mijn gasstick moet zetten. Omhoog en naar je toe is dan remmen?
Dat is min of meer eigen voorkeur. Je ziet beide varianten. Ik zie het meest "gas dicht = remmen", maar andersom komt ook veel voor. Bedenk even wat voor jou het meest logisch is.Alleen weet ik niet hoe ik mijn gasstick moet zetten. Omhoog en naar je toe is dan remmen?
Doel je op het feit dat de regelaar (die de ontvanger voedt) op een ander kanaal komt? Dat is geen probleem. Volgens mij zijn plus pennen en min pennen in de ontvanger gewoon allemaal met elkaar verbonden. Het maakt dus niet uit op welk kanaal je je ontvanger voedt.en dat gaat ook met een bec voeding van de regelaar ?
Doel je op het feit dat de regelaar (die de ontvanger voedt) op een ander kanaal komt? Dat is geen probleem. Volgens mij zijn plus pennen en min pennen in de ontvanger gewoon allemaal met elkaar verbonden. Het maakt dus niet uit op welk kanaal je je ontvanger voedt.