Het brommer topic.

nog niet. hij moet nog gekeurd worden. dus kost ook weer 150,-
heb hem gekocht als een doos met onderdelen. als het weer wat warmer word ff de tank spuiten en de kabelboom aansluiten
en dan is hij waarschijnelijk klaar voor de keuring.
en kan ik net als jou met een aanhangertje naar ede komen :D

groetjes max
 
ah, had helemaal niet gezien dat jij het was eigenlijk.
heeft wel genoeg power hoop ik?, hoe hard mag hij eigenlijk lopen op de keuring?
ik heb zelf 70cc eronder en dat trekt behoorlijk maar dat heb je zeker nodig met een kar.
maar na de keuring denk ik gewoon wat opvoeren, wat is er eigenlijk uit die standaart 50cc,s te halen?
 
heb een originele cilinder met uitlaat voor de keuring.
en ik heb een breitwand cilinder met homoet reso pijp.
die had ik gekregen van een tuner en heeft iets van 10pk of zo, maar liep niet lekker dus wordt nu nog bijgewerkt. dus het zal wel veelste hard gaan straks.
hij liep nu harder als 80 want de teller stopte d'r mee bij 80.
wat loopt die van jou dan?

groetjes max
 
en uit 50cc valt nog redelijk wat te halen. laatst bij de testbank meeting van s&s haalden de machines (race) van aalt toersen 16,7pk en met zijn andere racer volgens mij ook nog iets rond de 18pk!!!
de tuner waar mijn cilinder ook vandaan komt had ook een race machine gemaakt met 13pk 4bak 17mm caburateur.

goetjes max
 
wow 80 met 50cc!
ik heb 70cc, 16mm carb, (semi) snelle uitlaat groot spruitstuk en gaat nu 70 op zn top (met wind mee).
trekt wel heel lekker, vooral in de powerband voel je hem echt lekker sleuren.
 
70cc trekt onderin een stuk meer.
die van mij doet onderin echt bijna niks en bovenin begint hij echt te trekken.
maar je kan (vind ik) ook beter wat meer trekkracht hebben dan pas op top.
maar hij had al weer plannen liggen om dat te veranderen. maar die laten we voorlopig maar lekker liggen. (race krukas, membraam er op maken enz.

groetjes max
 
Ik begon op mn 11e met een yamaha blaster is nu een quad merk
Toen een pitbike 125cc (troep nooit aan beginnen)
Toen een mini scooter (nog nooit meer gereden net zoals de pitbike)
En nu een snelle puch maxi s die opzoek is naar een snelle uitlaat en een 70cc;)
Groetjes Mathijs
 
en uit 50cc valt nog redelijk wat te halen. laatst bij de testbank meeting van s&s haalden de machines (race) van aalt toersen 16,7pk en met zijn andere racer volgens mij ook nog iets rond de 18pk!!!
de tuner waar mijn cilinder ook vandaan komt had ook een race machine gemaakt met 13pk 4bak 17mm caburateur.

goetjes max

pk is te amerikaans, en zegt in feite niet veel, heb je ook een uitdraai van de testbank?
 
Ik begon op mn 11e met een yamaha blaster is nu een quad merk
Toen een pitbike 125cc (troep nooit aan beginnen)
Toen een mini scooter (nog nooit meer gereden net zoals de pitbike)
En nu een snelle puch maxi s die opzoek is naar een snelle uitlaat en een 70cc;)
Groetjes Mathijs

heb hier nog een 70cc ( zonder zuiger die kosten een tientje bij je bromboer) voor puch/tomos.
moet je alleen een draad in 1 van de tapeinden van de uitlaatpoort tappen.
mag je gratis hebben.
 
ik zal wel eens vragen of hij een uitdraai heeft.
en anders proberen hem klaar te krijgen voor s&s deze winter en daar eens kijken wat hij heeft.
misschien nog iemand een 20mm mikuni liggen.
en misschien binnenkort eens kijken met de gps wat hij rijdt op top:D

groetjes max
 
zozo , dat ding is redelijk snel haha :p

ben nu al zon week met de puch naar school , bevalt me wel :)
krijg ook goede reacties op de brommer zelf dus dat is ook wel leuk , alleen jammer dat ik een kettingslot er steeds omheen moet leggen maarja , het is wat het is ;)

edit :

@banana , ik las net ff een eerder bericht van jou , ik heb idd een puch maxi , gewoon helemaal standaard , liep op een scooterteller 52 km/u en op zo'n bord langs de weg die dan de snelheid van de auto's achter je meet 48 km/u dus hij rijd gewoon ''normaal'' teminste , tegenwoordig rijd elke scooter/brommer al wel 60 ;)
 
Laatst bewerkt:
en je hoeft er tegenwoordig bijna niks meer voor te doen.
alleen maar ontgrenzen.

zometeen maar eens de tank van de zündapp spuiten. misschien wordt het nog wel wat

groetjes max
 
Heb een Honda SS50 staan. Die staat al een tijdje stil helaas, te wachten op een complete restauratie. Dat duur alleen nog wel even. Heb hem al vanaf mijn 17 en doe hem nooit weg, ooit zal ie weer in topconditie zijn!
 
wow 80 met 50cc!

Ik ging ruim 100 op een crosser met standaard 50cc, onbewerkt.
En crossers hebben ook geweldige aerodynamica :-| .

Een aprilia rs50 (1999-2005) krijg je standaard wel met gemak over de 100, alleen even tandwielverhouding aanpassen dacht ik, maar er zit dan geen koppel meer in, daarom had ik op mijn brommer ook een kleiner voortandwiel gedaan, tops. ong. 85km @ 14K toeren, en zat koppel.
 
ben vanmiddag goed hard op mn bek gegaan.
een auto ging vol in de ankers en ik moest dus ook vollop remmen, overal schaafwonden en een brommer met 2 kapotte knipperlichten een kapotte remkabel en nog een barst in mn siertank.
helm ook total loss.
snelheid +- 45 km/u en dat is HARD!
 
Laatst bewerkt:
sonde.
verder zelf niks aan overgehouden?
knipperlichten en remkabel zijn niet zo'n probleem. maar die tank lijkt mij wel een probleem

@ik hou van modellen, is mooi zo'n honda.
mijn buurman had er altijd eentje, en zijn zoon ook.

groetjes max
 
ja, valt in principe mee want er is goed aan onderdelen te komen en het is ook maar een shcerfje wat er uit is gebroken.
mischien een stukkje polyster langsheem leggen.

ja, flink wat schrammen en flink naar de klote kwa spieren zeg maar.
 
ben vanmiddag goed hard op mn bek gegaan.
een auto ging vol in de ankers en ik moest dus ook vollop remmen, overal schaafwonden en een brommer met 2 kapotte knipperlichten een kapotte remkabel en nog een barst in mn siertank.
helm ook total loss.
snelheid +- 45 km/u en dat is HARD!


Dit is dan je eigen schuld.
Of je hield niet genoeg afstand, jel lette niet op, of je kan gewoon niet remmen...
jammer joh.
 
Back
Top