Het brommer topic.

Heb een Honda SS50 staan. Die staat al een tijdje stil helaas, te wachten op een complete restauratie. Dat duur alleen nog wel even. Heb hem al vanaf mijn 17 en doe hem nooit weg, ooit zal ie weer in topconditie zijn!

Vriend van me heeft er ook zo'n eentje, heeft ie ook zelf opgeknapt en nu rijd hij er iedere dag mee naar school. Best leuke dingen zijn het, maken zo'n leuk geluid!

@Wilbert

Balen voor je man, wel geluk dat de schade aan je brommer meevalt.
Weet niet wat voor banden je eronder hebt zitten, maar een goed setje banden doet veel qua remwegafstand! Enne, gebruik eerder je achterrem als je voorrem als het nat is op de weg;) Succes man

Dit is dan je eigen schuld.
Of je hield niet genoeg afstand, jel lette niet op, of je kan gewoon niet remmen...
jammer joh.

bedoel je dit nu sarcastisch of? :shock:

@ banana

er moest al een een nieuwe achterband op maar hij was nog niet helemaal heen.
maar goed het is gebeurd het had erger af kunnen lopen.
schade valt mee behalve dat ik mn helm kan weg gooien.

schade valt mee behalve dat ik mn helm kan weg gooien.

Helm na een ongeluk altijd weggooien! Je weet niet hoe harde klap ie gehad heeft en je wil bij een volgend ongeluk niet het risico lopen dat je helm doormidden gaat en je hoofd alsnog tegen een auto aankomt!

Verders beterschap! En bereid je maar voor op flinke spierpijn morgen! ;)

Groeten

images

godnondeju !

Wil ik net weg rijden van rugby zegt een team genoot ''hee wacht , je achterlicht staat nog uit !'' had me lichten al aan gedaan dus ik dacht oh nee he niet alweer ! nu is dus alweer me achterlichtje gesprongen , vorrige week vervangen. Rij ik misschien te hard over drempels als ik er overheen springt? :lol:

Laatst bewerkt:
Ja, bekend probleem bij de oude brommertjes, die doorbrandende achterlichten. Maar er zijn inderdaad wel oplossingen voor. Een LED-lampje is wel praktisch... Maar op een oude klassieke brommer hoort het niet, vind ik :P

heb er zelf ook last van.
scheelt dat ze zowat niets kosten, mijn voorlamp is kapot en mijn achterlicht is het remlicht van kapot, ga straks even langs de scooterzaak een nieuwe helm kopen, lampjes, nieuwe remklauw en dan is het maandloon denk ik weer op :(.

stond laatst bij massink in de winkel. zegt de man voor mij. doe mij maar zo'n heel doosje lampjes, jos (massink) zegt: alweer, vorige maand had je ook al een hele vooraad gehaald.
weet nu dus hoe dat komt.

maar zijn de onderdelen nog wel een beetje betaalbaar? want dat is bij de zundapp meestal wel anders.

en heeft iemand nog tips om je brommer klaar te maken voor de keuring?

groetjes max

ah, dure shit die tomos onderdelen.
remhandvat was doormidden i.p.v de kabel, kost 25,- zon dingetje.
orginele knipperlichtjes ook 25,- p/stk, heb ik niet gekocht want die koop ik op marktplaats wel van een sloop tomos revival.

heb een nieuwe helm gekocht:
wel een mooi dingetje, oude was al niet zo mooi meer en is nu totaal kapot.
visier kapot en na een ongeluk meot je een helm NOOIT meer gebruiken.

IMG_20111125_145425.jpg

ah, dure shit die tomos onderdelen.
remhandvat was doormidden i.p.v de kabel, kost 25,- zon dingetje.
orginele knipperlichtjes ook 25,- p/stk, heb ik niet gekocht want die koop ik op marktplaats wel van een sloop tomos revival.

Ik heb nog knipperlichtjes deze:

motorhispania_knipperlichten.jpg

foto is van google btw

interesse?

Laatst bewerkt:
Back