Het brommer topic.

ik zelf heb nadien alleen de plaat onder de achterbrug weg geslepen.
nu loopt hij niet warm en kan eigenlijk gewoon normaal rijden..
alleen stationair is slecht.

Huh?

Dat plaatje onderop om bagger tegen te houden zit gewoon vast met 1 boutje als het goed is?

Btw, wel een leuk ''New Kids'' kleurtje :p

Tenminste zat toen wel zo bij mn SI.
 
Was inderdaad 1 schroefje, maar was helemaal vast geroest dis moest met een dremel het kopje van de schroef eraf slijpen.

ik vind het zelf ook een gaaf kleurtje ( t'is kawasaki groen).

Waarschijnlijk heen ik het verhaal over warm lopen niet goed uit gelegd...
Maar nadat ik dat plaatje onder de achter brugheb gehaald bleef de cilinder eigenlijk netjes op temperatuur, niet zo heet als met "waarschijnlijke" warmloper. Het plastic koelkapje smolt gewoon.
 
de groene bravo is nu een week of 5 gereed en rijd vele malen beter met het 5cm hoger crossstuur.





ook heb ik de teller nu weer op 0000,0 staan.....ondertussen ook al weer zo'n 600km.


zoals te zien is valt nu de olie uit de uitlaat wel meer op met deze groene kleur.



nog 1 foto,

verder heb ik nu een nette bravo koplamp gevonden...eentje van een super bravo, dus die wordt op de rode gemonteerd.
 
Zo, vandaag onze collectie uitgebreid met een Kreidler RMC. De mooiste brommer die we ooit hebben gehad hier. Hij is echt als nieuw.

Hij heeft een 50cc met een snel uitlaatje en een iets groter carbje. Trekt ruim 85 km/u.

Staat op de foto samen met de orion 4 takt.











hele mooie kreidler:D

Mijn honda mt is trouwens ook allang klaar. zo is tie geworden,


 
Dank voor de reakties:D

de uitlaat is zo gekocht, er ligt een 125cc athena cilinder onder met 28mm dellorto vhst carburateur en het blok is een 6 bak..heb het blok gereviseerd en cilinder en carb,uitlaat en alle andere onderdelen zijn allemaal nieuw
 
Poeh, hier kan ik ook nog wel 1 en ander typen...

Nu een Peugeot Speedfight II LC, 70cc, Yasuni R, andere krukas. Overgespoten, nieuwe banden, velgen gecoat, andere schokbrekers, etc. Kan het niet laten :D

121r3io.jpg


rrlci8.jpg


Te koop overigens, gebruik hem nooit :)

Daarvoor een aardig CV op scootergebied opgebouwd in 7 jaar;

1997 Piaggio Velofax nieuw gekocht, later Leo Vinci handmade
1998 Piaggio Typhoon nieuw gekocht, later 70cc Polini + Giannelli NR-X + 17,5mm carb.
1998 Piaggio Sfera + Polini W Titanium + 70cc Top Performances Trophy + 17, 5mm carb. Opknapper samen met een maatje.
2000 Piaggio NRG Mc2 + NR-X, later Yasuni R, daarna Polini For Race, daarna 70cc DR tuned + Jolly Moto, daarna 70cc Polini W-poort tuned + 19mm carb. + Yasuni C16 (scooter 4 jaar gehad)
2001 Piaggio Sfera + Hebo Alu 70cc tuned + Polini For Race + 21mm, niet verzekerd meetingmateriaal
2003 Piaggio NRG + Polini Evo 70cc tuned, binnenrotor, 25mm carb, Hebo Racing II, en nog vele dingen, zie hieronder;

http://www.scootertuning.net/special_nrgevolution.php

Bizar veel tijd en geld in gestoken qua hobby, ook bijzonder van genoten.
 
Ondertussen is de kreidler al weer van eigenaar gewisseld.

Van de winter gaan we de Yamaha FS1 (grote tegenhanger van de kreidler in de jaren 70) afronden.

Het blok is bijna klaar. Gaat tot het maximale kwa tuning. HPI, 65CC, carters aangepast, Op maat gemaakte uitlaat, etc.
 
het probleem met met rode vespa bravo is opgelost,
toch zouden de zuigerveren vervangen moeten worden welke ze niet bestelbaar hadden voor een standaard vespa zuiger, deze zijn conisch en hadden ze niet,
toen besloten om voor een zuiger te gaan met L-veren....
ook is de cilinder gehoond om er zeker van te zijn dat dit het probleem niet was...
nieuw koelkapje over de cilinder naar de andere kant en nu rijd hij weer, alleen nog even inrijden....

ook zit er een nette koplamp op....



eigenlijk nu alleen nog een super bravo spatbord....
dat wordt zoeken.
 
@arno1980 ben dr ook heel blij mee dat hij zo is geworden...
Al staat hij al een week of 10 stil in afwachting van het warmere weer om de 55cc cilinder in te rijden.
 
Back
Top