Team Associated SC10 4X4

kwam deze tegen

20111110-194249.jpg
 
Vette undertray. Zou dan zonder body kunnen rijden om ver te springen :).

In de week ga ik mijn body helemaal open snijden, zodat hij minder wind neemt :).
 
lijkt me nou niet nuttig om een al zo lekker lichte auto ineens zwaarder te gaan maken door slechts een gedeelte van de bodemplaat van aluminium te maken. Maak dan een Carbon bodemplaat die de hele bodem stug maakt.
En zo'n raar vierkant vlak van alu terwijl de rest van plastic blijft vind ik nou ook niet bepaald de "Pimp" factor verhogen.
 
Mmm, wordt ie dan net zo zwaar als de Losi? Je voegt 5 oz gewicht toe. Mijn conversie tabelletje is even zoek, dus ik weet niet hoeveel gram dat is.
In ieder geval wordt je portemonee er wel lekker licht van.
Heb jij 'm al besteld Eelco?
 
Nee. ik hoef dit niet.. auto rijd voor mij prima genoeg.
Enige punt vind ik de slipper die nog steeds een beetje doorslipt ook bij volledig vast zetten.

AE heeft toegegeven dat bij het huidige slipper design "te veel" rekening is gehouden met 540 motoren. En daar waar toch het gros met 550 rijd heeft de gemiddelde sc10 4x4 te veel koppel voor zijn huidige slipper.

AE is met een nieuw design bezig en zal waarschijnlijk met een paar maandjes wel op de proppen komen.

iets meer "tuning" of afstelmogelijkheden in de slipper vind ik wel wenselijk.

Nu is het gewoon volledig vastzetten en "thats it"
 
Heb er al even niet meer mee gereden (meestal is dat een nominatie voor verkoop :rolleyes:), maar de laatste keer reed hij echt zeer strak.

Op het vangen van wind na natuurlijk, maar de alu bodem lijkt me niet de juiste oplossing. Het zal iets helpen, maar wss niet afdoende. En vind het redelijk duur, beetje bijleggen en ik heb een nieuwe :p.

Nu springt die mooi op, zweeft ff (meter of 3), vangt wind en valt recht naar beneden....
Krijg hem met clicker aan ook niet voldoende naar beneden. Zal er mee moeten leren leven dat het een shortcourse is :p.
 
voordeel van de allu bodumplaat is dat hij minder rol krijgt.
nadeel is dat hij iets zwaarder word.
voordeel meer grip.
enz. ;).

gr Sander.
 
Van body roll heb ik eigenlijk geen last.
Swaybar voor/achter en straffere veren hebben dat reeds opgelost.

Enige wat minder is, is het ver springen. Maar dat ligt aan de vorm van de body.
 
Hallo luitjes...

Ben deze zomer begonnen met de shortcourse klasse en het elektrisch rijden. =]

De sc10 heeft met de originele kap iid last van het zgn parachuting.
Ik heb er een coureur ingeplakt (als er geen lucht in kan hoeft het er ook niet uit)
De achterkant uitgeknippen schijnt ook goed te helpen.

Binnenkort ff testen,
groeten


hmm, foto's embedden vanaf flickr werkt niet om de eoa reden.
linkje dan maar
http://www.flickr.com/photos/fairbloke/
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat parachuting ontstaat door de lucht (overdruk) onder de kap, maar door de onderdruk boven de kap. Zo werkt het tenminste bij een vliegtuig vleugel, en nog een paar andere gevallen (afwaaiende dakpannen). De driver toevoegen verwacht ik ook niet zo heel veel van.
Je hoeft volgens mij ook iet je hele body aan gort te knippen als je maar zorgt dat er geen drukverschil onder en oven je kap ontstaat. Dat kan al met relatief kleine aanpassingen.
 
Back
Top