Dg-1000 van ams repareren

Ik heb aardig geluk zie ik net.
De sticker gaat precies over het minder mooie plek ze zitten er ondertussen allemaal op.
De cockpit heeft ook even aan de spuitbus mogen ruiken, en hangt nu te drogen.
De romp ziet er zo toch weer aardig uit dacht ik.

Foto-XG4ULVQP.jpg


De epoxy bij de buis voor de vleugelpen heb ik ondertussen ook verwijderd.
Hij werd niet hard dus dat kan weer opnieuw.
De romp laat ik nog even uitharden want hij voelt nog vers aan, in de garage is het niet warm genoeg.
Nu mag hij binnen verder uitharden ;)
Nu nog even achter een stukje oracover aan en scharniertjes.
Dan kan de besturing er weer in.
 
Laatst bewerkt:
De epoxy bij de buis voor de vleugelpen heb ik ondertussen ook verwijderd.
Hij werd niet hard dus dat kan weer opnieuw.
De romp laat ik nog even uitharden want hij voelt nog vers aan, in de garage is het niet warm genoeg.
Nu mag hij binnen verder uitharden ;)
Correcte mengverhouding is bij epoxy erg belangrijk. Al bij kleine afwijkingen (een paar procent) loopt de sterkte achteruit.
Bij iets grotere afwijkingen (vanaf 5%?) hard het niet of nauwelijks meer uit.

Altijd minimaal bij 20 gr. uitharden, en als het even kan warmer. Tot 50 gr is goed. Epoxy die bij die temperatuur is uitgehard, is sterker dan bij lagere temperatuur uitgehard. Je kunt dat maar deels inhalen. Als je de hogere temp binnen 24 uur aanlegt helpt het nog, maar als je er meer dan 48 uur mee wacht heeft het geen zin meer. De sterkte neemt dan niet meer toe.

Dirk
 
Kijk handig zo'n forum.
Ik wist niet dat als je het later verwarmd het niet meer sterker wordt.
Ik had maar heel weinig aangemaakt en dan gaat het snel verkeerd. (tenminste met mijn weegschaal)
Vanmiddag even naar hobbyin geweest en wat oracover en scharnieren gehaald.
Vanavond hoop ik weer verder te gaan.
Misschien dat ik dan ook de epoxy opnieuw doe.
Dan zet ik de romp een uurtje in de sauna dan is de verf ook gelijk wat harder.
 
Haha ik gaat er ook lekker bijzitten maar of het dan nog gezond is betwijfel ik wel.

Dirk bedankt voor het linkje.
Als ik mijn thermiekzwever ga kopen koop ik gelijk zo'n weegschaaltje.

Vanavond het stabilo en richtingsroer gefolieëd
En de boel even in elkaar gezet.
Er is van dichtbij wel wat op aan te merken maar ik vind het best zo.
Foto-6CZYCZCA.jpg


Foto-OYSJ4FZ4.jpg


Het servoplankje zit er ondertussen ook in.
Ik vind het voor vanavond weer mooi genoeg geweest.
 
Dank jullie.
Maar op de foto zie je de naad niet van de cockpit.
Die is niet zo mooi maar ik had geen zin om hem nog strakker te maken.
Hij ziet er weer aardig uit.
Ik ben ook benieuwd naar de prestaties.
De kosten voor deze kist zijn niet hoog, dus de prestaties mogen ook wat minder zijn.
Mocht hij daar en tegen wel lekker vliegen overweeg ik een nieuw setje vleugels te maken.
 
Ik heb hem even aan de kant gegooid.
Ik wilde de 5 min epoxy even wat verwarmen maar het is te heet geworden.
De romp is weer vervormd en vertoont blaasjes, maare het zit mij best.
Soms moet je, je meerdere erkennen.;)

Foto-QZJSO43D.jpg


Het binnenwerk zit er weer tot zover in.
Foto-3AFJXCD7-1.jpg


Het hoogteroer werkt al weer.

Foto-QEDOVRZQ.jpg
 
hij ziet er op t eerste gezicht weer top uit bertus hopelijk zal hij ook weer perfekt vliegen :yes:ga je hem lieren slepen of op de huckepak bertus?:wink:
 
Nou doordat ik hem te warm heb gemaakt, is hij niet meer zo strak als hij was voor het verhitten.

Ik heb hem gekocht om te laten slepen.
Hij komt achter een electro kadet te hangen.
Ik had niet anders als een talon om te laten slepen.
Daar het mij bijna niet lukte om eerder beneden te zijn als de sleper zal dat nu wel lukken denk ik.;)


Ik zat nog te denken om een balon in de romp op te blazen, en de romp dan aan de buitenkant voorzichtig te verwarmen maar doe het toch maar niet.

Vandaag niets gedaan een dipdagje :-|
 
wel jammer van je rompje bertus maar ik weet zeker dat je n manier vint om het keurig weg te werken n balon??kweet niet meschien heb je dan weer n bult als je hem te! heet maakt, en om nu de deuk van binnenuit weer te richten dat weet in nou ook niet:confused: moet je weer de romp spuiten:sad:nou ik hoop dat je er uit komt bertus anders heb ik nog wel n mooie b4 voor je en voor n prikie met 2,70m span, die hoef je alleen nog maar te spuiten sleepkopeling zit al ingebouwd:yes: laat maar horen of je evt intresse hebt bertus :wink:
 
Hallo Johan.

Ik weet niet of ik er echt wat aan doe, eerst maar eens vliegen.
Het leg even stil op dit moment omdat ik een kast aan het maken ben.

De b4 is een mooie kist maar ik wil niet te veel kisten hebben.
Om de kosten van mijn hobby laag te houden en de ruimte voor mijn hobbyspullen klein te houden.
Volgend jaar wil ik een goede thermiekzwever kopen maar dan gaat er eerst een model weg.
 
je hebt gelijk bertus zo doe ik het ook hoor je kan toch maar met een model tegelijk vliegen:yes:als ik je nog ns ergens mee behulpzaam kan zijn geef je maar n gil hoor:wink:

mvgr johan snijders
 
Vanavond 2 servo's uit grootmoeders tijd geplaatst.
De stangetjes heb ik her gebruikt.

Foto-CJTFKOQN.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoe zit je met je balanspunt bertus moet je nog lood toevoegen? ennuuu die sevotjes uit grootmoeders tijd doen het nog best :yes:ook ik werk er nog steeds mee niets mis mee:wink: t word weer n schitterende zwever:yes:
 
Ik zal best lood moeten toevoegen maar hoeveel weet ik niet.
Het is ook altijd lastig als je een sleephaak heb om lood in de neus te krijgen.
Morgen maar eens kijken.
 
meschien kun je de ruimte langs de sleep servo gebruiken om lood toe te voegen :yes:door middel van 2 kleine bakjes die evt ook weer uitneembaar zijn :wink:
 
Ik denk dat ik het gewoon met epoxy tegen de zijkant lijmt.
Als het er weer uit moet gaat de boortol er op, hehe.
 
Back
Top