weer de black hawk

  • Topicstarter Topicstarter emertoerik
  • Startdatum Startdatum
E

emertoerik

Guest
ik heb een tijdje terug ook al gepost over de slechte staat van de hooft rotor en nu is een blade echt naar de knoppen. weet iemand waar ik een nieuwe rotorkop kan kopen? ik zelf vond deze maar volgens mij is dat een hele andere. ik heb een flybar en deze heeft wieken: Main Rotor Assembly-Atlas

erik



edit: ik weet dat jullie vinden dat ik een betere heli moet kopen maar ik zou toch wel graag deze ook op nieuw willen gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Emer

Het lijkt niet de juiste spare te zijn wat ik zo lees uit de beschrijving

Ik betwijfel of je voor die Silverlit machientjes parts kunt krijgen, in ieder geval de parts die je nodig hebt.

Misschien dat iemand hier een adresje weet maar ik zou er niet op rekenen
 
Onderdelen voor Silverlit zijn wel te krijgen, maar zijn belachelijk (sorry voor het woord ;)) duur.

Dus vliegen met zo'n ding, en als hij kapot is, niet repareren, maar als kliko-vulling gebruiken.

Groet,
Robbie
 
ik kan ook nog met de fabrikant bellen. ik vind het trouwens te zot voor woorden dat alleen omdat de bladen stuk zijn ik dat ding weg zo moetten gooien. en als de onderdelen minder kosten dan 30 euro is het mij wel goed. dus hou a.u.b op te zeggen dat deze weg moet hij is prima in orde op de bladen na. als de bladesvan een solo pro stuk zijn gooi je ook het hele ding niet in je kliko/schuur/container/afalbak/prullebak.
 
ik kan ook nog met de fabrikant bellen..

De fabrikant zit in China.Vul verder zelf maar in...

ik vind het trouwens te zot voor woorden dat alleen omdat de bladen stuk zijn ik dat ding weg zo moetten gooien. en als de onderdelen minder kosten dan 30 euro is het mij wel goed.

H-e-l-e-m-a-a-l mee eens, maar helaas werkt het nu eenmaal zo. Als bijvoorbeeld van een Solo Pro het receiverboard defect is geraakt ben je meer dan € 40 kwijt terwijl een hagelnieuwe Solo Pro, met zender, lipo etc € 75 kost.

dus hou a.u.b op te zeggen dat deze weg moet hij is prima in orde op de bladen na. als de bladesvan een solo pro stuk zijn gooi je ook het hele ding niet in je kliko/schuur/container/afalbak/prullebak.

De blades van een Solo Pro kosten € 2,95 (zitten als extra bij een nieuwe)

Maar even voor de duidelijkheid: ik probeer je alleen te helpen; en door te zeggen: voor zoveel € kun je dit onderdeel daar-en-daar bestellen zodat jij vol goede moed begint aan het (de)monteren van zo'n klein helikoptertje, waarbij de kans op sneuvelen van kleine onderdeeltjes zéker niet denkbeeldig is vind ik dat geen helpen !

Groet,
Robbie

En nog even het volgende ter overweging: voor nog geen € 35 koop je een Syma S107. Kun je perfekt mee vliegen (alleen wel binnen is infrarood), is heel stevig, onderdelen zijn goed verkrijgbaar en betaalbaar...
 
Laatst bewerkt:
Een Solopro met een Silverlit vergelijken is als een BMW met een Trabant. De een is een speeltje(wat eigenlijk nog veel te duur is) en je kunt er dure parts voor krijgen

Voor de ander(Solopro) is full part support. En wat RubRob al zegt, voor 30 to 40 pleuri heb je een veel beter machientje.

Maar ja, moet je zelf weten
 
Laatst bewerkt:
ik heb trouwens de hele rotor kop er afgehaald. er steekt nu aleen de as boven uit. ik bedoelde niet helemaal de fabriekant. ik bedoelde dat er achter op me afstandsbediening een service nummer staat. het is gewoon raar. alles is in orde, servos, afstandsbediening, romp, landingsgestel aleen is er 1 blade afgeknapt en nu moet ik dus aleen daarom een prima heli weg gooien? ik kan deze al niet zonder craches vliegen en dan al meteen een dure?
 
het moet trouwens wel voor buiten zijn. oh wat die opmerking over die solo pro betreft, dat was meer een spiegel.
 
...ik bedoelde niet helemaal de fabriekant. ik bedoelde dat er achter op me afstandsbediening een service nummer staat.

Ik heb zelf een Silverlit gehad (de Fortress) waarbij bij mij het onderstel afbrak. Uiteraard ook gebeld met dat nummer wat jij nu bedoeld. Krijg je een soort antwoordapparaat wat je niet kunt inspreken. Gemaild en dus nooit een antwoord op gekregen.

het is gewoon raar. alles is in orde, servos, afstandsbediening, romp, landingsgestel aleen is er 1 blade afgeknapt en nu moet ik dus aleen daarom een prima heli weg gooien?

Kon via-via een onderstel aanschaffen, waarbij dit stukje plastic (sorry voor de beschrijving ;) ) ruim 60% van de nieuwwaarde betrof. Uiteraard niet gedaan.

ik kan deze al niet zonder craches vliegen en dan al meteen een dure?

Nee, natuurlijk niet. Maar nogmaals: je kunt beter een helikopter aanschaffen waar je wel onderdelen voor een redelijk bedrag bij kunt krijgen.
Het crashen hoort er helaas nu eenmaal bij; wordt langzaam maar zeker beter :D

Groet,
Robbie
 
wat is dan een goeie? iedeen zegt solo pro maar er zijn hier erg veel topics met defecten.
 
wat is dan een goeie? iedeen zegt solo pro maar er zijn hier erg veel topics met defecten.

De laatste tijd lijken er wat meer problemen te zijn, al is het lastig in te schatten, mensen zonder problemen zullen niet snel een topic openen en melden dat ze geen problemen hebben...

Maar er zijn alternatieven, de mSR, of de GW 9958, die ook onder diverse namen verkrijgbaar is.
 
wat is dan een goeie? iedeen zegt solo pro maar er zijn hier erg veel topics met defecten.

Je moet (maar dat geldt voor bijna alle 'China-made' produkten wel) er een beetje mazzel mee hebben :mrgreen:
En een goede? Dat ligt eraan wat je uiteindelijk wilt:
Een beetje "fun-flying" ? Is een Syma S107 'een goede' of een NE Solo Pro/Bravo SX, of Blade Msr.
Wil je uiteindelijk een "big size collective pitch", dan moet je leren dat een echte, dus niet zelf-stabiliserende helikopter continu, dus van start tot landing, moet worden gestuurd. Om dan het onvermijdelijke crashen nog enigszins acceptabel en betaalbaar te houden een 90° fixed pitch, zoals een Walkera Ufly-S of Esky Honey Bee V2. Alleen kun je die niet in de huiskamer vliegen ;)

Of als je bij een club gaat (en dus hulp krijgt, en 'aan de kabel' kunt vliegen/lessen) een grote collective pitch helikopter.

Maak voor jezelf eens een begroting, en vergelijk dan eens op diverse sites wat je voor je budget kunt aanschaffen.

Voor mij (ik heb meerdere helikopters, variërend van ultra-mini; de Silverlit Picooz Hugo tot 450 collective pitch; Esky Belt CP V2) moet ik zeggen bijna hoe kleiner, des te meer vliegplezier, ik vlieg heel veel met de NE Bravo SX :D

Groet,
Robbie
 
ik vlieg of in een grote loods of buiten. ik wil een niet te ingewikkelt te trimmen en te vliegen heli.



mijn budget ligt rond de 150 euro.
 
ik vlieg of in een grote loods of buiten. ik wil een niet te ingewikkelt te trimmen en te vliegen heli.



mijn budget ligt rond de 150 euro.
Best handig als je je daar toch wat verder in verdiept :)
stellen is toch 80% van het "vliegen" IMO...


U mag me met plezier verbeteren als ik wat naast zit :cool:
anders zou ik zo en zo de heli nemen die Rubberenrobbie vaak gebruikt :D
 
ik vlieg of in een grote loods of buiten. ik wil een niet te ingewikkelt te trimmen en te vliegen heli.



mijn budget ligt rond de 150 euro.


M.n. de loods is ideaal om te leren vliegen: de ruimte en géén wind.
Ook gezien budget komen m.i. de Esky Honey Bee V2 als de Walkera Ufly-S in aanmerking.

De Walkera is moderner (veel aluminium delen), borstelloze motor, asaangedreven staart en 3-as gyro. Wel vrij kwetsbaar (m.n. de staart)

De Esky is 'old school' maar wel enorm taai en stevig, en overleeft de meeste crashes zonder schade.
Afstellen is kwestie van tuimelschijf haaks op de hoofdas zetten en gáán :D

Succes !

Groet,
Robbie
 
...anders zou ik zo en zo de heli nemen die Rubberenrobbie vaak gebruikt :D

De NE Bravo SX is mooi om te zien (schaalrompje), heeft ook een beetje 'bling-bling' (zoek;)lichtje), vliegt erg mooi én is bestuurbaar in alle richtingen (4 kanaals op 2.4Ghz, dus storingsvrij en evt bij weinig wind ook buiten)

Maar is een 45° flybar; dus zelf-stabiliserend. Is dus wel "big fun" maar vliegt niet als een 'echte' :rolleyes: (en wat ik onder een echte versta heb ik in de vorige post al aangegeven.

Groet,
Robbie

Eigenlijk is de Bravo SX een geweldig helikoptertje :worship: ...
 
M.n. de loods is ideaal om te leren vliegen: de ruimte en géén wind.
Ook gezien budget komen m.i. de Esky Honey Bee V2 als de Walkera Ufly-S in aanmerking.

De Walkera is moderner (veel aluminium delen), borstelloze motor, asaangedreven staart en 3-as gyro. Wel vrij kwetsbaar (m.n. de staart)

De Esky is 'old school' maar wel enorm taai en stevig, en overleeft de meeste crashes zonder schade.
Afstellen is kwestie van tuimelschijf haaks op de hoofdas zetten en gáán :D

Succes !

Groet,
Robbie


wat is old scool? dus jij zegt de bravo voor fun en de eki voor wat serieuser werk?
 
wat is old scool? dus jij zegt de bravo voor fun en de eki voor wat serieuser werk?

Met "old school" bedoel ik dat (hier) de Esky oudere, maar wel goed werkende, techniek gebruikt: plastic rotorkop,borstelmotoren, aparte staartmotor.

De Bravo SX is "easy-going" plezier
De Esky Honey Bee V2 vraagt (veel) meer van de piloot, maar is zeker ook fun hoor!

Groet,
Robbie
 
Met "old school" bedoel ik dat (hier) de Esky oudere, maar wel goed werkende, techniek gebruikt: plastic rotorkop,borstelmotoren, aparte staartmotor.

De Bravo SX is "easy-going" plezier
De Esky Honey Bee V2 vraagt (veel) meer van de piloot, maar is zeker ook fun hoor!

Groet,
Robbie


oke, dus de bravo (was toch het kleine broertje van de solo?) is net als me silverlit meer voor de lol en de eski(sorry voor stomme spel fout vorige post) meer voor het eggie(net als de solo pro)

ik denk dat ik dan voor de bravo moet ik ben niezo goed met vliegen. van welke zijn de spares het goedkoopst en makkelijkst te krijgen? dan is dat weer het beste.
 
oke, dus de bravo (was toch het kleine broertje van de solo?) is net als me silverlit meer voor de lol en de eski(sorry voor stomme spel fout vorige post) meer voor het eggie(net als de solo pro)

ik denk dat ik dan voor de bravo moet ik ben niezo goed met vliegen. van welke zijn de spares het goedkoopst en makkelijkst te krijgen? dan is dat weer het beste.


De Bravo SX is eerder het grote broertje van de Solo Pro, althans als je de kleinste Solo Pro bedoelt, en niet de Solo Pro 328, die net zo groot is als de Blade SR120.

De Bravo SX is in feite een Solo Pro met ander frame vanwege de schaalromp, sterkere motoren, iets langere staartboom en een andere gewichtsverdeling. Daardoor stuurt hij neutraler dan de Solo Pro, en kan, waarschijnlijk dank zij de sterkere motoren, ook nog ietsje sneller. De bladen zijn wel even groot als bij de Solo Pro.

De Solo Pro is wel makkelijker in onderhoud, omdat je overal makkelijk bij kan. Bij de Bravo SX moet je eerst de romp voorzichtig loshalen om bij de servo's te komen. Om de rotorkop en swash te vervangen hoeft de romp er niet af trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top