Ja, de ''Jan-Hein'' klepjes zijn echt een eigen leven gaan leiden, leuk
.
Minder leuk was mijn proefvluchtje vanmiddag... Zoals gezegd had ik in de 'rolroeren omhoog', uit de mix-functie van de schakelaar gehaald. Dat werkte goed. Hij ging nu veel soepeler op de rem en was goed te controleren tijdens de landing. Ik kon hem voor het eerst voor mijn voeten landen.
Na de eerste vlucht waren mijn handen al flink koud geworden en ging het allemaal niet meer zo soepel. Dus ik in de auto met de kachel hoog en omdat ik niets te doen had de zender meegenomen om met de sub-trim de gewone trim weer in het midden te krijgen. Dus na een minuut of 10 toen de handen weer warm waren de ASW maar weer omhoog gebracht en dat ging meteen goed mis...
Hij bleef in een rechtse bocht en ik kreeg hem er niet meer uit. Gevolg was een harde klap en flink wat schade.
Niet alleen een vleugel doormidden maar ook alle servo's aan gort. De motor er scheef in en de vleugelpennen verbogen.
Wat er precies mis gegaan is kan ik alleen maar vermoeden, hoogstwaarschijnlijk toch iets flink verbruid met het instellen van de zender... Al met al baalde ik flink, en nog steeds..
Maar goed, alles is te repareren en het zal wel weer goed komen.
Dan heb ik nog een aantal foto's van de roemruchte Jan-Hein klepjes gemaakt. De kwaliteit is niet al te best maar het is duidelijk genoeg lijkt me.
Op de foto's zie je de onderkant van de andere vleugel waar de servo voor de kleppen is ingebouwd. Omdat de vleugel redelijk dun is kon ik hem niet achter de klep kwijt maar moest ik de onderkant ook losmaken. Dit is later met een kapje erover mooi weg te werken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt..
Groeten,
Paul.

Minder leuk was mijn proefvluchtje vanmiddag... Zoals gezegd had ik in de 'rolroeren omhoog', uit de mix-functie van de schakelaar gehaald. Dat werkte goed. Hij ging nu veel soepeler op de rem en was goed te controleren tijdens de landing. Ik kon hem voor het eerst voor mijn voeten landen.
Na de eerste vlucht waren mijn handen al flink koud geworden en ging het allemaal niet meer zo soepel. Dus ik in de auto met de kachel hoog en omdat ik niets te doen had de zender meegenomen om met de sub-trim de gewone trim weer in het midden te krijgen. Dus na een minuut of 10 toen de handen weer warm waren de ASW maar weer omhoog gebracht en dat ging meteen goed mis...
Hij bleef in een rechtse bocht en ik kreeg hem er niet meer uit. Gevolg was een harde klap en flink wat schade.

Niet alleen een vleugel doormidden maar ook alle servo's aan gort. De motor er scheef in en de vleugelpennen verbogen.
Wat er precies mis gegaan is kan ik alleen maar vermoeden, hoogstwaarschijnlijk toch iets flink verbruid met het instellen van de zender... Al met al baalde ik flink, en nog steeds..
Maar goed, alles is te repareren en het zal wel weer goed komen.
Dan heb ik nog een aantal foto's van de roemruchte Jan-Hein klepjes gemaakt. De kwaliteit is niet al te best maar het is duidelijk genoeg lijkt me.



Op de foto's zie je de onderkant van de andere vleugel waar de servo voor de kleppen is ingebouwd. Omdat de vleugel redelijk dun is kon ik hem niet achter de klep kwijt maar moest ik de onderkant ook losmaken. Dit is later met een kapje erover mooi weg te werken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt..
Groeten,
Paul.
Laatst bewerkt: