Hoe dan ook, erg jammer allemaal. De Aviodrome (voorheen Aviodome) stamt uit de jaren 60 van de 20e eeuw. Ze hebben geen rijkssubsidie dus zijn ze afhankelijk van sponsoren.
In deze tijden van recessie en laagconjunctuur houden ook de sponsoren de hand op de knip. De Rabobank zag er ook geen brood meer in na een studie van het businessplan, de kosten en de opbrengsten zouden niet meer binnen korte tijd goed gaan komen.
Ze hebben desondanks best veel dingen 'gratis' gehad, die omgebouwde 747-200 (naar type 300) heeft hun 1 euro gekost, het vervoer naar Lelystad vanaf Schiphol was duurder, maar ook hier weer: sponsors (zelfs DutchBird de ex 3e chartermaatschappij in NL).
Ruim 350 vrijwilligers (nagenoeg geen kosten) en veel liefdewerk oud-papier, maar: nieuw pand en gas/licht/huur en 65 betaalde medewerkers in loondienst, en dat kost dus wel veel geld.
Lelystad is best een mooi veld, ik vlieg er graag. Nu is er een gigantisch parkeerterrein met slagbomen (de parkeerautomaat zit in het Aviodrome, en dat is nu dicht).
De 747 zal nog wat meer groene aanslag krijgen op de staart vrees ik...