Club races seizoen 2012 Mach Heemstede

Ook dit jaar zullen de wedstrijden voor de 1/10 bij de MACH, na de succesvolle introductie verleden seizoen, weer gereden worden met een standaard motor. De strijd op de baan wordt, mede door het gebruik van een standaard aandrijfbron, niet alleen veel closer maar ook veel leuker.

Voor de standaardklasse 1/10 is één motor voorgesteld: Novarossi N12T1, voorzien van de Novarossi 3501 uitlaat in combinatie met de medium niet-conische uitlaatbocht 41619.

Dit wordt voor het seizoen 2012, dus per 1 maart 2012, verplicht voor zowel trainen als clubwedstrijden.

Klasse 1 op 10 kort geformuleerd:
- Chassis: vrij naar keuze. Minimumgewicht 1700 gram
- Motor/uitlaat/uitlaatbocht: Novarossi N12T1/3501/41619
- INS-box: vrij naar keuze
- Banden: vrij naar keuze
- Brandstof: vrij naar keuze 16%
- Radioapparatuur + servo’s: vrij naar keuze
 
Laatst bewerkt:
Mach er ook niet meer met andere motors gereden worden. dan in een open klasse of vrij rijden bv



Ook dit jaar zullen de wedstrijden voor de 1/10 bij de MACH, na de succesvolle introductie verleden seizoen, weer gereden worden met een standaard motor. De strijd op de baan wordt, mede door het gebruik van een standaard aandrijfbron, niet alleen veel closer maar ook veel leuker.

Voor de standaardklasse 1/10 is één motor voorgesteld: Novarossi N12T1, voorzien van de Novarossi 3501 uitlaat in combinatie met de medium niet-conische uitlaatbocht 41619.

Dit wordt voor het seizoen 2012, dus per 1 maart 2012, verplicht voor zowel trainen als clubwedstrijden.

Klasse 1 op 10 kort geformuleerd:
- Chassis: vrij naar keuze. Minimumgewicht 1700 gram
- Motor/uitlaat/uitlaatbocht: Novarossi N12T1/3501/41619
- INS-box: vrij naar keuze
- Banden: vrij naar keuze
- Brandstof: vrij naar keuze 16%
- Radioapparatuur + servo’s: vrij naar keuze
 
zullen de rijders niet leuk vinden als ze een paar motoren hebben van 600 euro en dan met een basic motor moeten gaan rijden
 
Zullen de andre rijders niet leuk vinden als de MACH moet sluiten ivm problemen met de milieuvergunning.
 
in mijn ogen beetje telaat geanticipeerd op het probleem met geluid heb zelf jaren lang aan motorrace gedaan onder andere op het circuit van assen daar was het al een probleem praat ik over ongeveer 6tot8 jaar geleden maar zijn er meteen op in gesprongen met het geluid naar beneden te brengen ook de fabrikanten van uitlaten
 
Laatst bewerkt:
Zet er een medium downforce kap op ipv de huidige 1/8 kappen. Zal de snelheid vanzelf toenemen. ;)

Mja.... het zal een fractie op het rechte stuk zijn, het is wel 2x zoveel weer inleveren op de bochtsnelheid. Specs staan dus ook online: Model Auto Club Heemstede

Dit draadje ging toch over 1:10?

Alsof de brandstof clubwedstrijden bij de MACH alleen nog maar 1:10 zijn.....
Ik denk dat iedereen wel benieuwd is naar de ontwikkelingen bij de MACH en aangezien de 1:8 en de 1:10 in hetzelfde schuitje zitten is het ook zo goed om dat centraal te houden.
 
Mja.... het zal een fractie op het rechte stuk zijn, het is wel 2x zoveel weer inleveren op de bochtsnelheid. Specs staan dus ook online: Model Auto Club Heemstede

Lijkt me dat je dan moet gaan zoeken naar een optimalere chassis setup zodat je minder afhankelijk wordt van de downforce in de bochten. Als je minder downforce ter beschikking hebt wordt chassis setup een stuk belangrijker om genoeg grip en bochtensnelheid te behouden. Een kap met heel veel downforce kan ook een niet optimale setup verbloemen. :cool:

Doen we in de pro10 klasse ook. Setup van een modified pro10 en van de pro10 stock is behoorlijk verschillend van elkaar maar kwa rondetijden valt het verschil mee. Zeker als je het verschil bekijkt in beschikbare vermogen en het verschil van een Lola versus een medium downforce pro10 kap.

Door nieuwe inzichten hebben we nog elk jaar sneller rondetijden gehaald. Puur door hogere bochtensnelheden en meer mechanische grip te creeren op die plaatsen waar je het wilt hebben.

Wellicht is het niet 1:1 overdraagbaar naar de nitro klasse maar het is een leuke uitdaging voor de rijders om dat te onderzoeken. Als het een beetje hetzelfde wordt als wat ik zie in onze klasse dan zul je zien dat elk jaar de klasse weer wat sneller wordt.

Ik hoop in ieder geval dat zowel 1/10 als de 1/8 weer als vanouds een grote klasse wordt op de mach. De motor in zowel de 1/10 als in de 1/8 is goedkoop genoeg om als beginner mee te doen in ieder geval. N21-3T ca. 110-120 euro of zo?
 
Back
Top