Hoewel sarcastisch bedoeld zullen er altijd mensen zijn die het anders opvatten.
Zeer zeker niet doen, is ook niet zo bedoeld.
Ik persoonlijk denk dat het probleem veel verder weg ligt, deels in Italië bij de fabrikanten en deels bij de EFRA die het ook zover heeft laten komen, de EFRA had door de jaren heen al veel steviger hun duim er op moeten drukken.
Helemaal mee eens. Maar o.a. door deze nalatigheid zitten we bij de MACH nu op de blaren.
Wat is er gebeurd met de na-demper? Daar was toch veel hoop op gevestigd en nu in de plaats wordt er een motor verplicht waar de gemiddelde wedstrijdrijder niets mee heeft.
Is afgeschoten door de gemiddelde 1/8 rijder, maar wel diegene die niet meer bij de MACH rijden sinds de geluidsproblematiek. Diegene die er wel mee hebben gereden tijdens de clubwedstrijden heb ik er niet over horen klagen. Kortom, sterft waarschijnlijk dezelfde dood als de 3xxx uitlaten.
Begrijp mij niet verkeerd, een gezond veld met alleen deze motor maakt het racen nog steeds leuk maar voor degene die wat serieuzer wilt zijn zal de N21-3T meer een argument zijn om ergens anders te rijden terwijl de na-demper je toch nog redelijk de mogelijkheid geeft om met iets snellers te rijden en ook je snelle motoren in te lopen en afstellingen te proberen.
Helemaal mee eens en ook daar sta je vrij in. Ik zeg ook niet dat het niet leuk is om hard te rijden, maar wij bij de MACH moeten nu anders opereren om te kunnen overleven. Dit is een eerste stap hierin, en dat zal zich moeten door ontwikkelen.
Denk aan de ETS met een verplichte set waar nog steeds >200 rijders een weekend mee willen rijden. Hier was ook verschrikkelijke weerstand op in het begin, met 64 km/h over het rechte end bij de MACH, maar heeft het racen wel weer een terug gebracht naar de oorsprong.
Ook bij de ETS heb je een modified klasse, waar het verschrikkelijk hard gaat (>115 km/h!). Zo hard zelfs dat er voor 2012 WK een extra chicane na de kantine bocht wordt aangelegt. op nadrukkelijk verzoek van de RIJDERS!
Nu is dit voorlopig de setting voor de 1/8, met de N21T5 wordt nu nog getest, wellicht dat dit nog een optie kan worden. Over de toekomst kunnen we kort zijn, als de 1/8 motoren/uitlaten combi's minder geluid gaan produceren zal dit ook weer een optie gaan worden.