Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

De lagers moeten zo dicht op de tailas pulley staan dat hij net niet heen en weer kan, maar ook niet te dicht erop zodat de lagers onder druk komen te staan en bezwijken.

Edit: Maar als je tails gewoon heen en weer kan als je de tailassembly in elkaar hebt zitten dan zit er ook wat fout. De as mag geen kant op kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Nevermind de riem.

Hij kan heen en weer omdat het mischien geen originele tailcase is met een originele tailas.

Oplossing is uitshimmen of passende tailas zoeken of gewoon een nieuwe tailcase kopen.

Als extra optie hadden we besproken dat je ook nog een TT assembly eorp zou kunnen zetten. Hoe het ook komt dat het zo is. Je moet het oplossen. Zo vliegen is geen optie.
 
Nee klopt, ik ben ook zeker niet van plan om zo te gaan vliegen.
Alleen ik meen dat ik dit vroeger nooit heb gehad en dat het er nu wel is. En waarom kan ik dus niet verklaren.

Alleen ik heb nooit problemen met die snaar gehad en ik vind het dus een beetje zonde van het geld om er dan een hele TT op te zetten.

Maar ik geef toe, een TT is mooier en ook wel beter.
 
hoezo mooier? Je ziet er niets van...

het is vaak puur een persoonlijk dingetje, technisch heb je echt geen tt nodig.

ik persoonlijk wil er wel graag 1 op mn heli's, omdat ik gewoon meer gevoel met tandwielen heb dan met snaren.
Maar dat is persoonlijk

Een snaar moet je wel eens bijstellen, een tt moet je een beetje opletten met landen. alles zn voor en zn tegen.

voor de waarde hoef je trouwens zowieso geen aanpassingen te maken, iedere nieuwe heli is binnen een maand bijna 50% van zijn waarde kwijt
als je iets doet, doe je het puur voor jezelf, een eventuele nieuwe eigenaar heeft zijn eigen voorkeuren etc, die heeft meestal geen geld over voor eventuele upgrades die je er op hebt gezet.
 
Ja, alleen met deze 600 is er nooit gecrasht en ik heb hem een half jaar intensief (elke dag) gebruikt en ik heb er nooit wat aan afgesteld.
Zelfs de snaar nooit strakker gezet.

Alleen als je nou meer 3D gaat vliegen, dus snele veranderingen, kan de snaar dan slippen of maakt dat niet uit?

EDIT:

Ik heb er toch voor gekozen om op snaar te blijven.
Heb een nieuwe tailbelt unit besteld + een nieuwe snaar.

(Ik hoop dat die op deze tailboom gaat passen want volgensmij is dit ook niet een originele aangezien er nergens ALIGN op staat. Heb ook gevraagd of die eventueel geruild kan worden)
 
[...]
Alleen als je nou meer 3D gaat vliegen, dus snele veranderingen, kan de snaar dan slippen of maakt dat niet uit?
Klopt, al zou dat niet gauw gebeuren. Andere fabrikanten gebruiken daarom vaak een grotere poelie waardoor er meer contact met de riem is.
Bij een 'torque tube' kunnen die schuine tandwielen ook wel tanden verliezen bij zware belasting.
 
Spul al binnen. Kan ik hier beginnen de tailproblemen op te lossen..

img0204vx.jpg
 
Alleen als je nou meer 3D gaat vliegen, dus snele veranderingen, kan de snaar dan slippen of maakt dat niet uit?

Het ontwerp van de 600 met zn 2 kleine pulleys en rubber snaar laat dit wel toe.. maar of je het daadwerkelijk gaat merken? denk dat je dan al zo hard staat te trekken dat je de tandwielen stript... en dat gebeurd op 6S praktisch nooit;)

Beide werken hier prima, maar ik merk dat t systeem op de logo veel meer kan hebben.. een snaar slipt, of stript, geen probleem, kan je nog landen, bij een TT ben je alles kwijt, en zo heb ik mn heli een keer in de sloot gekregen na een piro of death.. maarja, een snaar kan ook breken...

Over dat TT met landen probleem zijn 2 opmerkingen: Als je de staart niet vrij kan houden en kan krijgen waar je m hebben wil, moet je domweg meer oefenen met landen..... heb een vlucht of 700 op 2 550's gedaan, en nog nooit wat gestript door verkeerd neerzetten. Als je met een belt de staart raakt kan je ook de belt vervangen omdat er grote kans is op breken(je trekt op zoon moment makkelijk wat verstevigings vezeldraden in de belt stuk). dus dat is sowieso een non-argument.
 
@Chow, dat is snel binnen,..;) Maar, heb je nu wel een goed sleuteltje om het goed vast te zetten? Let deze keer wel goed op het groefje in het asje,..:D

@jeroen, Heb je wel de juiste as? Mischien is de pully van een originele as een stukje breder, dan van degene die je nu hebt,.. :eek:
 
Gaat wel lukken denk ik.. Ik ga er morgenochtend even op m'n gemak mee aan de slag. Als ik ergens over twijfel dan post ik dat hier wel. Maar zou gewoon moeten lukken. Tís hetzelfde als op de 450 alleen kleiner ;)
 
@chow: wat voor type heli voorzie je nu van die spares?
die blauwe (van je scherm afbeelding) of een andere:confused:

kan dat zo snel effe niet vinden...
 
Zolang de snaarspanning een beetje in de gaten wordt gehouden, slipt een snaar echt niet snel.
Ik heb die van mn 250 wel eens slippend gekregen (had hem al een tijd niet nagekeken), maar die stond dan ook erg slap op dat moment

en +1 voor anko...
Ik heb zelf ook nog nooit een TT kapot gehad..
maar ik hang hem ook altijd even een halve tel stil voor ik hem neerzet
velen doen dit niet, waardoor de kans op een staart/grond ontmoeting groot is..
 
Ik heb ook al eens gehad dat de belt opeens helemaal niet meer op spanning stond (de tailboom zat niet goed klem en liep daardoor uit de mount), resultaat : de heli draaide rond zen as maar met een beetje vliegervaring krijg je hem nog mooi geland zonder schade, je kan dus perfect landen met een slippende staart.
 
Back
Top