Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ok, ik ga even zoeken. Heb helaas geen modelbouwwinkel meer in Hoofddorp dus moet altijd alles online bestellen. Da's soms wel jammer..

**Edit**

Heb een spuitbus gekocht bij quartel speciaal voor foam. Ik zal eerst testen natuurlijk..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug van het veld.
Het was gewoon GEWELDIG om weer te vliegen!

-Helicopter deed het geweldig! (@Chow: Bedankt voor de tip! (3dubbel foam tape)
-Weer was perfect! Kan altijd warmer maar helemaal blauw!
-Geen zuchtje wind!

Lipo ligt nu weer op snel laden zodat we zsm weer een vlucht kunnen maken!
 
Ik zit hier te sukkelen met de staart vn men mcpx die ik maar niet goed vast krijg :mad: Vanaf ik meer druk op de staart zet in vlucht, vliegt hij er af :(
 
Net even 3 lipos gevlogen(nou ja vliegen...lol hoover, vooruit, achteruit, omhoog , omlaag, snel naar voren en achter) met mijn cx450pro, ontzettend lekker weer (ook ontzettend koud), had in de natte maanden riem vervangen en draadje voor statische electr. aangebracht, netjes paddles weer horizontaal afgesteld maar. Hij vloog voorheen veel strakker dus weer wat werk aan de winkel, denk dat het veel te maken heeft met die rotte staart. Maar ach zo blijf je bezig. wel staat de teller crashes nog steeds op 0:D (na 35 lipos). Gisteren ook ff de 250 geprobeerd, maar denk dat ik die ondanks geen crashes gewoon door de gebrekkige kennis(voor afstellen) misschien niet echt lekker vliegend krijg en misschien is de heli wel gewoon niet je van het (geen bladspoor, paddles recht, geen kromme assen maar lijkt net of tie bezopen is). Nou ja wel weer wat stick tijd opgedaan.
 
Net even 3 lipos gevlogen(nou ja vliegen...lol hoover, vooruit, achteruit, omhoog , omlaag, snel naar voren en achter) .

Niks mis mee toch? Dat heb ik ook lang gedaan. En daarna langzaam de tail wegdraaien even naar 45 graden en weer terug. En steeds verder naar side drukken en weer terug..
 
Niks mis mee toch? Dat heb ik ook lang gedaan. En daarna langzaam de tail wegdraaien even naar 45 graden en weer terug. En steeds verder naar side drukken en weer terug..


Lol Tail draait vanzelf weg hoef ik niks aan te doen :D Of ik nou tail servo naar voor naar achter schuif (zo is tie goed en zo wijkt tie weer af.(is gewoon een Kwalitatief Uitermate Trieste tail....) moet als het mooier weer wordt een nieuwe op tesamen met een echte gyro en servo(als het budget weer wat is aangesterkt...hahahah), maar voor nu moet ik het er mee doen (komt door een klein beetje speling, links komt hij goed terug naar midden rechts blijft hij iets voor midden staan, dus eigenlijk moet ik na rechts iets links gestuurd hebben om hem in het midden te hebben.........ach als je er maar plezier in hebt.

Krijg straks in voorjaar les dus dan zal het bochtjes (te samen met crashes)wel komen;)
 
Gisteren heeft de MD500 weer gevlogen, lijkt allemaal aardig goed. Vandaag heeft ie weer gevlogen, zal straks even een filmpje posten.

Ook heeft de Schweizer 300C vandaag zn maiden gehad. De finetuning moet nog komen maar wat vliegt dat ding leuk zeg! Ook daar zal ik een filmpje van posten. Fijn vliegbeeld met een zeer aangenaam geluid van de Webra .50 :)

Was een zeer geslaagde vliegdag bij de Helischool Olderberkoop!

 
Hier het flimpje van de Schweizer 300C

Zowel de gas en pitch curves en de gyro moeten nog de finetuning hebben. het was immers de maiden van de heli. Het vliegt echter wel erg leuk en redelijk zuinig. Vliegtijd zal met volle tank richting de 15 min gaan.

Deze heli gaat ook per direct uit de verkoop aangezien ie veel te leuk vliegt haha. :)

Op het filmpje een rustig vliegbeeld maar zn max snelheid zal rond de 80 km/u liggen wat me absoluut niet tegenvalt! Nu de heli nog wat verder opknappen en opfrissen. Wilde eerst weten of en hoe het zou vliegen.

Het geluid klinkt op de video wat hard, in werkelijkheid is het zeer aangenaam.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier het flimpje van de Schweizer 300C

Zowel de gas en pitch curves en de gyro moeten nog de finetuning hebben. het was immers de maiden van de heli. Het vliegt echter wel erg leuk en redelijk zuinig. Vliegtijd zal met volle tank richting de 15 min gaan.

Deze heli gaat ook per direct uit de verkoop aangezien ie veel te leuk vliegt haha. :)

Op het filmpje een rustig vliegbeeld maar zn max snelheid zal rond de 80 km/u liggen wat me absoluut niet tegenvalt! Nu de heli nog wat verder opknappen en opfrissen. Wilde eerst weten of en hoe het zou vliegen.

Het geluid klinkt op de video wat hard, in werkelijkheid is het zeer aangenaam.



En ik maar wachten tot je hem inverted gooit ;) :hammer:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha nou de enige keer dat ie inverted gaat is met schoonmaken hoor ;)

Video van MD500 is nu aan het uploaden op joeptjoep..
 
En de video van de Schluter MD500E van vanmiddag.

Is de eerste keer sinds eind juli 2011 dat de heli weer zo rondvliegt na een zoektocht voor een nieuwe clutch en de revisie van de motor..

Heli is uit 1992 en vliegt ook met een authentiek mechanische tolgyro uit die tijd. Is dus niet zo snel en strak als de hedendaagse moderne gyro en als je te "hard" stuurt schiet de staart ook door. Iets wat je in gedachten moet houden als je er meer vliegt. Verder heeft de heli met 7.5cc eigenlijk iets te weinig vermogen, iets waar je met afvangen in bijv een landingsvlucht goed om moet denken anders is de heli moeilijk te recoveren. Je moet dus een paar sec vooruit denken. :)

Vliegt verder wel lekker al heeft ie in de overgang van FFF naar hover wel wat tikjes om je te verrassen. Koppie erbij houden en het is een leuke vlieger :) Was wel weer even wennen aangezien ik de laatste maanden alleen maar met een fbl trex 550 had gevlogen. Die is verkocht want ik vind fbl te saai. Met heli's als deze moet je tenminste echt sturen haha, en uiteraard vliegen zonder Heading hold!



Ohwja... De MD500E staat te koop! :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top