Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Klopt. Maar ik ga er niet teveel aan doen. Kapje wel kleurtje geven en hooguit paar stickers erop voor de oriëntatie. Maar ik maak er geen kermis van :mrgreen:

Mooi toestel Chow,.. Dat gaat zeker een hoop fun worden.

Als je naar Beverwijk gaat, dan ga ik wel met je mee,.. Twee nooby's is beter dan 1, bovendien kan je daar vast een paar mooie plaatjes schieten,.. ;)

Nee, vind het mooier als er zo weinig mogelijk op is.. ;)

Vandaag naar een modelbouwwinkel gegaan en ben terug thuis gekomen met:
- Blauw borgmiddel -> voor men kds binnenkort weer veilig vliegend te kunnen krijgen
- 2 feathering shafts voor de mcpx (voorraadje inslaan ;))
- 1 meter carbonstaaf van 2mm :p (voor de staart te verlengen vd mcpx..)
En dan voor men eerste heli weer vliegend te krijgen:
- 1 landingstel voor solo pro :o
- 1 flybar voor solo pro

Ik heb de tail vd mcpx met 2 cm verlengd.. Ik las op helifreak dat je hem 1-1.5 inch (2.5-3.5cm ofzo) moet verlengen maar aangezien er veel wordt gezegt om maar 2 cm te verlengen heb ik het maar bij 2 cm gehouden..

Klopt en daarom doe ik er wel iets aan.. Maar niet teveel. Maandag spuitbus verf halen. Las ergens dat die van de Action prima werken..

och, enkel de kap en vleugeltips een kleurtje, en het moet lukken ;)

voordeel is wel dat het wit, ruimte bied voor creativiteit.
rtf is maar al te vaak al volgeplakt...

ikzelf gebruik aqua collor van revell, mooi effect, en lost het toestelletje niet op ;)

EDIT: oeps, zag niet dat je een spuitbus zocht...

Ik heb een enorm pak stickers. Kap een kleur geven is simpel en dan stickers hier en daar.. Dan moet het goed komen :)

Spuitbussen zijn zowieso een probleem bij het spuitenvan piepschuim
Die van de action vrat mijn schuimpje ook al op...

Nu had ik gelukkig wat schuim ergens weggesneden, en de blokken die ik overhad bespoten als test....
In spuitbussen zitten oplosmiddelen die schuim aantasten, spuiten moet dus vanaf min 20 a 30 cm
Dan moet de verf zelf hem nog niet opeten

Ook opletten met lijm trouwens, maak eerst teststukken om zeker te zijn dat er geen diner wordt gehouden

Ik heb de lijm van multiplex zelf gekocht dus dat zou goed moeten gaan.. En anders moet ik een andere manier verzinnen om die kap een kleur te geven..

Ik heb nu een spuitbus speciaal voor schuimpies, haal je bij de normale rc zaken.

Verder zou je aan verf op waterbasis moeten denken...
Maar, altijd ff testen en nooit uitgaan van iets wat iemand zegt..
Niet alle schuimsoorten laten zich over 1 kam scheren

Je hebt zo een gat in de romp/ vleugel :mrgreen:
Ik dacht ook een goede spuitbus te hebben, maar het proefblok was toch echt half weg

Back