Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Nou het witte is er al een beetje af. Ik ben op zolder gaan zoeken en ik heb toch nog een stickervel gevonden van mijn Gaui. Misschien ga ik er broertjes van maken.. ;)

img0219ik.jpg

Heeft wel wat weg van de radian toch? :P

img0103ya.jpg


Is ook een wit zweefvliegtuig met een zwart kapje zegmaar :rolleyes:
 
Ik heb intussen mijn eerste antenne klaar voor 5.8ghz video, wat een ***werk! omdat het zo nauwkeurig moet ben je redelijk lange tijd er mee bezig.

img0197dd.jpg
 
hihi nog een beetje werken aan je sooldeer skills ;)
Maar voor de rest ziet het er, goed uit...

Ik soldeer niet zo vaak en op grotere dingen ( accu's van andere stekkers voorzien) is het geen probleem om het heel netjes te doen, maar als je met zulke kleine dingen werkt (antenne is totaal 26mm breed), dat is wel even wennen!

Bedankt overigens :) hopelijk werkt hij ook goed!

Hoe is het met je 550 overigens?
 
Dat ziet er zeker goed uit,.. Nu nog testen of het goed werkt. De marges met 5.8 Ghz zijn heel klein. Ik ga binnenkort ook zoiets in elkaar knutselen. Eerst maar het McpX bl projectje afmaken. :D
 
Bizar dat iets wat er zo simpel uitziet blijkbaar zo op de millimeter aankomt..
Nou da sniet zo bizar hoor, hoe kliener de golflengte, hoe minder je aan "speling" hebt.

Zie het als een procent iets. Absoluut verandert er niets 2% is en blijft 2%
Maar ja 2% van 11meter, of 2% van 2cm maakt nog al wat uit! Relatief gezien.


@ stuntpiloot:
Nee, die is nog immer in aanbouw. Moet nu de gyro instellen, en de pitch curve op de zender instellen...

Reden is de accu test voor het mbf welke veel, veel tijd heeft gekost, en het feit dat er niet echt mooi vliegweer was voor de heli hier.

Maar goed de heli accu behoort ook tot de test, dus is hier wel dubbele motivatie!
 
FPV kun je toch ook gewoon voor helikopters doen of zullen mensen van het FPV forum niet blij zijn met vragen over een FPV heli?


Kan wel maar wat chow al zegt, aangezien de besturing van een helikopter meer aandacht nodig heeft is de vertraging die in het videosignaal zit en het gebrek aan resolutie nogal kritisch bij het besturen van een helikopter.

Wat betreft de mensen van het fpv forum die niet blij zijn met een vraag over een FPV heli: ze moeten zich niet aanstellen ;)
 
Nou da sniet zo bizar hoor, hoe kliener de golflengte, hoe minder je aan "speling" hebt.

Zie het als een procent iets. Absoluut verandert er niets 2% is en blijft 2%
Maar ja 2% van 11meter, of 2% van 2cm maakt nog al wat uit! Relatief gezien.


@ stuntpiloot:
Nee, die is nog immer in aanbouw. Moet nu de gyro instellen, en de pitch curve op de zender instellen...

Reden is de accu test voor het mbf welke veel, veel tijd heeft gekost, en het feit dat er niet echt mooi vliegweer was voor de heli hier.

Maar goed de heli accu behoort ook tot de test, dus is hier wel dubbele motivatie!

Mooizo, veel plezier alvast toegewenst met je maiden, komt er een filmpje van?
 
Als je dan eens met die quad op bezoek komt bij de helischool op een mooie dag.... ;) Dan is er over het algemeen genoeg (schaal) heli activiteit te filmen!
 
Okee, bedankt voor de tip.

Maar hoe lang is de reactie snelheid dan?
Want stel dat je de duaal rates aardig laag zet, dan moet het denk ik al aardig mee vallen met de dual rates?

(Ik snap wel wat jullie bedoelen inderdaad, vooral met het afdrijven van de wind en dat je dan gaat over corrigeren)
 
Als je dan eens met die quad op bezoek komt bij de helischool op een mooie dag.... ;) Dan is er over het algemeen genoeg (schaal) heli activiteit te filmen!

Prima idee, is voor jullie natuurlijk ook leuk als het model een keer vanuit de lucht word gefilmd in HD.. Daarnaast lijkt het me leuk om een keer die vario helikopters te zien! Ik hou jullie website in de gaten, daar komt toch elke keer op te staan op de dag zelf of het door gaat?

Om een idee te krijgen van de kwaliteit die je krijgt met deze camera vanuit de lucht ( maar dan bij de quad stilstaand uiteraard):

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okee, bedankt voor de tip.

Maar hoe lang is de reactie snelheid dan?
Want stel dat je de duaal rates aardig laag zet, dan moet het denk ik al aardig mee vallen met de dual rates?

(Ik snap wel wat jullie bedoelen inderdaad, vooral met het afdrijven van de wind en dat je dan gaat over corrigeren)

Ik bedoel er mee dat bij een helikopter "voel" je wat voor effect bepaalde dingen hebben en je kan direct zien als er iets veranderd aan de houding en gedrag van de helikopter, hierdoor kan je direct anticiperen met als resultaat dat je dezelfde heading aan houd of mooi rustig kan hoveren.

Door de vertraging en beperkte resolutie van het FPV systeem ga je de minime verschillen missen waardoor de helikopter in beweging is voordat je het door hebt. Daarnaast krijg je het ook nog iets vertraagt binnen waardoor hij ook al ff in beweging is voordat je door hebt dat hij van zijn pad of plaats is. Daarna moet je ook nog reageren op deze waargenomen verandering.

Zoals je begrijpt zorgt dit bij een helikopter (rc) voor onrustig vlieggedrag door zijn natuurlijke onbalans.
 
Back
Top