FORUMLEDEN met TECHNICITEIT in de aderen....."instrumenten"

Ik bedoelde geen constructieve dingen....

Achteraf zie je dat deksel links wel. Lijkt gewoon een deur, die dan wel stevig dicht gebout kan worden.
Maar voor de rest zie je dan maar één opening, aan de onderkant. Dus geen stroming, maar wat dan wel......
Wat om de as geikkeld is lijkt wel een kabel in een plastic slang. Waar dient die voor? Rechts zie je nog net een leiding door een doorvoering in een wand gaan. Het lijkt me een machinekamer-achtige omgeving.

Veel raadsels, weinig concrete antwoorden. Een hint zou welkom zijn........

Groet,

Ad
 
Hallo heren,

doordat de internetverbinding hier weg gevallen was heeft het ff geduurd. Het is al geraden via PB maar deze persoon was zo vriendelijk om jullie nog even te laten stoeien. Reden hiervoor was dat de link van het plaatje direct door verwees naar de site. Dit is inmiddels aangepast. Ik wilde dat gisteren nog doen maar dan heb je wel internet nodig.

Het apparaat wordt in de scheepvaart gebruikt. Het is niet de plug van de noordzee maar deze kan wel onder water gehangen worden en weer opgehaald worden.
Voor de volgende tip goed blijven luisteren!
 
aha..... oordopjes...
dan is het geen récepteur maar een "haut-parleur"

zoiets:

vuvuzelas1.jpg





om te supporteren voor onderwater voetbal ...?;);););)
zoals een vuvuzela....:rolleyes:

groeten
steffe
 
Heeft het iets met acoustische positionering/navigatie te maken? Dat rode ding bevat de sensoren die bij gebruik naar buiten (onder het schip) wordt "gestoken"). Een offshore/pijpleiding toepassing?????
full


Groet,

Ad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal goed Ad!! het is een HiPAP, deze wordt gebruikt om op het zeebed geplaatste "sonarboeien" of UUV's (ROV's) te "ondervragen". Het apparaat zend een acoutsisch signaal uit waarop deze acoustishce transponders reageren. Men heeft van te voren de snelheid van het geluid bepaald dmv een ander apparaat zodat heel nauwkeurig de locatie van het schip bepaalt kan worden, of de locatie van een losgeraakte ROV bepaalt kan worden. Omdat je tijdens het varen dit ding niet buitenboord wil hebben zijn ze intrekbaar gemaakt, dit helpt ook wel als je onderhoud wilt plegen aan het apparaat.

Acoustic underwater positioning and navigation systems - Kongsberg Maritime

De beurt is weer aan Ad.
 
De beurt is weer aan Ad.

Ik begin Harm een beetje te begrijpen. Oorspronkelijk was dit draadje voor instrumenten bedoeld die met name voor navigatie in scheep- en luchtvaart worden/werden gebruikt. Maar langzamerhand is dat wel een beetje opgerekt.
Het apparaat hieronder is begin 19e ontwikkeld in Engeland. Het maakt een produkt dat in met name de scheepvaart werd gebruikt (nog wel, maar dan in een moderner jasje).
full


Toen ik het voor het eerst zag kon ik me niets bij voorstellen. Maar misschien ben ik te weinig "ingenieur" in de oorspronkelijk zin des woords.....
Ben benieuwd!

Groet,

Ad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt lijkt wel een machine om trossen te maken.

Is het niet, maar.......
Machine is ontwikkeld door een van origine Franse ingenieur, die echter vrijwel zijn hele professionele leven in Engeland heeft gewerkt en gewoond. Dit was "vroeg" werk, waarbij hij veel werk deed voor de Engelse marine tijdens de Napoleontische oorlogen. Later is hij beroend gewordenden door het ontwerp van een hele speciale bouwconstructie, die zelfs nu nog gebruikt wordt.

Groet,

Ad
 
Laatst bewerkt:
En wat maakte hij nog meer dan tunnels?

Further biographical details

Isambard Kingdom Brunel was born at Portsmouth and, in 1823, after two years spent at the college of Henri Quatre, in Paris, entered his father's office. He helped him in the construction of the Thames Tunnel and, in 1829–31, planned the Clifton Suspension Bridge, work on which began in 1835 and was completed only in 1864. He designed the Great Western (1838), the first steamship built to cross the Atlantic, and the Great Britain (1845), the first ocean screw-steamer. The Great Eastern, the largest ship in the world at that time, was built under his sole direction in 1853–58. In 1833 he was appointed engineer to the Great Western Railway, and designed and oversaw construction of all of the tunnels, bridges, viaducts, and arches on that line. He was also involved in the improvement or construction of docks Bristol, Monkwearmouth, Cardiff, and Milford Haven, among others.


dus...
ook iets met construktie werktuigen
voor fabrieken, schepen, spoorwegen, stoommachines,

als ik mij niet vergis gheeft hij nog een stoom pomp gemaakt om het water weg te pompen onder de thames om daar een tunnel te graven....


steffe
 
Back
Top