MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

f1 heeft mijn interesse ;-) heb de f104x1 al klaar staan voor de fun met een cirtix stock / 21,5 sportsman (ets format) of 17.5 orion combo (voor topspeed ;-) ) wel op rubberbanden uiteraard..
 
Is er ook een Formule 1 klasse?

hoi Oscar, is een 200 of 235mm pancar niet iets voor jou? Gezien je DIY skills met je formule 1 denk ik dat je dan helemaal uit kan leven kwa design.

Ik heb genoeg Team Associated voorwielophangingen liggen dus die zou je in ieder geval zo kunnen gebruiken.:D
 
Als ik het al zou overwegen om F1 te gaan rijden (erbij) dan zou het een F103 worden met FOAM!!! En dan bij voorkeur ergens een 15th Anniversary op de kop tikken maar dat zou betekenen dat ik daarnaast ook een ESC en motor zou moeten regelen...

Mijn hoofdmoot zal toch echt Pro10 zijn en blijven...
 
Dan zal ik toch hoofdzakelijk aan het trainen zijn met de Pro10. Wat ook weer erg gaaf is om met een groepje samen te rijden en te trainen...
 
Ja is leuk! Ik heb er geen een dus ik zou zeggen, zet het neer en ga het doen. Altijd gaaf om te zien!
 
Ikzelf vond de 17.5t best een leuke snelheid hebben op het ene filmpje van de eerste F1 ZAC. Niet echt super snel maar ook niet tergent langzaam. Tevens zijn er genoeg die nog een 17.5t hebben liggen. Met een 21.5t zit je overal op het gas lijkt me.

Wat is er mis mee om F1 met een 10.5t te rijden?:twisted:


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ikzelf vond de 17.5t best een leuke snelheid hebben op het ene filmpje van de eerste F1 ZAC. Niet echt super snel maar ook niet tergent langzaam. Tevens zijn er genoeg die nog een 17.5t hebben liggen. Met een 21.5t zit je overal op het gas lijkt me.

Wat is er mis mee om F1 met een 10.5t te rijden?:twisted:

Altijd lastig om een kader vast te leggen.

twee jaar terug is er een klasse gestart met een 17,5 turns vrije keuze.
De 2e wedstijd gingen de meesten 85 km/h
Ik ben toen afgehaakt met mijn Ezrun die echt niet harder dan 65 km/h kon.

Wat mij betreft is het een gentleman klasse voor mensen
die mooie functionele schaalmodellen willen bouwen.
Een silvercan met lipo en een gear ratio van rond de 3.0
gaat met 900 gram auto echt al flink snel.

Wat mij betreft ook slicks zodat het een schaalmodel blijft.

Als er interesse is doe ik mee,
anders ben ik gewoon weer die eenzame F1 prutser die af en toe veel plezier op de baan heeft.
 
Hey Oscar,

Gewoon een gooi in het wild maar zijn de DTC regels niets voor jou?
Tis wel op foam maar voor de rest is het gewoon een gentleman klasse.

mvg Roy
 
Michel (border), ik en nog enkelen zijn van plan om in 2012 op de MACH lekker af en toe rond te rijden met een f104 model op rubber. Motor/regelaar hebben we nog niet echt over gehad, cirtix met 13.5, 17.5 of 21.5 zijn de keuze's ;-)
 
Michel (border), ik en nog enkelen zijn van plan om in 2012 op de MACH lekker af en toe rond te rijden met een f104 model op rubber. Motor/regelaar hebben we nog niet echt over gehad, cirtix met 13.5, 17.5 of 21.5 zijn de keuze's ;-)

Mannen wat een fijn idee om de F1 weer op te pakken -;)
IK DOE MEE
als we nu eerst gewoon gezellig gaan rijden en als er interesse is om met ZAC mee te rijden is daar echt wel wat te regelen mits daar inderdaad wel een heatje vol mannen voor zijn we zien wel.

denk als we het weer proberen op te pakken met de F1 dat we lekker met 17.5T moeten gaan rijden.
de 21.5T is echt te langzaam op de Mach ook met de chicane, denk ik en de 13.5T zal voor mij geen optie zijn want ik ben bang dat ik dan problemen krijg met de banden heb geen zin in foam namelijk.(ga het natuurlijk wel een keer proberen)
ik ga zelf met de RIDE banden rijden en ik zie wel waar ik strand!
hoop vooral ook op mooie bodies en FUN want that's were its all about
 
Zou heel gaaf zijn Michel... En als er een leuke groep rijd valt er zeker wel wat te reglelen op de ZAC's. Lijkt me geen probleem.

Wellicht doe ik dan wel een rondje mee met de F103 die tijd... Maar dan wel met foam denk ik...
 
En anders ben je van harte welkom in de Pro10 Michel, dat wordt ook echt een mooi veld vol dit jaar...
 
full


full


full


IK KRIJG ER WEER HELEMAAL ZIN IN!

Ik heb eindelijk die Tamiya diffs helemaal door.
Met keramische balletjes en originele tamiya spurs
loopt het als een zonnetje. (ook na 10 lipo's)

Bij het AMCC morgen weer even test rijden,
met silvercan indoor ,
gear ratio 4.0 is wel prima.
Een inhaal actie duurt minstens twee ronden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice Oscar:)

Heb je ook de 1 piece trustbearing er in zitten?
Als je niet iedere keer het diff af wil stellen na bandenwisssel kun je ook de complete F104 Pro achteras gebruiken.
Deze stel je 1 keer af en dan dicht schroeven en banden er op.
Trustbearing zit in het diff bij de Pro en niet in de velg zoals de F103.

mvg Roy
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker Joost.
Je kunt de complete set gebruiken.
De smalle achterkant van de F104 word bereikt door smallere banden en een andere offset van de velgen.
Je kunt zelfs de voorvelgen van de F104 op de F103 gebruiken.
Enige probleem is dan wel dat hij voor veelst te hoog staat.
Check de onderstaande foto maar.
De rode F1 is een F104W PRO met F103 velgen en 200MM breed.


mvg Roy
 
Back
Top