Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Johan,
Als je er boven staat in de zijk genomen te worden,
dan hoef je je er ook geen zorgen over te maken of dat misschien gebeurt.
 
op het eind een windstoot ofzoiets, zowat geen schade motor is te sterk
Gewone beginnersfout mijns inziens (ik heb ze ook vaak gemaakt :-)), je stuurde precies de verkeerde kant uit toen het toestel net de bocht door kwam.
Een handigheidje, als het vliegtuig op je af komt en je wilt corrigeren om recht uit te vliegen moet je naar de kant sturen waar de vleugel het laagst is.

Maar, oefenen-oefenen-oefenen en nog eens oefenen zodat het een automatische reflex wordt.
Misschien omdat ik al wat ouder ben (of gewoon niet zoveel aanleg heb ;-)) kostte het mij ook heel wat uurtjes achter de simulator om de refelxen goed te krijgen. Een heel goed hulpmiddel en kost minder plakwerk.
 
ha johan, gezellig weer

ga ons niet meer verdedigen wie denkt dat ie in de maling genomen wordt heeft een ernstig leesgebrek of inschattingsvermogen

me zoon, natuurtalent, profiteer ik van. leuk ook om samen te doen wederom een vader en zoon ding
enige minpuntje vandaag was de keffer, helemaal troosteloos dat ie niet mee mocht, voor het raam zitten wachten totdat we weer terug waren heb hem maar even broekspijp laten happen

ontopic;

zie de jet`s al in beeld komen

groet alfred
 
Misschien omdat ik al wat ouder ben (of gewoon niet zoveel aanleg heb ;-)) kostte het mij ook heel wat uurtjes achter de simulator om de refelxen goed te krijgen. Een heel goed hulpmiddel en kost minder plakwerk.


het zal hier ook nog wel even duren maar het plezier is vandaag toegenomen tot ongekende hoogte

groet alfred
 
Was ik moderator, was dit draadje al lang verleden tijd.

Ik snap dat niet. Alfred blijft beleefd en beledigt niemand. Eerder het omgekeerde, hij wordt (helaas) wel eens afgezeken.
Je kunt van hem denken wat je wilt, maar je hoeft niet te reageren of zelfs maar dit draadje te lezen.

Ik geloof niet in de complottheorieën en denk dat Alfred serieus bezig is. Hij doet het alleen wat minder handig ;-)
 
Nou Alfred.

Op sommige gebieden staan we op gelijke voet.

Mijn zoon is ook een natuurtalent, vliegt met heli en vliegtuigen.
Heeft hij van mij, heeft het in zijn jeugd van mij kunnen leren.
Daarom hoed af voor je zoon, maar heeft dit blijkbaar niet van zijn vader geleerd.
Daardoor misschien onze meningsverschillen.

@Thieu.

Je hebt mogelijk gelijk.
Misschien is het wel jalouzie van mij dat ik met mijn draadje niet zoveel aandacht krijg als ik wel zou willen.
200 kijkers is niet zoveel als 1000 over een ontwerp waardoor al door de beste piloten is raad gegeven en niet naar geluisterd word.
Maar er zijn omstandigheden waarop je toch nog eens reageerd, BV. net een pilsje te veel op ofzo, wie heefd dat nu eens niet.

Johan.
 
Maar er zijn omstandigheden waarop je toch nog eens reageerd, BV. net een pilsje te veel op ofzo, wie heefd dat nu eens niet.

Johan.

iedereen wel eens denk ik

even goede vrienden johan
ik ben nou eenmaal iemand zonder trots/schaamte of eer dat vind ik overbodige ballast
dat niet iedereen zo is spreekt voor zich

groet alfred
 
Super!
Gaat de goede kant op.
Je zoon snap wat hij doet en waarom het vliegtuig vliegt zoals die vliegt.
Modelvliegen is kijken wat je model doet en daar op anticiperen. En het liefst zo snel mogelijk.

Nu heb je in ieder geval iemand die het beter kan.

Wat betreft jouw vlucht.

Maak iets ruimere bochten maar dan wel met iets minder up en zorg dat je snelheid gelijk blijft. Als er wat wind staat je glijhoek constant blijft. Winaf zal hij op het oog harder vliegen dan wind tegen. (grond snelheid)

Je overtrekt heb constant. Nu vergeeft dit modelletje je nog wel maar er zijn kisten die dat niet doen.

Het einde. Of stuurfout zoals werdta gemeld maar ik denk dat je hem overtrok (stall)
Daarom viel hij weg over zijn vleugel.

De meeste modellen gaan iets op de staart hangen voor ze uit de lucht vallen. Dus let daar op.
Ook gaan ze vaak slecht of zenuwachtig sturen op aileron of rudder.

Bij lage snelheid nooit meer scherp sturen. Geeft altijd ellende.

Klimmen bij vol gas zullen de meeste modellen die je hebt wel blijven doen.
Zorgen dat ze half gas rechtuit gaan dan hoef je beide maar half bij te sturen. En voordeeltje dat bij gas dicht je model zelf als omlaag wil. Dus geen onverwachte stall.

Weet niet of je down kunt inmixen op je zender (denk het niet) maar anders bv 5% down als je gas geeft. Of handmatig aanleren. Neusje omhoog, stick naar voren. En daar niet te lang mee wachten. Zeker niet als je weinig gas geeft.
 
Gaaf!!! Gaat de goede kant op Alfred!

Wel een tip, probeer vliegen met ondergaande zon (laatste filmpje) te voorkomen. Je krijgt dan een heel ander zicht op je toestel en het kan dan wel eens fout aflopen.

Niet in het oneindige niet doen.. want op den duur ga je nacht vliegen :yes:

Maar voor nu, ben ik blij dat je je zoon hebt laten vliegen met je toestellen. 1 Ze zijn heel gebleven, 2: Je ziet dat ze vliegen, dus dat moet alleen maar motiverend werken denk ik dan.
 
Respect voor het vliegen met deze temp.

Net voor de avond even een tricoptertje getest achter het huis maar was blij dat mn accu leeg was. Zonnetje was al weg en werd snel koud.

Net kwam iemand aan dat het hier al -20 is :S
 
ha johan, gezellig weer

ga ons niet meer verdedigen wie denkt dat ie in de maling genomen wordt heeft een ernstig leesgebrek of inschattingsvermogen

me zoon, natuurtalent, profiteer ik van. leuk ook om samen te doen wederom een vader en zoon ding
enige minpuntje vandaag was de keffer, helemaal troosteloos dat ie niet mee mocht, voor het raam zitten wachten totdat we weer terug waren heb hem maar even broekspijp laten happen


Alfred. Wil je beloven dat mocht het uiteindelijk niet lukken met vliegen dat je dan gaat schrijven.. Ik kan niet wachten op je eerste bundel.. Echt. Ik vermaak me kostelijk :mrgreen:
 
ik ben nou eenmaal iemand zonder trots/schaamte of eer dat vind ik overbodige ballast
dat niet iedereen zo is spreekt voor zich

groet alfred

Dat is goed te zien in dit draadje, Alfred. In de filmpjes te zien gaat het er al een stuk op vooruit. Laat je niet gek maken.

Wanneer gaat de Easystar weer de lucht in, en check volgende keer wel FF de COG, want met de accu op de staart lijkt mij dat hij zo wat staartlastig is,.. :thumbsup:
 
Even een tipje voor Ernst:
Geef wat minder up bij het opstijgen, zodat het vliegtuig niet in een keer omhoog schiet maar rustig kan opstijgen. (dan krijg je een mooier vliegbeeld)

Voor de rest, volgens mij gaat het de goede kant uit!
 
het zal hier ook nog wel even duren maar het plezier is vandaag toegenomen tot ongekende hoogte

Leuk he, vliegen zonder crashen! :D
ALs je het advies in de eerste 5 posts in je topic had opgevolgd, had je dat al 3 weken geleden gehad. Maargoed, je hebt in de tussentijd ons wel lekker vermaakt. Heb je een paypal waar we donaties op kunnen doen als dank voor het vertier of voor de nog komende reparaties? ;)


ik ben nou eenmaal iemand zonder trots/schaamte of eer dat vind ik overbodige ballast
dat niet iedereen zo is spreekt voor zich

Ja alfred, je bent een ge-wel-dig mens! Zelfs Ivo Niehe had het niet beter kunnen zeggen :D :D
 
Wanneer gaat de Easystar weer de lucht in, en check volgende keer wel FF de COG, want met de accu op de staart lijkt mij dat hij zo wat staartlastig is,.. :thumbsup:
Je hebt zeker niet gezien dat er ook een dikke motor voorop de EasyStar zit die daar oorspronkelijk niet hoort... die lipo op de staart moet het CG weer goed krijgen, dat principe is inmiddels duidelijk...!
 
Eigenlijk is die bult daar in Pekela fantastisch. Je kunt dan namelijk de Easystar zonder motor aan zo naar beneden gooien om te kijken hoe die zweeft. Daarmee kan je dan gelijk kijken of het zwaartepunt goed zit.
Het is jammer dat je hem nu zo zwaar gemaakt hebt. "Standaard" is de Easystar namelijk een heel fijn ding. Zou je haast adviseren er nog eentje bij te kopen met een 2600 3s pakketje erbij.

Ik zie nog adviezen over mixers en zo. Voor nu maar laten zou ik zeggen. Leer eerst een beetje vliegen.

Volkert
 
Back
Top