Indoorvlieger
Forum veteraan
Nine Eagles komt dit jaar met een aantal nieuwe heli's. Eentje daarvan is de Solo Pro 270, de opvolger van de Solo Pro V1/V2, die ook wel de 260 wordt genoemd.
Opvallende verschillen zijn een andere locatie van de flybar, en de swash heeft de anti-rotation pin nu recht naar achteren wijzen. Deze swash heeft ook een holle metalen kogel in het midden, waardoor er minder speling optreedt.
De bladen hebben een rechthoekige vorm, dus een constante koorde, en draaien op een feathering shaft met dempingsringen. De main shaft is aluminium, en de staartrotor is iets gewijzigd.
Het frame is ook iets anders, en het landingsgestel is van wat dikker materiaal. De accu is dezelfde als die van de Bravo SX, dus een 150 mAh BA-927, en wordt net als bij de Bravo SX, met de connector naar voren gericht, geplaatst.
Totaalgewicht van de heli is 29.85 gram met accu, zit daarmee 3 gram onder de Bravo SX, en bijna 2 gram boven de Solo Pro V2.
Eerste indrukken bij het vliegen, een zeer stabiele hover, en ook vrij stil, stiller dan de V2. De staart is mooi strak, en verdraait niet merkbaar bij een stoot gas. Mede door de gedempte feathering shaft reageert de heli erg soepel op stick commando's, wel is hij daarbij minder fel dan de andere NE heli's in deze "lichtgewicht klasse". Dit zou te maken kunnen hebben met de andere rotorsetup, maar het kan ook komen doordat de servo's minder ver mogen uitslaan dan ze fysiek zouden kunnen. Ik weet alleen niet of de meegeleverde J4Pro zender ook de verborgen mogelijkheid biedt om de servouitslag aan te passen, zoals je met de standaard zender van de SX en SP V2 wel kan.
Omdat het momenteel geen weer is om buiten te vliegen kan ik nog niets zeggen over hoe snel hij is op de langere rechte stukken. Maar binnen is hij, door zijn strakke hover, soepele reacties op de sticks, en het lage geluidsniveau een prettige heli om wat rondjes door de huiskamer te maken.

Opvallende verschillen zijn een andere locatie van de flybar, en de swash heeft de anti-rotation pin nu recht naar achteren wijzen. Deze swash heeft ook een holle metalen kogel in het midden, waardoor er minder speling optreedt.
De bladen hebben een rechthoekige vorm, dus een constante koorde, en draaien op een feathering shaft met dempingsringen. De main shaft is aluminium, en de staartrotor is iets gewijzigd.
Het frame is ook iets anders, en het landingsgestel is van wat dikker materiaal. De accu is dezelfde als die van de Bravo SX, dus een 150 mAh BA-927, en wordt net als bij de Bravo SX, met de connector naar voren gericht, geplaatst.
Totaalgewicht van de heli is 29.85 gram met accu, zit daarmee 3 gram onder de Bravo SX, en bijna 2 gram boven de Solo Pro V2.
Eerste indrukken bij het vliegen, een zeer stabiele hover, en ook vrij stil, stiller dan de V2. De staart is mooi strak, en verdraait niet merkbaar bij een stoot gas. Mede door de gedempte feathering shaft reageert de heli erg soepel op stick commando's, wel is hij daarbij minder fel dan de andere NE heli's in deze "lichtgewicht klasse". Dit zou te maken kunnen hebben met de andere rotorsetup, maar het kan ook komen doordat de servo's minder ver mogen uitslaan dan ze fysiek zouden kunnen. Ik weet alleen niet of de meegeleverde J4Pro zender ook de verborgen mogelijkheid biedt om de servouitslag aan te passen, zoals je met de standaard zender van de SX en SP V2 wel kan.
Omdat het momenteel geen weer is om buiten te vliegen kan ik nog niets zeggen over hoe snel hij is op de langere rechte stukken. Maar binnen is hij, door zijn strakke hover, soepele reacties op de sticks, en het lage geluidsniveau een prettige heli om wat rondjes door de huiskamer te maken.