De 270 is toch een nieuw uitgebrachte heli van nine eagle en die van jou is opgebouwd uit losse onderdelen of heb je deze zelf dan zo in elkaar geknutseld?
Merk je nu echt enorm veel verschil met de 270 t.o.v de V2 m.b.t. het buiten vliegen? Kan de 270 nu met meer wind buiten vliegen of is het enkel dat de 270 buiten snellen, feller en wenbaarder is?
Zoals ik nu de ervaringen lees is de 270 een fantastische micro heli om mee te beginnen maar niet een micro naast de V2 of je moet het echt leuk vinden om beiden in je assortiment te willen hebben. Ik hoor het graag.
Ik heb de losse onderdelen opgestuurd gekregen omdat de fabrikant, die me de eerste had opgestuurd om te testen, geen complete kits meer had liggen, en ik had aangegeven een 2e te willen kopen als ze een leuke deal hadden. Voordeel, ik weet nu precies hoe hij in elkaar zit, en op welke kleine punten de constructie verschilt van de 260.
Ik heb nog niet uitgebreid buiten kunnen testen, maar 1 ding heeft de 270 duidelijk voor op de 260, zelfs op een 260 met delrin head. Hij gaat niet schudden bij een beetje wind. Een 260 gaat toch al snel een beetje "bokken" om het maar zo te zeggen, de 270 blijft veel rustiger. Wat ook erg prettig is, is om te weten dat je geen flybar strike kan krijgen, zonder iets aan te hoeven passen.
Of de 270 sneller is, zal ik pas goed kunnen bepalen als ik een goede main motor te pakken krijg. Die in mijn eerste 270 presteert vrij goed maar heeft de neiging wat snel warm te worden. De motor in mijn 270 met 260 ontvanger heeft duidelijk te weinig vermogen, circuitjes gaat nog wel, maar je kan niet tot het uiterste gaan. Ik moet wel zeggen dat dit geen nieuwe motor is, die was op dat moment nog niet voorhanden.
Wat ik vooral aan de 270 waardeer, en wat ik een toevoeging vindt, is de soepele reactie op de sticks, hij voelt meer solide en betrouwbaar, en is lekker stil, 2 eigenschappen die vooral binnen erg prettig zijn. Ik heb laatst tijdens 1 vlucht een keer of 4 op een cd hoesje geland, wat met de 260 duidelijk lastiger is, tenzij je met landen "ga er een stukje boven hangen, en laat de heli dan op het juiste moment naar beneden vallen" bedoelt.