Wren MW-54 Turbine voor hydroplane

Hoi Gerald,

Tnx :) Ja inderdaad, ik zal testen of het verschil maakt ;) Dat ding in gele krimpkous is een brushless ESC, geen ECU ;)
ik moet bij mijn eigen ECU nog het een en ander designen, dan nog onderdelen bestellen, en dan kan ik code gaan tikken en testen (daar is deze testopstelling ook voor). Zoals je ziet zit er ook al de flowmeter tussen om de brandstofhoeveelheid te meten.

As balanceren gaat misschien nog even duren. Ik moet die balanceerbank (bank zelf + elektronica en software) nog in orde maken, ik balanceer liever dynamisch. De balanceerbank komt binnenkort ook vast nog aan de beurt ;) .

Gr. Rik
 
Dat ding in gele krimpkous is een brushless ESC, geen ECU ;)
Gr. Rik
Ja, dat had ik gezien, zag nog geen ander electronisch stuur iets op de foto, vandaar de vraag. Je zou misschien beter eerst een bestaande ecu kunnen gebruiken om je motor te testen zodat je niet alle schakels ineens voor de leeuwen gooit, ergens een 2de hands ecu om turbine ervaring op te doen. Wellicht krijg je dan nog wat extra ideeen om in je eigen ecu te verwerken.

Grtz,
 
Ik heb een ECU, die zie je alleen niet op de foto ;). Alleen deze is manual start, dus de autostart functies programmeer ik eerst ff in een microcontroller.

Gr. Rik
 
@RSR

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de inlet flow, de RPM sensor zit inderdaat in de lucht stroom, dit heeft een behoorlijke invloed op de inlet flow, deze info heb ik ook uit mijn eigen persoonlijke flow test ervaringen.

Gr Japioo
 
ze hoeven niet exact gelijk te zitten. In de buurt is vaak voldoende met een goede sensor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@RSR

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de inlet flow, de RPM sensor zit inderdaat in de lucht stroom, dit heeft een behoorlijke invloed op de inlet flow, deze info heb ik ook uit mijn eigen persoonlijke flow test ervaringen.

Gr Japioo
Hmmm, dan ben ik in de minderheid ha ha ha! :D Bij de grotere motoren heb ik er nooit zoveel last van gehad, test apperatuur vlak voor de inlaat maar wellicht dat de kleinere motoren en gevoeliger voor zijn, daar heb ik dan weer geen ervaringen mee.


Groetjesssss,
 
weer even tijd gehad om te knutselen vanmiddag. Vorige week heb ik petroleum en een gasbusje gehaald. Ik had besloten de gaskraan zelf te maken, en dat is vanmiddag gelukt.


b245.JPG


b246.JPG


b247.JPG


b248.JPG


b249.JPG


De draad van het gasbusje is 7/16-27 schijnbaar, de kosten van een tap waren goedkoper dan een gasbrander unit, en bovendien leuk om te maken. in de adapter zit een pinnetje, welke een membraan indrukt in de bus als de adapter erop gedraaid wordt.

ik ben ook bezig geweest de balanceerbank maar weer eens te veranderen

52.JPG


de positie van de standaards worden nu variabel, zodat ik verschillende assen kan balanceren. op de rails kan ik ook meerdere instrumenten plaatsen.

De petroleum heb ik overigens bij Gamma (10L, €31,50) en van Cranenboek (2L, 4€) gehaald.

Gr. Rik
 
Laatst bewerkt:
Back
Top