hee rik gefiliciteerd met je sucsesvolle start! hopelijk zie ik hem in het echt ook eens draaien groet wes..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
maar in het filmpje zie je dat de as flink resoneert bij 175.000 rpm, en aangezien een turbo as toch enigzins vergelijkbaar is dacht ik, ik zou het kunnen proberen..
Je wil dus eigenlijk zeggen, dat een as die je op 7000 rpm prima uitbalanseert, nagenoeg geen onbalans meer heeft op hogere toerentallen? want hoe vind je dan de eigentrilling van de as? is dat niet nodig?
Gr. Rik
en hoe snel gaan ze stuk, als je m even over dat punt laat draaien?
het zou dus kunnen dat mijn passing niet goed is, en dan merk je er op de balanceerbank niks van. kan de as (passing) ook dat brommen veroorzaken?
Gr. Rik
Hoi Rik,
In juni is er weer de rematec de beurs op revisie gebied en daar staan ook leveranciers van machines en bedrijven die oa turbo's reviseren en balanceren.
Je zou misschien ook een keertje kunnen kontakten met Vortex in soest zij zijn importeur van CEMB maar doen ook reparatie etc. Kortom daar is kennis genoeg over balanceer machines. Ik ben ook wel van mening dat je bij een lager toerental een heel eind kom met balanceren maar zie toch dat men steeds vaker naar de bedrijfstoerentallen wil gaan om zeker te weten dat hij ook daadwerkelijk in balans en geen resonantie heeft in het werkgebied.
Heb wel meegemaakt met motoren dat door de konstruktie van de krukas die op de blanceerbank perfect in balans was toch in de praktijk op hoog toerental begon te resoneren. Je merkte dat op de testbank dat de motor moeite had om door een bepaald toerengebied heen te komen.
Gr. Rob
.. hallo rob... de hoge toerentallen dynamiek, is niet te vergelijken met uw krukasen van dieselmotoren of balanceren van auto banden.........
,,.... modeljet,...![]()
omdat die in een oliedruk lopen in messing bussen, en niet in 2 hybride lagers. ik heb gisteren nog het e.e.a. besproken met Martinwe gaan niet hoger dan 50.000, en niet lager dan 4000.
Gr. Rik