Winter vliegen.... oplossingen???!!!

Daarom ben ik ook zo benieuwd op het goed werkt.

Er zijn forumleden die dit gebruiken, en de filmpjes zien er ook wel goed uit. Al zien die er al snel goed uit.

Wat zijn lipo spanningsafslag ?

Chiel
 
Voor die verwarming heb je een lipo nodig, en die spanningsafslag zorgt er dan voor dat het stopt met verwarmen wanneer de lipo een te lage voltage heeft.
 
Is er niks te fabriceren zodat je weet als je accu te weinig volt geeft? Dan weetje wanneer je je verwarming uit moet zetten.

Chiel
 
Ik gebruik gewoon zo'n cel-meter met alarm, lijkt me wel de gemakkelijkste oplossing als je zeker wilt zijn dat je de lipo niet te ver ontlaad.
CL8S.jpg
 
en heeft iemand nog goede ervaringen ergens mee ???
Het begint nu echt koud te worden ....

Afgelopen zondag gemerkt dat de grote boosdoener toch wel de wind is.

Bas
 
Vanmorgen met bijna 4 graden vorst had ik tijdens het vliegen gewoon warme handen in de verwarmde turnigy zendertent :) tot het tijd is om de accu te wisselen, daarna even weer opwarmen ;) Je handen uit de wind scheelt gewoon al een boel, eerder ook wel toen het niet erg koud was maar hard waaide in nog geen 10 minuten het gevoel uit m'n vingers.
Ik vond het eigenlijk niet zo fijn om alles aan een zo'n zender-koord om m'n nek te hangen en heb omdat ik die toch kwijt was nu enkel de tent aan een koord en de zender dan gewoon los in m'n handen.
Zo'n radiowarm model lijkt me wel beter maar dit voldoet.
 
Ik heb ook zo'n turnigy tent en het is idd al al een heel stuk aangenamer als je handen uit de wind staan. Ik heb ook twee handen warmers gekocht en daarmee breng ik mijn handen weer een beetje mee op temperatuur als ik mijn accu's ga wisselen.

Ik ben ook een koukleum maar kan mij hiermee aardig behelpen, kost weinig en werkt perfect!
 
Ik vlieg al geruime tijd met de Turnigy "tent" met bandenwarmers, het is heerlijk warm daarbinnen. Het vergt een beetje gewenning dat je met de duimen af en toe het plastic "dak" raakt, maar ik vind het helemaal geweldig. Ik gebruik een 3S6000mAh accu die ik in mijn jaszak steek, daardoor geen extra gewicht op de nekstrap en de capaciteit is zo groot dat je die op 1 dag niet leegstookt.

Marco.

Foto0051.jpg

Foto0054.jpg
 
Het vergt een beetje gewenning dat je met de duimen af en toe het plastic "dak" raakt, maar ik vind het helemaal geweldig.

Hier ben ik een beetje huiverig voor, ook ik gebruik de duimen om te sturen.
Verder heb ik een jetibox op de zender zitten, zie hieronder, dus hier moet ik iets op gaan verzinnen.
Misschien maar gewoon eentje bestellen voor die prijs ....

full


Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik stuur ook met m'n duimen op de sticks en raak daarbij het plastic niet. M'n zender is een hitec aurora die in vergelijking met een dx6i iets compacter is. Het gat voor een antenne gebruik ik niet.
Die opening waar het koord voor je zender door kan gebruik ik om de zendertent met een camera-koord aan m'n nek te hangen (knoop aan de binnenkant), de tent met 3s2200 hangt dan aan dat raam waardoor het toch ook iets meer ruimte aan de bovenkant is.
Als je de zender aan het koord hangt en je hebt wel last van het plastic dan is het misschien een idee om een bladhouder oid tussen zender en raam te plaatsen zodat het niet naar beneden zakt;dat is een tip die ik hier las mbt een radiowarm Jotto's helicopter winter flying guide
 
Hier ben ik een beetje huiverig voor, ook ik gebruik de duimen om te sturen.
Verder heb ik een jetibox op de zender zitten, zie hieronder, dus hier moet ik iets op gaan verzinnen.
Misschien maar gewoon eentje bestellen voor die prijs ....

Bas

Hoef je niet huiverig voor te zijn: je blijft echt niet haken achter het plastic. Het is zoals Marco zegt, wennen aan het gevoel. Dus gewoon even wat tijd nemen en voorzichtig beginnen, net zolang tot dat "rare gevoel" je niet meer afleidt. Het is feitelijk niet anders dan met handschoenen aan auto,- of motorrijden... moet je ook even aan wennen maar daarna is het prima te doen.

Ik gebruik pult en stuur met duim en wijsvinger, en moest erg wennen aan de aanraking van het plastic tegen de rug van je hand. Krijg je het gevoel van, dat je in je bewegingsvrijheid gehinderd word. Blijkt niet zo te zijn, maar kostte even wat tijd voor dat kwartje ook viel....

Groet, Bert
 
Als het goed is valt morgen hier de turnigy zendertent op de mat. Na 5 min vliegen gevoelloze vingers waardoor ik de sticks niet meer voelde vloog toch niet zo prettig afgelopen zondag. Leverde een zwalkende heli op haha. Eens kijken of verwarming de volgende stap word :)
 
och, gewoon met zijden handschoenen bij -7°C lukt ook wel. Af en toe een eindje lopen als je de heli moet gaan oprapen he;).

Waar ik wel achter gekomen ben is dat een mcpx en sneeuw geen goede combi is... twee van de drie servo's om zeep door smeltwater....

Niet zo slim ik weet het, maar had zin om te vliegen....
 
De mcpx heeft open servo's.. En als je hem dan crasht in 5cm hoog sneeuw zit hij helemaal ondergedompelt, dan moet je zorgen dat je hem heel goed laat drogen want anders kan er ook nog vanalles gaan roesten.. ;)

Ik vlieg ook gewoon met handschoenen zonder vingertoppen en ik zou zo wel een uur kunnen vliegen, na elke vlucht gewoon even dikke handschoenen aan doen en tegen dat je hem weer klaar hebt zijn je handen weer helemaal warm klaar voor een nieuwe vlucht :)
 
Ik heb er eentje gemaakt van 2 lagen noppenfolie en die met een lijmpistool verlijmd.
Er zit een ijzer beugel in om ruimte te houden in de hoogte zodat ik mijn duimen vrij kan bewegen.
Aan de binnenzijde plak ik 2 handwarmers aan weerszijde 1 en deze geven 7 uur warmte af, lang genoeg om een middag met warme handen te vliegen.
winter1.JPG

winter.JPG


Groeten Hans
 
Als je goed kijkt zie je de stoom uit de "tent" komen. :D

Ook ik heb de antenne gewoon dwars voorin binnenin de tent zitten en gebruik het gat niet.

Marco.

48SN.jpg
 
Enfin, ik heb de turnigy transmitterbag ook gebruikt en moet zeggen dat het goed helpt tegen kou en wind, beter dan ik dacht. Zelfs mijn zender + de jetibox die op de zender zit past er gemakkelijk onder.
Het neemt 80% van de kou weg en de wind is praktisch niet te voelen.

Door de jetibox kan ik de zender niet helemaal naar voren schuiven, maar het is goed te doen.

Er ontstond wel wat condens op het plastic 'raampje' van de bag, maar dat was zo weg als de ritsen even geopend werden na de vlucht.
Er is nog wel een kier tussen de mouwen van mijn jas en de bag, dus daar moet ik nog iets op verzinnen, wellicht iets van een stuk van een oude sok...

Vooralsnog ben ik tevreden met de bag!

Bas
 
Ik heb ook handen a la brutus, eenmaal koud is vliegdag verpest.
Bij mij is het een tik minder erg, heb ik gemerkt :mrgreen:

Ik heb de turnigy zendertent, verwarmingsfolie en een paar oude accu's omgegeoocheld tot een lekker warme zendertent
Ik heb 4 verwarmingsplakkers gebruikt, precies goed om alles te ontdooien als je de heli net hebt neergezet

En ik heb gemerkt dat 1 accu bijna een volle vliegdag meegaat :mrgreen:

Noem me een watje, maar volgende vorstperiode kan ik wel vliegen
 
Er is nog wel een kier tussen de mouwen van mijn jas en de bag, dus daar moet ik nog iets op verzinnen, wellicht iets van een stuk van een oude sok...

Vooralsnog ben ik tevreden met de bag!

Bas

Ik heb in het weekend twee oude ski-sokken ingekort en aan beide kanten op de openingen van de bag genaaid, was wel een klusje maar nu zijn er geen kieren meer tussen de mouwen van m'n jas en de bag.
Ik zal vanavond een fotootje plaatsen.

Bas
 
Back
Top