het vriest inmiddels, hoe zijn je ervaringe tot nog toe Bert ?
Net als john twijfel ik ook wel om met vriesweer met de heli te gaan vliegen. Er zit zoveel mechanica op dat kan krimpen en broos wordt, dat ik er mijn twijfels over heb,maar da's een andere discussie natuurlijk ...
Bas
Hee Bas,
Oei, ik moest echt even terugbladeren.... ben blijkbaar langer weggeweest dan ik dacht...
Ik ben helaas 6 November al weer het land uit gegaan, en afgelopen woensdag weer terug gekomen. De ergste vorst dus gemist (goh, wat vervelend nou....). Vanmiddag echter eindelijk kunnen testen met aan weerszijden in de zendertent 3 x 3 Watt verwarmingsfolietjes.
Met het weer van vanmiddag had ik zonder enige twijfel zonder verwarming gewoon niet kunnen vliegen met mijn beschadigde vingertoppen, maar nu heb ik gewoon les kunnen geven, en hoewel het lijf wel koud werd, bleef het gevoel in de vingers. Normaal heb ik met dit weer binnen 10~15 minuten volledig gevoelloze vingertoppen, na een half uur beginnen ze ondraaglijk pijn te doen. Zijn ze eenmaal zover, dan krijg ik ze vrijwel niet meer "ontdooid".... Ik heb de hele middag wat dat betreft geen last gehad.
Met een 2200 mAh 3S pakketje kan ik met dit weer makkelijk drie les-sessies doen. Ik heb dus aan twee van die pakketjes genoeg voor een winters middagje lessen....
Dit werkt ECHT!
Heb helaas geen foto's voor jullie, maar als ik zeg dat het een pultzender met tentje is, en ter hoogte van de rug van je hand zitten aan de binnenkant van de tent bij elke hand drie van die warmtestickers, dan denk ik dat iedereen het verder zelf kan verzinnen hoe het werkt.
Toch... Het kan altijd beter, dus ik ga met mijn andere zender expirimenteren met een computerfannetje en een gloeidraad uit een föhn, en blaasmonden die op je vingers gericht zijn, en dat moet dan ingebouwd worden in de pult in plaats van in het tentje. Want die verwarmingsfolie word ongeveer 45 tot 50 graden, en onder omstandigheden voelt dat wat heet aan, net daar waar de huid van je hand het dunst is.
Word vervolgd....
Groet, Bert