Winter vliegen.... oplossingen???!!!

Ik zag dat de Turnigy Transmitter Glove weer op voorraad was. Dus heb er maar 1 besteld om te gaan proberen aangezien de winter en de koudere dagen weer voor de deur staan.

Eerst eens zonder verwarmings-elementen proberen, misschien in combinatie met mijn neopreen vishandschoenen met ontblote vingertoppen als het echt koud wordt.

Hoe zit het eigenlijk met de lipo's? Ik neem aan dat die niet zo goed tegen de kou kunnen.. Hoe kan je die dan warm bewaren? In een warme tas ofzo?

In de auto met de verwarming aan, voor jezelf ook fijn om even op te warmen ;)
Wat zomaar in me opkomt; misschien werkt een koelbox met iets warms als zo'n kruik of iets anders met warm/heet water ook goed. Zo'n koelbox isoleert alleen maar dus dat zou ook werken om iets warm te houden. Of zelf iets knutselen met isolatie-materiaal.

Graag gedaan ,

Als het niet warm genoeg is kan je inderdaad ook wel een warme kruik onder in de tas leggen, als je fietst heb je dan ook nog rugverwarming :D

In de auto met de verwarming aan, voor jezelf ook fijn om even op te warmen ;)
Wat zomaar in me opkomt; misschien werkt een koelbox met iets warms als zo'n kruik of iets anders met warm/heet water ook goed. Zo'n koelbox isoleert alleen maar dus dat zou ook werken om iets warm te houden. Of zelf iets knutselen met isolatie-materiaal.

Zo'n electrische koelbox kost bij de Halfords 3 of 4 tientjes en kan vaak ook verwarmen. Kun je in de zomer voor de blikjes cola, en in de winter voor je LiPo's gebruiken.... (wel wat groot, maar dat betekent alleen maar dat je er hééél veel LiPo's in kwijt kunt....:p

Groet, Bert

Ik heb er één van Graupner met pult aansluitpunten.
Hij lijkt op die van turnigy maar ik heb een hand zender :(

Persoonlijk lijkt me deze fijner
PICT3154175.jpg

Raydiowarm Transmitter Mitt

hiervan heb ik meerdere varianten gezien.

Jep die heb ik, is echt heel warm en degelijk uitgevoerd. Als ik voor het vliegen de zak even goed naar beneden trek raak ik het scherm ook niet en werkt dus goed met handzender. Wel even wennen want je zender houd je wel verder van jezelf af.

nee want ik kan ze gewoon op de bodem van de zenderzak laten rusten. Eigenlijk bijna het comfort van een pult maar wel de houding van "normaal"

En hoe hou je de sticks vast? Enkel met de duimen of met 2 vingers? Veronderstel met 2 vingers?

Zou me beter die gewoonte ook is aanleren. Vlieg momenteel altijd met neckstrap dus duimen zijn voor mij het meest logisch.

ik kwam nog diverse verwarmbare handschoenen tegen : - thermokledingplaats.nl

Ik stuur zelf met de duimen en als de toppen van de handschoenen eraf zouden kunnen zou het een mogelijkheid kunnen zijn om toch 'gevoel' in de besturing te houden ... tja, het blijft behelpen vrees ik ...

Bas

Laatst bewerkt:
Back