Welke kies jij? Ik heb gekozen: Climaxx, bouwverslag

Even een update:
Binnenkabels omgewisseld en het loopt iets beter. Blijkbaar zijn ze toch niet zo super recht ingebouwd en zijn ze enigszins naar elkaar gaan staan, de binnen en buiten kabel.

Bij de vlieger shop hadden ze geen glas van 0,8 dik dus helaas.. Maar ik blijf wel op zoek want het loopt me toch nog steeds net wat te zwaar.

Verder zijn de vleugels nu echt af, is de romp geschuurd en in de poriën vuller gezet. Vandaag een 20 gram glasmat er over en dan moet ie er bijna zijn...


Groet, Jacob Bos
 
En de romp zit in 20 grams glas. Nadeel van balsa rompen vind ik dat ze zo gevoelig zijn voor stevig vastpakken, nagelafdrukken, etc. Dat er aan de onderzijde gebruikssporen ontstaan is prima.. Dus de romp is zo'n gram in gewicht toegenomen door glas en epoxy en heeft straks een buitenzijde die wat harder is.

Vraag:
de vleugel heeft geen indek-hout, dus als ik straks het zwaartepunt ga uitmeten zal mijn standaard lekker in de folie gaan prikken, das nie goe nie. Maar als ik de Climaxx op zijn kop hang werkt het toch net zo? Wat ik wil doen is een draad over de romp leggen waar het zwaartepunt hoort, vleugel er op en ondersteboven draaien. Kan zelf niet bedenken waarom dat niet goed zou zijn.

Groet,

Jacob Bos
 
Jacob,

Misschien een paar losse restjes balsa plank tussen standaard en vleugel leggen thv het ZWP ?

Groet'n JH
 
Ready for take-off

Zo, vandaag de laatste loodjes aan de Climaxx verricht. Romp in de PU lak, nog wat tape op de randen van de vleugel waar later plakband op komt, accu's op hun plek, regelaar en zender geprogrammeerd en natuurlijk zwaartepunt ingesteld.

Ik ga met 2 accu's vliegen, 1 van 3S met 1000mAh voor de wedstrijdvluchten, en een van 2200mAh voor de overige vluchten. Gewicht met de 1000mAh is maar liefst 1429 grammetjes schoon aan de haak en met volle accu... Met de grote accu is het 1530 gram, dus netjes volgens de prognose van Höllein.

Morgen een half dagje werken, en dan maar eens kijken hoe het weer in de middag is..!

Nu eerst de bouwhoek ff uitmesten, daarna nog een fotootje.

Groet,

Jacob Bos
 
Ik ben deze hele week lekker vrij dus als je een cameraman/mental support nodig hebt roept u maar! Haha :)

Succes in ieder geval!
 
moet jij niet af en toe wat huiswerk maken of zo. Of je moeder helpen, terwijl wij allemaal aan het werken zijn.....


:D
 
Zo, nu echt klaar voor het zwerk, kijken of we vandaag een moment kunnen vinden dat het wat opklaart..

IMAG0423.jpg


Dan nog even speciaal voor Justus, ik heb naar je advies geluisterd en achterop een extra begeleiding voor de buitenkabels aangebracht om flutter beter te voorkomen:

IMAG0424.jpg


Groet,

Jacob Bos
 
Hij is mooi geworden jacob!

Die versteviging is volgens mij precies wat mijn romp had moeten hebben.....maar ik had mijn bowdenkabels al te kort afgesneden en daar dus geen mogelijkheid meer voor.
Om dat alsnog aan te passen kwam teveel breekwerk kijken vandaar de nieuwe romp.

Ik vind het opvallend dat je met de elektrosetup op hetzelfde vlieggewicht als mijn zwever bent uitgekomen. .

Ik heb erg veel zin om eens een dag te elastieken en heb daar hier in de buurt niet veel mogelijkheden voor. Misschien is het leuk om binnekort eens samen te vliegen...ik elastieken/lieren en jij elektro en dan eens kijken.

Groeten

Justus
 
Hij is mooi geworden jacob!

Die versteviging is volgens mij precies wat mijn romp had moeten hebben.....maar ik had mijn bowdenkabels al te kort afgesneden en daar dus geen mogelijkheid meer voor.
Om dat alsnog aan te passen kwam teveel breekwerk kijken vandaar de nieuwe romp.

Ik vind het opvallend dat je met de elektrosetup op hetzelfde vlieggewicht als mijn zwever bent uitgekomen. .

Ik heb erg veel zin om eens een dag te elastieken en heb daar hier in de buurt niet veel mogelijkheden voor. Misschien is het leuk om binnekort eens samen te vliegen...ik elastieken/lieren en jij elektro en dan eens kijken.

Groeten

Justus

dan doe ik ook mee als het mag.

ik kom als ik er een kleinere accu in zet niet meer uit met mijn zw punt

met een 3s 2200 kom ik nu uit op 1410 gram en dat vond ik wel netjes

ben benieuwd hoe je hem vind vliege jacob

wat heb je op de servo's in de vleugel gemaakt?

gr erik
 
dan doe ik ook mee als het mag.

ik kom als ik er een kleinere accu in zet niet meer uit met mijn zw punt

met een 3s 2200 kom ik nu uit op 1410 gram en dat vond ik wel netjes

ben benieuwd hoe je hem vind vliege jacob

wat heb je op de servo's in de vleugel gemaakt?

gr erik

Ik kom dus iets zwaarder uit. Met de 'dikke' accu op 15-en-een beetje. Met de kleine op 14-en-een beetje. Met de dikke accu krijg ik het zwaartepunt ook niet goed. Ik heb dan nog 9 gram op de staart te schroeven. Met de kleine accu voorin kan dat er weer af.

En samen vliegen moet te regelen zijn. Maar is er niet een meeting waar we alle 3 aanwezig zijn of op zijn minst 2? VGG of F5J. Maar even in de gaten houden!

Servo's heb ik op de meest simpele manier afgedekt, met folie. Eerst met de soldeerbout op lage warmtestand een sleuf gemaakt en vervolgens aangebracht. Ben met frisdankflesjes aan het stoeien geweest op een mal voor in de oven. Maar dat was met niet naar de zin, wilde niet mooi rondom de mal trekken, daarom nu eerst maar zo:

IMAG0427.jpg


Eind van de week wordt het weer beter, hopelijk dan de lucht in!

Hij is mooi geworden jacob! ....

Ik vind het opvallend dat je met de elektrosetup op hetzelfde vlieggewicht als mijn zwever bent uitgekomen. .

Ik heb erg veel zin om eens een dag te elastieken en heb daar hier in de buurt niet veel mogelijkheden voor. Misschien is het leuk om binnekort eens samen te vliegen...ik elastieken/lieren en jij elektro en dan eens kijken.

Groeten

Justus

Dank, is inderdaad weer een mooi bakkie!

En zoals genoteerd, er komt vast een gelegenheid aan!

Heb vanavond de motor nog eens laten draaien, trekt naar mijn gevoel veul harder dan die in mijn ASW. En das een goeie 3kg kist. Dit word (bijna) verticaal stijgen denk ik / hoop ik / ben'k bang voor :D

Groet,

Jacob Bos
 
Ik kom dus iets zwaarder uit. Met de 'dikke' accu op 15-en-een beetje. Met de kleine op 14-en-een beetje. Met de dikke accu krijg ik het zwaartepunt ook niet goed. Ik heb dan nog 9 gram op de staart te schroeven. Met de kleine accu voorin kan dat er weer af.


Ik heb eigenlijk meer gewicht nodig in de neus accu licht nu cm achter de motor
 
Ik ga proberen voor 6 mei vrij te krijgen, kan dan de climaxx ook mee sjouwen als de overige vintage mannen daar mee kunnen leven haha
 
Back
Top