Welke kies jij? Ik heb gekozen: Climaxx, bouwverslag

nou net nog even een vluchtje gedaan.
het is redelijk fris om te vliegen hoor koud aan de vingers

maar zwaarte punt naar voren heeft hem goed gedaan beetje expo ook
kist vliegt nu heerlijk blijft lekker hangen termiek en speed stand zit merkbaar verschil in.

kist vliegt gewoon lekker licht en heeft denk ik maar kleine belletjes nodig
kom maar op met die wedstrijd

jacob als je de 18e er bent mag je wel even sturen

gr erik

Hoi Erik,

bekend kleurtje.

dit is die van mij,

Waku%25202011%2520%2528158%2529.JPG

groet Frank

Ik zie hier al meerdere keren 'de 18e' voorbij komen. Wat is er dan? (18 feb ben ik vrij....)

Ik had hem al gevonden. Vanavond even overleggen met 'de baas', goede kans dat ik ook kom. De interesse is overigens nog maar matig voor de wedstrijd. Vreemd gezien het overweldigende enthousiasme vorig jaar.

Het beweegt

Even kort: vanmiddag eindelijk de spullen van onze Chinese vrienden ontvangen. Motor is ingebouwd, servo's voor hoogte/richting ook. Dus romp kan nu afgewerkt worden.

Morgen verder met vleugelservo's inbouwen. (Oeps bedenk net dat ik donderdag en vrijdag verjaardagen mag vieren :( )

Groet,

Jacob

Jawohel Herr Rick, es gibt fortschritte

Kleine stapjes, moet erg zoeken naar uren om wat te doen, beetje druk met werk en gezin.

Maar:
- Prop en spinner deze week ontvangen, motor laten draaien, loopt niet aan, trekt iets van 360 Watt... :D
- Servo's in de vleugel zijn ingebouwd, heul veul soldeerwerk omdat ik met Multiplex stekkers werk tussen de vleugeldelen en dat samen laat komen in stekkers in de romp, middendeel vleugel is klaar
- buitendelen nog de stuurstangen maken en servogaten dichten
- romp: 1 van de stuurkabels loopt me te zwaar, waarom snap ik niet heb ze netjes recht ingebouwd. Iemand advies? het is een 1 - 1,5 mm staaldraad in witte buitenmantel. Beetje kruipolie?
- wil nog iets maken zodat de buitenkabel bij de v-staart maximaal ondersteund wordt en niet meer de laatste centimeters vrij hangt. Van Justus begrepen dat hij daardoor flutter heeft gekregen. Heb wel een idee, moet ik nog maken.
- Romp moet nog afgewerkt, hoop dit weekend er een heel eind mee te komen. Moet ook wel, over een dikke maand een wedstrijd...

Komt goed!

Groet,

Jacob

- romp: 1 van de stuurkabels loopt me te zwaar, waarom snap ik niet heb ze netjes recht ingebouwd. Iemand advies? het is een 1 - 1,5 mm staaldraad in witte buitenmantel. Beetje kruipolie?
Kruipolie lijkt me niet, dat is voor als de zaak verontreinigd of roestig is, dat zal toch wel niet het geval zijn? Waarschijnlijker zit er een knikje in de binnenkabel...

Bart,

Dank voor je reactie, ik zal de binnenkabels eens omwisselen bedacht ik net. Dan weet ik waar het aan ligt, binnen of buiten kabel.

Groet,

Jacob

Jacob zelf gebruik ik liever polystahl voor aansturing dan (veren)staal. Polystahl is feitelijk een volglas staaf. 1,5 mm staal door een buitenkabel geeft al iets ruimte en loopt maar mijn ervaring minder licht dan polystahl. Ook kan het niet roesten (kan een oorzaak zijn voor stroef gaan lopen).
Vliegershops verkopen het.

Maarten,

Dank, goede tip, hier vlak bij in Groningen zit een vliegershop, ga ik bezoeken en testen!

Hoe bevestig je dan kwiklinks en dergelijke? Epoxy?

Groet,

Jacob

Back