Hij zegt dat ie beter is dan de align??? Ik zoek bevestiging
Kijk even in de link van post #4, en scroll naar beneden.
Daar zie je "customers who bought this product also bought:"
Daar zie je een behoorlijk lijstje met "crash-onderdelen".
Is niet heel representatief, maar ik vond het wel opvallend.
Meestal zie je daar dingen staan als upgrades, electronica, eventueel onderdelen voor
andere projecten.... hier staan er crash-onderdelen specifiek voor die CX 600.
Let wel, ik beweer niet dat dat bepaalt of die heli slecht is of goed, maar dat was wat mij opviel....
Op diezelfde link zie je ook een "specificaties-vergelijk" tussen de CX 600 en de Align, maar om eerlijk te zijn zie ik daar weinig tussen staan wat de CX 600 nu
echt beter maakt.
-Of een voorframe nu van aluminium/carbon gemaakt is of van composiet, maakt weinig uit: alu/carbon IS een vorm van "composiet" (wat niet meer betekent dan "combinatie van twee of meer materialen") waarbij ik de toegevoegde waarde van Alu in het voorframe niet zo zie.
-Dat de Align schuine vertanding en CNC gefabriceerde tandwielen heeft, en de CX 600 precies hetzelfde, maar dan uit "zelfsmerend nylon".... tsja, volgens mij zijn de tandwielen van de Align ook uit een zelfsmerende kunststof, tenminste, ik heb er nooit vet op hoeven doen. Is dus volgens mij gewoon hetzelfde als een auto met lichtmetalen velgen vergelijken met eentje met gegoten velgen.....
-Dat de CX 600 alu-servohouders heeft en de Align "composietmateriaal", is mogelijk een verbetering, maar of het een groot verschil is? Meestal is de keus voor composiet gedaan, omdat het bij dezelfde sterkte lichter is dan metaal....
-Tail boom block composiet vs alu/carbon: zie voorframe, al zou het hier mogelijk wel een verbetering kunnen zijn qua stijfheid.
-Value for dollar... da's weer behoorlijk subjectief.
Ik zou zeggen, oordeel zelf.
De prijs lijkt me dan weer wel uitstekend, daar valt weinig aan af te dingen.
Groet, Bert