cx600 V2*TT flybarless

Dit schijnt het parade paardje van copterx te worden.
En complete set, zonder ontvanger en lipo dan. Voor minder dan 600 euro.
Dit is wat ik heb gehoord. Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?
Mijn bron zegt dat ie beter vliegt dan een align. :o
Nou is mijn bron tot nu toe wel aardig betrouwbaar. Maar als ik de 450 versie's van align en copterx zie. Zit er best wel een verschil in.
Ik hoor graag jullie mening.

M.v.g. Matthijs Brandenburg.

Waarom vraag ik me dan af.. een Trex 600PRO (zelfde heli, alleen stukken beter) kost je nog maar 100 euro meer, en dan weet ik zeker dat je iig degelijke elektronica erbij krijgt......

Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet... Ze hebben goed afgekeken en op hun manier dingen verbeterd, of dit ook echt beter is dan Align....Maar als het idd maar 100euro scheelt dan zou ik zeker voor de Align gaan!Dan ben je iig verzekerd van goede electronica idd.

Mijn copterx ervaring was gauw over iig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij zegt dat ie beter is dan de align??? Ik zoek bevestiging

Kijk even in de link van post #4, en scroll naar beneden.
Daar zie je "customers who bought this product also bought:"
Daar zie je een behoorlijk lijstje met "crash-onderdelen".
Is niet heel representatief, maar ik vond het wel opvallend.
Meestal zie je daar dingen staan als upgrades, electronica, eventueel onderdelen voor andere projecten.... hier staan er crash-onderdelen specifiek voor die CX 600.

Let wel, ik beweer niet dat dat bepaalt of die heli slecht is of goed, maar dat was wat mij opviel....

Op diezelfde link zie je ook een "specificaties-vergelijk" tussen de CX 600 en de Align, maar om eerlijk te zijn zie ik daar weinig tussen staan wat de CX 600 nu echt beter maakt.

-Of een voorframe nu van aluminium/carbon gemaakt is of van composiet, maakt weinig uit: alu/carbon IS een vorm van "composiet" (wat niet meer betekent dan "combinatie van twee of meer materialen") waarbij ik de toegevoegde waarde van Alu in het voorframe niet zo zie.
-Dat de Align schuine vertanding en CNC gefabriceerde tandwielen heeft, en de CX 600 precies hetzelfde, maar dan uit "zelfsmerend nylon".... tsja, volgens mij zijn de tandwielen van de Align ook uit een zelfsmerende kunststof, tenminste, ik heb er nooit vet op hoeven doen. Is dus volgens mij gewoon hetzelfde als een auto met lichtmetalen velgen vergelijken met eentje met gegoten velgen.....
-Dat de CX 600 alu-servohouders heeft en de Align "composietmateriaal", is mogelijk een verbetering, maar of het een groot verschil is? Meestal is de keus voor composiet gedaan, omdat het bij dezelfde sterkte lichter is dan metaal....
-Tail boom block composiet vs alu/carbon: zie voorframe, al zou het hier mogelijk wel een verbetering kunnen zijn qua stijfheid.
-Value for dollar... da's weer behoorlijk subjectief.

Ik zou zeggen, oordeel zelf.
De prijs lijkt me dan weer wel uitstekend, daar valt weinig aan af te dingen.

Groet, Bert

Lol. 1-0 voor jou. ;) Anko.
Eigenlijk wil ik een hex50. Maar nog geen idee wat ie kost en wanneer hij uit komt.
Maar ff zonder gekheid. Ik ben aan het kijken of ik ergens een demo kan zien.
Met het liefst een goede piloot. ( ik zelf dus niet ) Dan kunnen we een beter oordeel geven over deze copterx 600.

En bedankt Bert voor de info.

Ik ben aan het kijken of ik ergens een demo kan zien.
Met het liefst een goede piloot. ( ik zelf dus niet ) Dan kunnen we een beter oordeel geven over deze copterx 600.

Denk dat je daar nou net niet teveel van uit moet gaan.
Het zou me niet verbazen als Anko met die KDS nagenoeg even veel kan als met zijn eigen prototype, en waarschijnlijk zijn die verschillen dan nog niet eens voor jou of mij te zien, hooguit voor Anko zelf.

De vraag is niet wat ie kan, de vraag is hoe lang hij het vol houd....

Maar ik denk dat Anko in dat opzicht een behoorlijk stukje deskundiger is....

Groet, Bert

Je hebt de align pro afgelopen zaterdag mogen aanschauwen en gezien hoe dat vloog ;)

Vanmiddag ga ik weer ff denk. ..mits het weer goed is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou me niet verbazen als Anko met die KDS nagenoeg even veel kan als met zijn eigen prototype, en waarschijnlijk zijn die verschillen dan nog niet eens voor jou of mij te zien, hooguit voor Anko zelf.

De vraag is niet wat ie kan, de vraag is hoe lang hij het vol houd....

waar het ook in meetelt, hoe strak is iets... Zelfs een Align kop, mits gebouwd volgens het boekje, telt 0 speling. een KDS kop, gebouwd volgens het boekje, zit er echter vol mee.. hetzelfde geldt voor HK.. het werkt allemaal wel, maar de onderdelen zijn niet nauwkeurig genoeg om een strakke heli ervan te bouwen.

een KDS houd t bij mij niet te lang vol om diezelfde reden, waar speling zit breidt het zich des te harder uit door het wiebelen en wisselen van krachten van positief naar negatie.. ook ziet het vliegen er veel slordiger uit dan, en dat is voor iedereen te zien, omdat de heli gewoonweg niet gaat doen wat de stick aangeeft ie zou moeten doen. Vooral bij die HEx50, als ik de cyclic stick loslaat, staat de heli in 1 klap stil. of dat nou met 200km/u is, of met een stilstaande flip. doe dergelijke dingen met een standaard align, kds of HK, zal je zien dat ie naijlt of afwijkt naar 1 richting door de kracht... Hoe meer dat gebeurd, des te meer ik moet corrigeren, wat het slordiger maakt..

Ik zou iig bij dergelijke machines, waar de kwaliteit van t materiaal en lagers echt merkbaar wordt, niet gaan besparen.. Ik vind Align bottom line voor dergelijke grootte heli's...

@Matthijs(brandenburg), Hex50 is nu in prototype fase, maar ik verwacht met een maand of 3 toch wel het finale ontwerp te mogen vliegen...:) Wil er wel bij melden dat t een 3d performance machine is, 10/12s en flybarless...

Back