Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Strikt genomen heb je gelijk, maar moet jij de trim eens flink verzetten zonder het ZW-punt aan te passen. Dan krijg je een kreng wat bij het minste bochtje overtrekt (als je [flink] up trimt) of een kist die veel te hard vliegt (als je [flink] down trimt).de duik proef is niet corect het laat enkel zien hoe je toestel is getrimt
Tot slot: iedere zwever pompt tijdens constante vlucht rechtuit. ALTIJD!
Alleen bij een goed getrimde kist is dat zo weinig, gaat het zo langzaam, dat je het niet ziet. Maar met een vario hoor je het spijkerhard (ook als het volume zacht staat) ;-)
Dirk.
En toch snap ik deze opmerking niet. Stel; ik leg het zwaartepunt van mijn zwever veel te ver naar voren.de duik proef is niet corect het laat enkel zien hoe je toestel is getrimt
arjan neem bij u thuis een zwever waarvan jij vind dat de cg goed licht
verplaats uw cg niet en doe maar eens die duik proef en doe het zelfde met verschilende trim standen , je zal zien wat ik bedoel duiktest doe ik al lang niet meer had die tip gekregen van een bekende Nederlander in de f3k wereld
Wat klopt er dan niet aan de duikproef....![]()
hallo,
bedankt voor de vele reacties. ik heb wel nog een vraagje. dus ik heb ook handstart gedaan, en dan vloog ie mooi recht, maar eenmaal hoog in de lucht pompt hij dus. maar dat pompen is dat niet omdat hij staartlastig is? moet het zwaartepunt dan juist niet naar voor? of ben ik nu zo mis?
grtjs sam
ah...ik zie al waar het fout gaat. Jij hebt het over flapstanden, niet trim van het hoogteroer.doe het zelfde met verschilende trim standen ,