Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Toch zijn er best wel een aantal ervaren grote schaal zweefpiloten met een gyro. Meestal op de rol-as, voor tijdens de landing.Waarom zo'n zwever uitrusten met een gyro? Een zwever van 5+ meter is echt niet nerveus op enige as, die ligt over het algemeen zeer stabiel in de lucht. Zolang je er niet in de Alpen op turbulente hellingen mee hoeft te landen is een gyro naar mijn idee helemaal niet nodig.
Mee eens, maar hogere vleugelbelasting maakt de overtrek meestal ook veniniger en abrupter.Tipstall zal ook wel meevallen op zo'n grote kist, tipkoordes zijn niet idioot klein door de grote schaal van het model en door de hogere vleugelbelasting is de snelheid ook niet zo langzaam dat de Reynolds getallen gevaarlijk laag worden.
Dirk
mijn ervaring het laatste jaar is vooral met hotliners. (Raketenwurm 4 van Stratair +5000 W)
Nu zou ik wat meer willen gaan zweven (weliswaar af en toe snel aanduiken), maar vooral schaal vliegen.
Ik zou de DG600 in het begin uitrusten met een electro Fan Air 200 om het toestel langzaam te leren kennen. (nog niet direct in sleep)
Zelfs eventueel uitrusten met een gyro.
gr
Bob
Toch zijn er best wel een aantal ervaren grote schaal zweefpiloten met een gyro. Meestal op de rol-as, voor tijdens de landing.
Overigens heb ik in al mijn toestellen een Gyro
Harry
Ik zie het al.@(beetje off topic maar hoeveel kisten zijn het Harry? )
Op dit ogenblik:
3 stuks Sagitta013 (4 meter, eigenbouw)
1x 'eta' 6.18 meter (Simprop)
1x Pilatus B4 4.4 meter Rdelmodell
Besteld bij CNC-Frsteile fr RC-Modellbau Weihe 50
Recentelijk i.v.m. verhuizing/plaatsgebrek, 2 toestellen weggegeven w.o. een Swift S1 swift s1
Harry
[Ik zou de DG600 in het begin uitrusten met een electro Fan Air 200 om het toestel langzaam te leren kennen./QUOTE]
Ik vind die FanAir eigenlijk wel een mooie oplossing voor de wat grotere zwevers.
http://www.fan-air.de/html/movies.html