Multiplex Easystar II

welke set up is het best voor verticaal te gaan? of nagenoeg verticaal laten we zeggen (erg goed en vlug stijgen). Zou hem bij Natterer modelbau bestellen en graag alles van een handelaar invm gemak.. Servo's en regelaar kunnen gerecupereerd worden uit men minimag :-).

Nu even off topic, weet iemand of ik met een multiplex pico 5/6 veilig kan vliegen? lijkt me wel? of is deze enkel voor indoor doeleinden?

www.rc-addict.nl hier wil ik men set up ook wel vandaan halen, ga denk ik tegelijk dit kopen : http://www.rc-addict.nl/webshop/rc-...01-multiplex-easystar-tuning-motor-mount.html

Lijkt me wel handig ,niet? en welke motor raad je aan van deze site?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd welke camera je in die filmpjes gebruikt. Ik vind het een mooi beeld :-)
Ik ben al een tijdje naar een eerste cameraatje aan het kijken om eens wat mee te 'prutsen' en zie onderhand door de bomen het bos niet meer.

Het beeld vooruit is uit de 808 #16 camera. De achteruit kijkende camera is een oudere #11 camera. Dat beeld is uit zichzelf iets minder (meer ruis, donkere hoeken en paarsige gloed in het midden). Maar daarvoor heb ik een filter gemaakr die dat softwarematig wat oppoetst, zodat het beeld bijna overeen komt met de #16.
 
Het beeld vooruit is uit de 808 #16 camera. De achteruit kijkende camera is een oudere #11 camera. Dat beeld is uit zichzelf iets minder (meer ruis, donkere hoeken en paarsige gloed in het midden). Maar daarvoor heb ik een filter gemaakr die dat softwarematig wat oppoetst, zodat het beeld bijna overeen komt met de #16.

Hoe heb je je camera gemonteerd? Met klitteband? Lijkt me nogal "eng" doordat dit toch los kan laten. En mag ik je vragen waar je de vooruit kijkende camera gemonteerd hebt. De EZ heeft achter de canopy (=motorcompartement) veel ronde oppervlakken wat een goede montage moeilijk maakt??
 
Hoe heb je je camera gemonteerd? Met klitteband? Lijkt me nogal "eng" doordat dit toch los kan laten. En mag ik je vragen waar je de vooruit kijkende camera gemonteerd hebt. De EZ heeft achter de canopy (=motorcompartement) veel ronde oppervlakken wat een goede montage moeilijk maakt??

Toch gewoon klittenband. In een paar jaar tijd al tig video's gemaakt en nog nooit een vallende camera gehad. Je moet alleen zorgen dat je van te voren zeker weet dat het klittenband zelf goed hecht aan het oppervlak waar je het aan bevestigt. De klittenbandbevestiging zelf laat dan echt niet los, je kunt het toestel eraan optillen...

Vooruitkijkende camera hangt onder aan de vleugel, precies halverwege waar de ailerons beginnen, en onder het zwaartepunt. Ter compensatie hangt aan de andere vleugel de achteruit kijkende camera. En ik heb met schuimblokjes (weerszijden weer klittenband) afstandhoudertjes gemaakt. En de vooruitkijkende camera heeft een schuin blokje, zodat hij wat naar beneden kijkt. Dus er zitten 2 klittenband verbindingen tussen de camera en de vleugel.

De camera's hangen dus als een soort wing pods onder de vleugel, het ziet er wel grappig uit ;)...

Overigens heb ik ook voor de motor een klittenband zitten. Inderdaad wat rond daar. Maar dat schuimblokje vervormt ook een beetje en zorgt dat het er vrij goed omheen plooit. Zal later een video laten zien met die positie, en een verticale duik met hoge snelheid zonder dat de camera een mm beweegt ;).
 
Toch gewoon klittenband. In een paar jaar tijd al tig video's gemaakt en nog nooit een vallende camera gehad. Je moet alleen zorgen dat je van te voren zeker weet dat het klittenband zelf goed hecht aan het oppervlak waar je het aan bevestigt. De klittenbandbevestiging zelf laat dan echt niet los, je kunt het toestel eraan optillen...

.....beweegt ;).

Super uitleg. Bedankt :cool:
Ik heb zelf 1 keycam en zal van het weekend eens experimenteren dankzij jou tips.
 
Het beeld vooruit is uit de 808 #16 camera. De achteruit kijkende camera is een oudere #11 camera. Dat beeld is uit zichzelf iets minder (meer ruis, donkere hoeken en paarsige gloed in het midden). Maar daarvoor heb ik een filter gemaakr die dat softwarematig wat oppoetst, zodat het beeld bijna overeen komt met de #16.

Ik heb de 808 #16 en ik vind de prijs kwaliteit verhouding super, mooi filmpje!

Met een lange (hout) boor van 8 mm of die verlengen op een stuk (carbon) buis en langszaam draaien en steeds lossen.
Of de carbonbuis scherp maken en draaiend er in duwen en steeds lossen.
Let op dat bij het duwen de buis niet door de buitenwand komt.
Hij zoekt de zwakste zijde op en komt dan naar buiten.
Dat kun je tijdens het duwen/ boren sturen door de vlakke vleugel iets te tillen.
Leg alles plat op tafel en hou de boor/ buis ook vlak.
Het is even wat werk maar je vleugel wordt er een stuk strakker door.
De ailerons zullen dan ook altijd strak recht blijven.
80 cm is lang genoeg.
Als je een rustige vlieger bent is dit allemaal niet nodig en volstaat de bijgeleverde buis!!
Succes.
Ton

Hallo Ton heb je ook de buizen voor de neus, buik en staart van de EZ*2 vervangen met carbon? De verstevigingsbuis voor de staart is tevens ook de buis waar de FM antenne door heen moet. Zal carbon het bereik van de antenne negatief beïnvloeden?
 
Ik heb de 808 #16 en ik vind de prijs kwaliteit verhouding super, mooi filmpje!



Hallo Ton heb je ook de buizen voor de neus, buik en staart van de EZ*2 vervangen met carbon? De verstevigingsbuis voor de staart is tevens ook de buis waar de FM antenne door heen moet. Zal carbon het bereik van de antenne negatief beïnvloeden?

Als je met 35 mHz vliegt en de antenne draad in de staartbuis doet dan geen carbon gebruiken.
Als je 2,4 gHz gebruikt dan kun je daar gerust carbon gebruiken en die heb ik tot bijna aan de neus doorlopen.
Aan de zijkanten heb ik de rechte stukken ook carbon gebruikt en de gebogen stukken dat witte plastic buis.
Succes
'Ton
 
welke prop moet er op die permax? aanbevolen door multiplex en trekt minder dan 25 amp? is deze wat krachtig genoeg voor de easystar deftig power te geven? outrunner E-Motor PERMAX BL-O 2830-1100 (#333108)

Beste Sven.
Ik snap jou even niet heb je wel de Easystar II in je hoofd want daar heb je de klapprop meegeleverd in de kit. Die past ook direct op die motor die jij noemt.
Die alu motorhouder heb je ook helemaal niet nodig want die is voor de eerste Easystar, bij de II zit het hele huis er bij en schroef je gewoon de motor er in.

Succes
Ton
 
Beste Sven.
Ik snap jou even niet heb je wel de Easystar II in je hoofd want daar heb je de klapprop meegeleverd in de kit. Die past ook direct op die motor die jij noemt.
Die alu motorhouder heb je ook helemaal niet nodig want die is voor de eerste Easystar, bij de II zit het hele huis er bij en schroef je gewoon de motor er in.

Succes
Ton

dat heeft de webshop me inderdaad verteld, deze heb ik dus niet gekocht, zo was er terug plek voor een extra lipo in het budget! :D
Heb op safe gespeeld en de permax genomen:) hopelijk breekt het me niet te zuur op hé ;-)
 
Als je met 35 mHz vliegt en de antenne draad in de staartbuis doet dan geen carbon gebruiken.
Als je 2,4 gHz gebruikt dan kun je daar gerust carbon gebruiken en die heb ik tot bijna aan de neus doorlopen.
Aan de zijkanten heb ik de rechte stukken ook carbon gebruikt en de gebogen stukken dat witte plastic buis.
Succes
'Ton

Ik heb van de AR600 de lange draad in dat buisje gestoken, en de kortedraad van links naar rechts (onder 90 gr dus).

Ben even kort op zo'n hoogte geweest dat ik het beeld niet durf te tonen uit schrik voor luchtvaartcriticasters ;)... Al was die buizerd ook op die hoogte... Denk dat een Easy of een Buizerd net zo hard aankomt voor andere luchtvaart....

Verder inderdaad merkte ik flink wat flex aan het einde van de duikvlucht toen ik hem optrok. Toch kwestie van geleidelijk optrekken en niet ineens vol up geven. Je moet dus op tijd de boel recht gaan trekken, anders is het de keuzen tussen landen zonder vleugels of een gat in het vliegveld :D. Als je wel wilt knallen lijkt me versteviging niet onverstandig inderdaad.
 
hoe hebben jullie je esc verbonden in je EZ ? ik zie me genoodzaakt om deze aan de buitenkant te bevestigen? motor zit kilometers ver af van men ontvanger/ accu... echt balen! geraak niet eens bij de accu op deze manier.. welke kabel mag ik verlengen, esc motor of esc accu? ez is al vastgelijmd..
 
Heb beelden gezien van deze camera en hem nu ook zelf besteld!
HobbyKing R/C Hobby Store : HD Wing Camera 1280x720p 30fps 5MP CMOS

Hoi

Ik heb deze camera.

Het is een leuke camera, maakt zowieso qua resolutie wat betere beelden dan de 808, maar de framerate is echt om te huilen..
Je merkt ook heel erg dat er veel frame verlies in zit.

Ook qua compatible geheugen kaarten is het erg onduidelijk..
Ik dacht ik koop een goed merk class 10 4gb geheugen kaartje.
De filmpjes waren erg stotterend, ik had ik mijn oude gsm van 5 jaar geleden nog een standaard 4gb kaartje in zitten, en die deed het al stukken beter.
Erg onduidelijk dus wat goed zal werken, het is en blijft een gok.
 
hoe hebben jullie je esc verbonden in je EZ ? ik zie me genoodzaakt om deze aan de buitenkant te bevestigen? motor zit kilometers ver af van men ontvanger/ accu... echt balen! geraak niet eens bij de accu op deze manier.. welke kabel mag ik verlengen, esc motor of esc accu? ez is al vastgelijmd..

De motordraden verlengen. Dan kun je de ESC ergens achter de canopy kwijt en de ontvanger ervoor. Het is een beetje puzzelen, maar ik heb hem tegen de bovenkant achter de canopy gelijmd. Daar past ie precies in, en kun je eronder iets verder naar achteren je ontvanger kwijt.
 
De motordraden verlengen. Dan kun je de ESC ergens achter de canopy kwijt en de ontvanger ervoor. Het is een beetje puzzelen, maar ik heb hem tegen de bovenkant achter de canopy gelijmd. Daar past ie precies in, en kun je eronder iets verder naar achteren je ontvanger kwijt.

ik heb het anders op gelost.. accu kabels verlengd , en de esc ligt nu op men vliegtuig vlak achter de motor,zo is er direct goede koeling, en zo lelijk is het niet eens! :-) heb hem zojuist volledig afgemaakt, morgen de maiden, waar nemen jullie het zwaartepunt?

Hopelijk sloop ik men esc niet op deze manier.. zou ik erg raar vinden!
De maidn, vind zowiso plaats met lange accu kabels.. misschien dat ik nadien wel de motor draden ga verlengen en niet die van de accu maar pf heb er de hele dag zitten aan werken! :(
 
Beste Sven,

Nou maak je mij toch wel nieuwsgierig hoor, heb je nu de ESC buiten het toestel aangebracht?
Het is toch niet waar he je hebt plenty ruimte in het toestel.
Maak eens een foto dit wil ik zien.
Ton
 
Back
Top