Multiplex Easystar II

Beste Sven,

Nou maak je mij toch wel nieuwsgierig hoor, heb je nu de ESC buiten het toestel aangebracht?
Het is toch niet waar he je hebt plenty ruimte in het toestel.
Maak eens een foto dit wil ik zien.
Ton

Multiplex Easystar

zoals deze.. ik ben niet de enige! :)
Maakt toch niet zoveel uit ? Goede koeling en het zicht.. eerlijk gezegd ben ik geen 'mooi-vlieger' :-) ik vlieg voor het plezier van het vliegen zelf, zeker mpx toestellen..
 
Oke dit is een foto van de oude Easystar en dat heb ik ook zo opgelost, niks mis mee.
Maar jij hebt het dus op de nieuwe Easystar II ook gedaan en dat verbaasde mij want die heeft juist zo veel ruimte meer meegekregen.
Of heb jij nu toch een oude easystar waar je over praat???
Ton
 
Oke dit is een foto van de oude Easystar en dat heb ik ook zo opgelost, niks mis mee.
Maar jij hebt het dus op de nieuwe Easystar II ook gedaan en dat verbaasde mij want die heeft juist zo veel ruimte meer meegekregen.
Of heb jij nu toch een oude easystar waar je over praat???
Ton

easystar 2 heb ik maar heb het zo opgelost ja en ruimte zat ja, maar maakt niks uit, toch ? :)
 
Nee hoor Sven maakt niets uit ieder doet wat hij zelf goed vind, niks mis mee.
Zoals gezegd het verbaasde mij dus daarom de reactie.
In ieder geval een goede maiden, succes gaat vast lukken!
Ton
 
Nee hoor Sven maakt niets uit ieder doet wat hij zelf goed vind, niks mis mee.
Zoals gezegd het verbaasde mij dus daarom de reactie.
In ieder geval een goede maiden, succes gaat vast lukken!
Ton

haha, bedankt, misschien verleng ik binnenkort de motor kabels wel maar heb hier nu zoveel werk in gestoken dat ik geen zin heb om het ongedaan te maken :p
Bedankt en tuurlijk wel heb er het volste vertrouwen in, de EZ* gaat dienen als "film toestel' , vlieg al een hele tijd , zolang er niets mechanisch faalt wordt het morgen een super dagje! ^^
 
Er is echter wel een limiet aan het verlengen van de batterijkabels... Sommigen zeggen dat 20 cm al problematisch wordt. De motorkabels mogel wel langer. Zoek maar eens op Google...

Maar het is wel zo dat als ja alles een beetje bereikbaar wilt houden dat het toch wat tegen valt met de ruimte.... De ontvanger moet ergens achter de batterij. Maar een 2200 mAh moet al precies in de opening van de canopy. In de neus ga je de ontvanger niet doen, want dat moet er een flinke bos draden naar voren en als je er een 1300 mAh in doet dan moet daar de batterij zitten. Dus de enige manier is of achterop of (zoals ik heb gedaan) tegen de bovenkant van de ruimte net achter de canopy.
 
Er is echter wel een limiet aan het verlengen van de batterijkabels... Sommigen zeggen dat 20 cm al problematisch wordt. De motorkabels mogel wel langer. Zoek maar eens op Google...

Maar het is wel zo dat als ja alles een beetje bereikbaar wilt houden dat het toch wat tegen valt met de ruimte.... De ontvanger moet ergens achter de batterij. Maar een 2200 mAh moet al precies in de opening van de canopy. In de neus ga je de ontvanger niet doen, want dat moet er een flinke bos draden naar voren en als je er een 1300 mAh in doet dan moet daar de batterij zitten. Dus de enige manier is of achterop of (zoals ik heb gedaan) tegen de bovenkant van de ruimte net achter de canopy.

Mja dan kort ik vanavond of morgen de motorkabels wel in. De mijne zijn langer, maar bij het testdraaien geen problemen ondervonden dus we zien wel wat de vlucht van straks wordt .. ik hou dmen esc zowiso uit het toestel, zoveel plek is er inderdaad ook weer niet, met men 2200mah accu's.
 
Maiden is goed verlopen ondanks de erg stevige wind :)
Is wel even wennen als je kistjes als een blizzard en brandstofmodellen gewend bent. Met deze motor heb je genoeg kracht maar niet verticaal toestanden ofzo ;) en dat was ik wat teveel gewend van de blizzard :p vliegt wel relaxed en zweeft super. al bij al erg tevreden en in de toekomst steek ik er gewoon een nieuwe motor in en het komt helemaal goed,n op windstille dagen voldoet deze motor prima zou ik zo zeggen, met wind ook alleen stijgt hij wat moeilijker dan..
 
Ja klopt, als je steil stijgt dan wordt je horizontale snelheid minder dan de wind, en ga je dus effectief achteruit ;).

Het leukst vind ik de easy toch met windstil weer, lekker zonnetje, koffie erbij en lekker relax zweven ;).

Voor de wat winderige dagen zijn andere toestellen leuker. Zelfs de Merlin is wat leuker omdat die minder zelfstabiliserend is, en dus ook leuker speelt in de wind.
 
Ja klopt, als je steil stijgt dan wordt je horizontale snelheid minder dan de wind, en ga je dus effectief achteruit ;).

Het leukst vind ik de easy toch met windstil weer, lekker zonnetje, koffie erbij en lekker relax zweven ;).

Voor de wat winderige dagen zijn andere toestellen leuker. Zelfs de Merlin is wat leuker omdat die minder zelfstabiliserend is, en dus ook leuker speelt in de wind.

ik vlieg wel met brandstof als het te winderig is, die kisten hebben er niets van last van :p. De easystar is een leuk tussendoortje at ik samengesteld heb met 100eur en donorvliegtuigen, eens er een krachtigere motor in zit wordt het zeker een leuk speeltje :) het leuke is dat je hiermee super laag of super traag kan voorbij vliegen, altijd leuk :p


zojuist deze motor besteld : http://www.rc-addict.nl/webshop/rc-...ries-28-36-2200kv-696w-borstelloze-motor.html

Met deze prop : http://www.rc-addict.nl/webshop/rc-...-inch/tgs-sport-6x4e-precision-propeller.html

En ga er mijn 60 amp regelaar van de blizzard voor gebruiken :)

Deze bestelling komt pas ergens eind volgende week toe maar kijk er al naar uit. Deze motor zal wel een pak meer kracht en snelheid geven aan men eaystar neem ik aan ?
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen de kit hebt dan moet daar een motor, regelaar, ontvanger en accu in en niet te vergeten lijm.
Kijk even hier in dit draadje terug dan gaat er een wereld info voor je open.
Ton
 
Heb de ailerons op de EZ2 gisteren gemaakt en gemixed met m'n flap functie.

Echter deze kan ik dus instellen als flaps (naar beneden) of als remkleppen (omhoog).

Wie heeft er ervaring of dit goed gaat werken?
 
Heb de ailerons op de EZ2 gisteren gemaakt en gemixed met m'n flap functie.

Echter deze kan ik dus instellen als flaps (naar beneden) of als remkleppen (omhoog).

Wie heeft er ervaring of dit goed gaat werken?

Flaps omlaag is meer lift + meer weerstand
Flaps onhoog is sneller vliegen, ook kan je de flaps 90 graden omlaag doen en dan werken ze volgens mij ook goed als remmen

(verbeter me maar als ik fout ben, ik ben ook nog maar een beginner)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heeft iemand van jullie er een langere carbon buis in gestoken, in de vleugels?
Heb er hier een liggen maar hoe kan ik de schacht vergroten waar de buis in komt?.
En hebben jullie de wingtips plat gemaakt of zo gelaten? Er zit nu een 2200kv motor in met een 6*4 prop, even in de hand getest en ja dat ding heeft power zat nu :). Alleen nog wat gesukkel met de regelaar die bovenop de easystar blijft (betere koeling en meer plek in de cockpit voor accu en ontvanger). Morgen eens gaan test vliegen ^^
 
ik ben officieel een idioot.. ben ik die carbon buis erin aan het fabriceren met boor etc..buis komt er door oei..nouja geen probleem. Doe wat sec lijm op het gaatje... resultaat hoe raad je het..buis in schacht vastgelijmd..en dit terwijl toestel in elkaar zat.. wordt gewoon lastiger vervoeren maar ik maak er het beste van.. Uit elkaar zal hij in elk geval niet vallen nu.. is er toch nog een voordeel van. De staaf komt tot onder mijn rolroer servo's, dat is ver genoeg veronderstel ik?
 
Vandaag dus voor het eerst met rolroeren gevlogen. Gaat ietsje strakker dan met alleen roer.

Eerst de stangetjes op het middelste gaatje van de horn, maar wilde wat meer uitslag dus daarna op buitenste gaatje en dit bevalt me wat beter.

Nu is mijn vraag hebben jullie ook dual rate ingesteld? Werkt dit beter op de EZ2?
 
Back
Top