Brushless 1/8 HPI Savage

Met alleen dat chassis ben je er eigenlijk al, ik heb nog wel de extra Alza lipo plate gekocht zodat je je lipos makkelijk tussen de tvp's kunt plaatsen en die bakjes niet meer nodig hebt.

Verder heb ik dit setje gekocht zodat ik 24mm banden kan monteren.
 
Jammer dat we hier in Vleuten weinig terrein hebben voor een savage, want ik mis de auto nog steeds heel erg. Ben blij dat Mightywiggy er zoveel schik van heeft.
 
Nadeel is wel dat het zand overal in gaat zitten, ik ga eens op zoek naar een plaat van zwart plastic waarmee ik een soort kap ga maken; hoeft zeker niet mooi te zijn als het maar functioneel is. Iemand een idee waar zoiets, niet al te duur, te koop is?


Ductape. ;)
 
Eindelijk de MMM in huis, alles ff voor de test aangesloten en kom ik tot conclusie dat de savox servo toch wat stoort, dwz als je snel links rechts stuurt hij 1,5sec uitslaat ( de ontvanger dan )
Nu had ik hetzelfde probleem bij de revo ook toen, maar kan op het forum niet meer vinden wat toen de oplossing was. Niet alle posts zijn opgeslagen blijkbaar.
Een externe bec was het iig niet.
Mamba is nieuw, motor ook, servo ook.
 
Spektrum idd, kan me vaag iets herrinneren dat ik toen bij de revo van de sr3000 naar de sr300 ben gegaan ( of andersom) Volgens mij had ik geen condensator aangekocht.
Wat betreft die bec uit de link, de stekker gaat in de aux, en de 2 losse draadjes? accu?of soldeerje die bij de draden van de MMM?
 
Ja solderen aan de accu connector aan de MMM niet aan de accu
En je moet het draadje van de MMM bec die naar de ontvanger gaat er af halen zodat hij het aleen van je geinstalleerde bec de stroom krijgt..
Volgens mij.

Er was pas nog een topic over condensators/becs geloof ik daar staat misschien ook nog wel handige info in
Grts

edit:
cc_bec_pro_wiring_diagram.jpg
 
Je moet het wat hieronder (hierboven) me al werd gezegd de draadjes aan de mm connectoren solderen. Je kan de bec in een wilikeurige poort doen van je ESC. Alleen niet vergeten de RODE(+ pool) draad van je MMM (servokabel) los te halen. En daar dan een krimpkousje over heen doen.
 
Heb eerst even de voltage van de interne bec opgeschroefd via castle link, dit was dus echter niet genoeg. Even extern die bec aangesloten, en dat werkt.
Dus ga even de boel verlengen en netjes wegwerken, solderen etc.

Niemand nog een ontvangerbox over?
 
Zo.. Einderlijk eens tijd om de Savage onder handen te nemen.
Ben nu bezig met het demonteren van de voorkant.
Tot nu toe gevonden, 2 kromme dogbones en een gescheurde bulkhead. :shock:
Ik dacht dat het diff kapot was, maar het pinion van het diff is gewoon verschoven met lagers en al! Dus het pinion ligt er redelijk losjes in, maar 't diff is nog gewoon heel. :lol:

Misschien dus toch een productie foutje, of misschien toch teveel voor de auto.. geen idee.
Heb als het goed is nog 2 complete bulkheads liggen ergens... dus even de dogbones weer recht slaan, nieuwe bulkheads er in, en rijden maar. (alleen komt waarschijnlijk toch te originele slipperclutch er weer in.)
 
Ik vond het al sterk dat de BP diffs het zo snel begaven. Als je veel last van die kapotte bulkheads krijgt wellicht alu overwegen?

Knutsel ze, we zien wel wanneer je weer up and running bent ;)
 
Up and running, BEC was precies wat ie nodig had.
Savox servo's zijn echte stroomvreters.

8de96a76.jpg

2a17bb28.jpg

ff353ee1.jpg


En nu weer wachten op lekker weer!!
( en ontvangerbox :D )
 
Ziet er mooi uit! Misschien een tip. Ik zou je firmware van je esc terug zetten naar V1.24. Met de versie's na 1.24 krijg je op lage snelheden, ineens een punch met power. Ook leek het of m'n motor beter rijdt op v1.24.

Je kan het testen d.m.v je auto op de grond te zetten. Je auto heel langzaam naar voren laten rijden en ondertussen je auto wat tegen te houden.
 
Is er al meer bekend over de HPI Savage Flux 1/5 kit? Hij zou "afgelopen winter" komen maar ik heb niets gezien, kan op de site ook niets vinden...
 
Back
Top