Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb net gereden met mijn fazer en hoorde krrrr.
Thuis gekomen en de drijfstang is kapot.
De motor zag er goed uit van binnen. En er zijn ook veel andere dingen beschadigt . Wat is het oorzaak hiervan en wat nu ?
De drijfstang is gebroken omdat....
1 hij niet goed is ingereden.
2 je er al vanaf begin aan de naalden heb lopen draaien terwijl je hem eerst moet inrijden :zie je andere topics.........
Een drijfstang breekt niet zomaar en zeker niet bij een nieuwe motor..
3 zonder gaten voor rijwind koeling is al helemaal niet zo slim...
4 Door een veel te rijke afstelling en een overshot aan mengsel boven de zuiger is ook niet zo fijn voor een drijfstang, hij kan (lucht) wel persen maar teveel vloeistof niet en daar krijgt de drijfstang veel van op zijn donder.
Ik adviseer je om een ervaren iemand er naar te laten kijken en zo weet je ook of je geluk heb en alleen een drijfstang nodig hebt of ook nieuwe lagers/krukas of in t ergste geval ook nog een cilinder/zuigersetje nodig heb.
Als bovenstaande het geval is is een nieuwe motor de enige oplossing.
Gezien je in je andere topics ook problemen aangeeft denk ik dat het ook verstandig is om een ervaren iemand je even de kleine details kan laten zien, want nitro rijden is al duur genoeg en moet wel leuk blijven.
Je bent een beginner en daar is niks mis mee maar laat je goed informeren over de materie door een ervaren rijder.
Een hobbyshop wil ook alleen maar geld verdienen en het is makkelijk om een rc aan een jong iemand te verkopen zonder hem goed te informeren enzo nu is je drijfstang gebroken en als je terug gaat voor garantie zeggen ze toch eigen schuld je MOET een nieuw motortje kopen.
PS misschien wel handig om te vermelden waar je woont er is mischien wel iemand in de buurt met(verstand) om je te helpen met je problemen en zodat je weer snel kan gaan crossen/racen met je wagentje.
En inderdaat met foto,s kunnen we je beter helpen..
Mischien voel je je aangevallen maar dat is zeker niet de bedoeling ik bedoel het goed en vind het sneu dat je zoveel probleempjes al met je wagentje hebt.
De kans dat een drijfstang breekt en verder niets beschadigt is ongeveer 0,0001%
Ik neem aan dat daarmee de backplate en de cilinderbus worden bedoelt. Dat noem ik al schade. Daarnaast kan het goed zijn dat er schade is die jij niet (goed) kunt zien. Bijvoorbeeld een ontzette kruktap of een krukas en/of pistonpen die anderszins een opdonder hebben gehad.De plek waar de drijfstang beweegt heeft een beetje krasjes en op de zuiger ook
al die beschadigingen zorgen dat de boel uit balans raakt... dat is al funest voor een motor
Die bevestigings ding op de krukas die de drijfstang vast houd is tegem de zuiger geknald en daarom is er een schade aan de zuiger verder niks. Maar daar onder de zuiger is niet belangrijk toch? Alleen de zijkant en bovenkant.