15 KW motor

Hallo,
Voor mijn nieuw project ben ik een beetje info aan het verzamelen voor in aan het shoppen ga.
Ik zoek een 15Kw electro outrunner en bijpassende ESC.

Voor de motor heb ik al gekeken bij
plettenberg naar de predator 37
Hacker naar de A200
Lehner naar de torqstar

Hierbij lijkt mij de plettenberg de beste qwa gewicht en vermogen.

Voor de ESC heb ik al gekeken bij

Jeti spin 300 (is eigenlijk te licht)
schulze futura-xxl-40.304K

Ik heb een mail gestuurd naar YGE omdat deze naar het schijnt custum regelaars maken. Ik wacht op antwoord hiervan.

De bedoeling is om op 14S een current drain van ongeveer 300A te kunnen halen.

Wie kent er nog andere mogelijkheden en merken (eventueel budgetvriendelijker) waar ik eens kan kijken.

grtz A
 
een foto zegt meer dan 1000 woorden:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Hey Ron,
ik zat al te wachten tot de elo rc enceclopedie zou reageren :p.

Als ik alles naar mijn wensen wil qwa vermogen en vluchttijd zou ik ongeveer aan 30 kg vliegklaar moeten komen. Dus 500W per Kg is altijd een minimum voor mij.
Ik heb De site van FightercatRacing al eens doorlopen en dit is het interessantste dat ik tot nu toe al ben tegengekomen.
De rest ga ik morgen eens doorzoeken.
Bedankt hoor Ron.

grtz A
 
Ik had inmiddels het andere draadje gevonden. Nog iets interessant gevonden in de beide RCG 'big motors' draadjes?
Houden we een rendement van 80% aan, dan moet je bij volgas 3kW aan warmteproductie afvoeren, da's een flinke straalkachel. Als het even kan ervoor zorgen dat de motordrager/schot ook warmte af kan voeren, metaal dus.

Heb je ook al gezien/gekeken wat Ralph Okon doet met grote (duur)vermogens?
scorpion.powercroco - 12N10P7050

Vergeten, de Joby is een binnenloper. Spin-off van www.makanipower.com

JM1S_400px.jpg
 
Laatst bewerkt:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy CA120-70 Brushless Outrunner (100cc eq)

Wie weet genoeg, heeft een regelaar van 250A nodig. Verder geen verstand van dit soort geweld maar ben wel erg benieuwd wat het gaat worden!

Deze heb ik ook al bekeken, maar hij weegt 2.5 kg en heeft 11,5 (Chinese) KW. Met chinese spullen neem ik als vuistregel dat je 25% van hun MAX speceficaties moet afdoen om de boel enigzins heel te laten.
Dit komt dus op ongeveer 8,5 Kw veilig current wat te weinig is voor 2,5kg motorgewicht en zoiezo te weinig voor mijn toepassing.

Ik weet het is geen exacte wetenschap, maar dit weet ik gewoon uit ervaring met een handvol opgerookte china motoren en regelaars.

grtz A
 
Ik had inmiddels het andere draadje gevonden. Nog iets interessant gevonden in de beide RCG 'big motors' draadjes?
Houden we een rendement van 80% aan, dan moet je bij volgas 3kW aan warmteproductie afvoeren, da's een flinke straalkachel. Als het even kan ervoor zorgen dat de motordrager/schot ook warmte af kan voeren, metaal dus.

Heb je ook al gezien/gekeken wat Ralph Okon doet met grote (duur)vermogens?
scorpion.powercroco - 12N10P7050

Vergeten, de Joby is een binnenloper. Spin-off van www.makanipower.com

JM1S_400px.jpg

Hey Ron,
Aan powercroco heb ik niks, die verkoopt toch niks.
Die JOBY, begrijp ik ook niet goed wat ik daarmee kan doen, de diameters zijn onwezenlijk groot (150mm), de KV zijn veeeeel te laag voor mijn toepassing, de inputvoltages zijn dan natuurlijk ook veel te hoog en ze zijn duur.
Dan is een plettenberg of Lehner interessanter, en vooral handelbaarder.

Vroeger was er volgens mij toch meer keuze in het RC landschap voor +10 KW motoren. Flyware maakte een hele grote outrunner maar deze zijn er mee gestopt, dan had torqman volgens mij ook nog zoiets groots, maar deze vind ik ook nergens meer terug.
En dan had je nog een blauwe duitse outrunner met allemaal kleine ronde gaatjes in de achterkant van de bel, maar van deze ken ik de naam of merk niet meer.
Wie maakt nog Giant outrunners?

grtz A
 
... Die JOBY, begrijp ik ook niet goed wat ik daarmee kan doen, de diameters zijn onwezenlijk groot (150mm), de KV zijn veeeeel te laag voor mijn toepassing, de inputvoltages zijn dan natuurlijk ook veel te hoog en ze zijn duur. ...
Ontwikkeld voor mens-dragende toestellen, 1:1, vandaar.

... Met chinese spullen neem ik als vuistregel dat je 25% van hun MAX speceficaties moet afdoen om de boel enigzins heel te laten. ...
Dat adviseert Lucien Miller al voor 'zijn' Scorpion motoren en regelaars. Het relevante stuk tekst begint bij for everyone else:
Scorpion Motors: Questions and Answers.... - Page 290 - RCG

... Vroeger was er volgens mij toch meer keuze in het RC landschap voor +10 KW motoren. ...
Dat valt wel mee.

... En dan had je nog een blauwe duitse outrunner met allemaal kleine ronde gaatjes in de achterkant van de bel ...
Bedoel je de Cyclon Big Boss (Frans, met geïntegreerde regelaar) of die van dr. Werner Eck (tamelijk pannekoek). Voor de zou je op ElectricPPG.com kunnen zoeken, of googelen, daar weet ik verder niets van (hij stond voorheen onder projecten op SLS-Sinusleistungssteller ). De grootste Torman is de TM685, te vinden op/in Franz Schmid's 1:2 Klemm35.
Zie ook
TORCMAN Brushless Motoren
-> events
-> Erstflug der Klemm35 ..


Ralph Okon heeft ook een motor voor paraglider gebouwd (op basis van Scorpion) maar die kan ik niet meer vinden daar, site is gereorganiseerd. De motor is wel opgenomen in één van de RCG big outrunner draadjes

Kun/moet je de vermogen/massa vuistregel zo ver door trekken, zonder modificatie, tot grote toestellen als die van jou nu? Geraak je niet behoorlijk overgemotoriseerd?
 
mischien ben ik wel heel dom: kun je niet meerdere motoren via een overbrenging aan elkaar koppelen?

Zou je ze volgens mij gewoon parallel aan één ESC moeten kunnen schakelen: ze worden mechanisch toch gedwongen synchroon te lopen....

Groet, Bert

PS: meer een vraag om zelf wat van te leren dan een bijdrage aan de oplossing mischien, maar toch....
 
Kan Bert, de rotoren moeten wel goed staan t.o.v. elkaar, anders begrijpt de regelaar het niet en gaat hij waarschijnlijk in rook op.
 
mischien ben ik wel heel dom: kun je niet meerdere motoren via een overbrenging aan elkaar koppelen?

Zou je ze volgens mij gewoon parallel aan één ESC moeten kunnen schakelen: ze worden mechanisch toch gedwongen synchroon te lopen....

Groet, Bert

PS: meer een vraag om zelf wat van te leren dan een bijdrage aan de oplossing mischien, maar toch....

deze opstelling heb ik al, in een ander model.
Het vroeg heel wat afstelwerk en tijd maar dit werkt prima, maar deze keer zou ik toch echt één motor en één esc willen houden.
2 +6 Kw motoren koppelen met 2 200A esc zie ik niet zitten en lijkt me ook zeker niet goedkoper.
O ja mijn ander elo model:
[URL="
raven moorsele airshow 2010 - YouTube[/URL]
Dit is 550W/kg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top