Analoge servo's pakken een factor 10 minder stroom dan een vergelijkbare digitale versie.
We hebben een tijdje terug 1 van de electroexperts in de club eens een verhaaltje laten houden over het wel en wee van digitaal/analoog/2.4 ghz en alle valkuilen..
Hij heeft dus gemeten dat er gewoon een factor 10 in stroomopname zit.
en met digitale servo's, zoals de ds410's of mg 5065 zit je blijkbaar redelijk rond die 1,5 a 2 ampere grens te hikken die een esc van die maat ongeveer geeft.
Vandaar dat bij mij, en bij mn collegavliegers hier (allemaal digitale servo's) er van die wonderen mee verrichten, dan scheelt het dus best een hoop amp. die niet via de bec van de regelaar aangeleverd hoeven te worden.
in jouw geval, met analoog, zal het idd een stuk minder zijn. (ff niet bij stil gestaan dat jij meestal nog analoog vliegt.. excuseer ;-))
Over die draadjes, er gaat ong. 11.1 volt door die eerste draadjes heen.
om amperes te kunnen leveren, moet de bec dit opknippen, en heeft dus op 11,1 volt eigenlijk best weinig amperes nodig. Vandaar dat die minidraadjes ook bij mij gewoon ijskoud blijven, en dus blijkbaar bij lange na niet in de buurt van zwaar belast komen.
Bij mij zit het dus in de draden van de regelaar gesoldeerd, de draden die het meeste bewegen van heel de heli, nooit iets kapot gehad in die draad.
ook nooit iemand over gehoord trouwens
Enigste puntje waar rekening mee gehouden dient te worden, en waar ik door wat schade en schande achter ben gekomen:
De onderdelen van een bec zijn aan "slijtage" onderhevig. het zijn geen dingen die 20 jaar intensief gebruikt kunnen worden, en daarna nog hetzelfde doen als toen ze uit de winkel kwamen.
Het kan redelijk handig zijn, als je 2.4 ghz hebt en digitale servo's, deze na 2 a 3 jaar gewoon voortijdig te vervangen.
het geleverde amp. loopt heeeeeel langzaam terug, wat op zich niet zo'n punt is, maar als je na 5 jaar opeens een heli de grond in boort omdat je een 5 of 10 euro ding niet vervangen hebt, is dat best jammer.
In jouw geval, met analoog, zal het waarschijnlijk stevig wat jaartjes duren voordat hij op zn grens komt

Stomme is alleen, dat je hier verdraait weinig van terug kan lezen op internet..
Mijn 450 is ooit, toen hij 3 was met zijn eerste setup er nog in, de grond in gegaan omdat alle drie de servo's dood waren (ze hadden geen kracht meer)
de bec heb ik toen eens meegegeven aan eerder genoemd clublid, omdat hij wel nieuwsgierig was of dit de oorzaak geweest kon zijn.
De bec was vermeld als een 3 amp bec
had er 2,5 jaar op gezeten
Gaf nu effectief nog maar 2 ampere maximaal, toen begon die bec te "clippen", oftewel tekenen van overbelasting te geven.
Kan ook zijn dat de 3 verrotte servo's hem de das om hebben gedaan, maar feit blijft dat bec's wat teruglopen in capaciteit door de jaren heen..