toerental trex 600

hallo allemaal zit met het volgende probleem.
na mijn nieuwe aanwinst een trex 600:D merk ik het volgende
ik heb de trex 2de hands gekocht voor laten vliegen alles prima eenmaal thuis gekomen ontvanger in de heli en een nieuw model aangemaakt in zender alles afgesteld maar nu merk ik dat het toerental nogal laag is en als ik schakel tusen normal na idle 1 (reactie) schakel ik van idle 1 na idle 2 geen reactie terwijl mijn curves zijn
norm 0-25-50-75-100
idle 1 70-70-70-70-70
idle 2 100-100-100-100-100

nu heb ik de esc opnieuw geprogrameerd maar geen verschil
de esc is van turnigy 80A

instel waardes zijn
brake: off.
battery type: li-poly.
cutoff mode: soft-cut.
cutoff threshold: medium.
start mode: super soft
timing: medium.

de timing had ik eerst op high staan maar merkte dat na 4 min vliegen de accu zeer heet was geworden en zelfs een beetje bol is gaan staan komt dit door de instelling high want eerst op medium had hij dit niet.

en hoe zou het komen dat het toerental zo laag is? ook lijkt het dat de moter inkakt als ik vol pitch geef

wie kan me hiermee helpen
 
Het klinkt mij in de oren als een te zwakke motor, of een motor die door overbelasting (of veroudering) zijn beste tijd gehad heeft.

Maar ik ben geen electro expert, dus graag een second opinion.

Groet, Bert
 
Het klinkt mij in de oren als een te zwakke motor, of een motor die door overbelasting (of veroudering) zijn beste tijd gehad heeft.

Maar ik ben geen electro expert, dus graag een second opinion.

Groet, Bert

heli is zo goed als nieuw +/-30 vluchten gehad:confused:
 
De motor ook?

Anders weet ik het ook niet.

Of je LiPo's moeten een stuk luier zijn dan de packs waarmee de verkoper hem voorgevlogen heeft natuurlijk....
Domme vraag: heb je wel het zelfde aantal cellen?

Groet, Bert
 
Toerental

Hoi heb je een govenor functie in de turnigy?
Volgens mij wel. Schakel deze is uit en controleer nogmaals.
Ik den k dat de govenor in je esc je toerntal bepaald nu en niet de ingestelde curves.
Gr rinie
 
De motor ook?

Anders weet ik het ook niet.

Of je LiPo's moeten een stuk luier zijn dan de packs waarmee de verkoper hem voorgevlogen heeft natuurlijk....
Domme vraag: heb je wel het zelfde aantal cellen?

Groet, Bert

dit is de zelfde lipo heli heeft enkel maar gehooverd op normal en niet in idle dus denk dat het probleem toen ook al was
wel zou de heli een half jaar stil hebben gestaan mischien dat de lipo daardoor slecht is geworden.
moter is ook zo goed als nieuw er is ook geen 3d met de heli gevlogen
 
Dat kan goed, als de LiPo niet op storage weggelegd is....

Ben je dus een beetje genaaid door de verkoper.
Nou ja, als het bij een matige liPo blijft, dan valt het verder allemaal nog wel mee, maar dat zou ik toch eerst even goed controleren met een andere LiPo....

Groet, Bert
 
Heb je de end points in de regelaar wel correct ingeleerd?
Dus de Hi en LOW trottle.

Grt. Piet

hoe doe ik dit dan?
bedoel je de gas curve? deze staat
voor norm 0-25-50-75-100
idle 1 70-70-70-70-70
idle 2 100-100-100-100-100
en waar moet timing nu op staan ? mischien dat dit met het toerental te maken heeft. kan tussen het volgende kiezen:
low
med
high
 
Hallo Big Lama,

Inmiddels uitgekeken op de 450 ;-)

Zoals Piet zegt : eindpunten inleren.
De regelaar moet weten wat low en high throttle is.

Zie je manual pagina 4 : Throttle range setting !!

Succes Corné
 
Hallo Big Lama,

Inmiddels uitgekeken op de 450 ;-)

Zoals Piet zegt : eindpunten inleren.
De regelaar moet weten wat low en high throttle is.

Zie je manual pagina 4 : Throttle range setting !!

Succes Corné

ha corne ja de 450's allang de deur uit heb een trex 500 en een 600
geen manual geen orginele regelaar van align;)
of maakt dit niet uit?
gr Nick
 
Hallo Nick,

In je beginpost zeg je dat het een esc is van turnigy 80A en in je post van gisteren heb je de link van de regelaar manual gezet.
http://www.svensktmodellflyg.se/user...Sentry_ESC.pdf

Op pagina 4 staat : Throttle range setting !!

Bij deze link staat het op pag.3 onderaan :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/1022581536X476966X47.pdf


Throttle range setting :
Let op : safety first. Eerst Hoofd- en staart bladen verwijderen.
Of motor pinion van hoofdtandwiel wegschuiven.
Motor moet aangesloten blijven anders hoor je de piepjes niet.

1) gas stick maximaal zetten
2) Batterij aansluiten
3) 2 pieptonen afwachten
4) gas stick weer minimaal zetten. Nu volgen piepjes met het aantal cellen.(6S = 6 piepjes)
5) Na een lange pieptoon heeft de regelaar de laagste stand ingeleerd.

Succes

Corné
 
Hallo Nick,

In je beginpost zeg je dat het een esc is van turnigy 80A en in je post van gisteren heb je de link van de regelaar manual gezet.
http://www.svensktmodellflyg.se/user...Sentry_ESC.pdf

Op pagina 4 staat : Throttle range setting !!

Bij deze link staat het op pag.3 onderaan :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/1022581536X476966X47.pdf


Throttle range setting :
Let op : safety first. Eerst Hoofd- en staart bladen verwijderen.
Of motor pinion van hoofdtandwiel wegschuiven.
Motor moet aangesloten blijven anders hoor je de piepjes niet.

1) gas stick maximaal zetten
2) Batterij aansluiten
3) 2 pieptonen afwachten
4) gas stick weer minimaal zetten. Nu volgen piepjes met het aantal cellen.(6S = 6 piepjes)
5) Na een lange pieptoon heeft de regelaar de laagste stand ingeleerd.

Succes

Corné

bedankt corne voor de reactie heb het zo juist opnieuw ingesteld. jammer dat ik het nu niet kan proberen (vinden de buren niet zo fijn)morgen gelijk proberen hoop dat het nu opgelost is.
neem toch aan dat een trex600 meer power heeft dan een trex500:D was tot nu toe nog niet te merken.
gr Nick

ps waar vlieg jij nog mee corne?
 
Hallo Nick,

Ik vlieg alleen nog met mijn 2 Trexen 600 FBL BeastX (Zie handtekening)
Mijn Protos zie ik veel te slecht.

Gegroet,

Corné

de Trex 500 bevalt me ook zeer goed
met de 600 nog niet echt gevlogen enkel gehooverd dus daar kan ik nog weinig van zeggen
beide zijn met flybar wel wil ik in de toekomst de trex 600 ook fbl maken en kijken hoe dat me bevalt tis weer anders vliegen zeggen ze:p
 
probleem nog niet opgelost nog steeds geen verandering van toerental van idle 1 na idle 2:confused::confused::confused:

ik heb de throttle range opnieuw ingesteld.
of moet ik na dat ik dit gedaan heb de esc weer opnieuw inlezen?
begrijp er niks van:puppydogeyes:
 
Hallo Nick,

Ik neem aan dat je de DX7se hebt. Kijk eens in het monitor scherm wat je gaskanaal doet
in normal, idle 1 en idle 2. Dan kun je in elk geval zien of het signaal wel goed wordt uitgestuurd. Inleren van esc hoef je maar 1x te toen in Normal 0% tot 100%
Je TH curve kun je beter op -2% vlak zetten.

Je pitch curves van 0-100 recht. Max en Min pitch -10-12 naar wens.
Draait hij in normaal mode nog steeds zo langzaam ??

Succes Corné
 
Hallo Nick,

Ik neem aan dat je de DX7se hebt. Kijk eens in het monitor scherm wat je gaskanaal doet
in normal, idle 1 en idle 2. Dan kun je in elk geval zien of het signaal wel goed wordt uitgestuurd. Inleren van esc hoef je maar 1x te toen in Normal 0% tot 100%
Je TH curve kun je beter op -2% vlak zetten.

Je pitch curves van 0-100 recht. Max en Min pitch -10-12 naar wens.
Draait hij in normaal mode nog steeds zo langzaam ??

Succes Corné
hallo corne
het signaal word wel goed uitgestuurd zoals ik kan zien op het monitor.
had met inlezen van de esc (wel voor dat de throtlle range was ingesteld)
de norm gas curve recht van 0 tot 100
de norm pitch curve had ik wel niet recht deze stond op 25-35-50-75-100
mijn TH pitch curve staat ook recht van 0 tot 100

in norm mode draait hij vrij aardig maar schakkel ik over na idle 1 is er niet veel verschil van toerental en van idle 1 na idle 2 blijft het toerental gelijk aan idle 2
throttle curve's
norm 0-75-75-75-75
idle 1 85-85-85-85-85
idle 2 100-100-100-100-100
ik mis gewoon de power zoals hij nu reageerd zou ik nooit 3-D kunnen vliegen na mijn mening
mijn trex 500 daar in tegen is een heel stuk feller
:confused::confused:
 
Hallo Nick,

Ik ben bang dat je het de hoek moet gaan zoeken van Bert (Brutus).
Cobi van motor en gearing niet lekker.
Je zult moeten uitzoeken wat voor motor en tandwielen erin moeten.

Ik hoop dat je een bekende en herkenbare motor erin hebt zitten zodat je de KV waarde kunt nagaan. Met motoren ben ik verder niet zo bekend omdat ik alles met Standaard setup vlieg.

Succes,

Corné
 
Back
Top