Traxxas xo-1 goeie koop

  • Topicstarter Topicstarter Drixels
  • Startdatum Startdatum
Nog geen enkele schade gehad, max 55mph, wat hard genoeg is.
Ik kan je de auto van harte aanraden. Lipo's zijn overigens helemaal niet gevaarlijk, als je er met verstand mee omgaat...
 
Tsja , martien

Beetje heen en weer rijden zoals op de filmpjes is geen echt overtuigend bewijs voor een speeltje van ruim 1000 euro.( mijn mening)......, hoe heb je de 55 km/h gemeten?, misschien een keer laseren ?
 
Laatst bewerkt:
Tsja , martien

Beetje heen en weer rijden zoals op de filmpjes is geen echt overtuigend bewijs voor een speeltje van ruim 1000 euro.( mijn mening)......, hoe heb je de 55 km/h gemeten?, misschien een keer laseren ?


Misschien even verdiepen in de materie want met een iPhone of iPod touch komt alle info terug op het schermpje.... Op basis van het toerental van de motor met de tandwieloverbrenging en diameter banden lijkt me dat een redelijk betrouwbare meeting.
 
Vind het toch een mooi ding. Ik zou hem heel graag een keertje in de handen zien van een coureur als M7H, kijken wat die eruit haalt.

Ook in de 1:8 is de electro zich aan het ontwikkelen. Zondag was er op de mach ook een 1:8 serpent electro conversie, en dat was ook wel heel leuk om te zien.
 
Wat moet je met zo'n xo-1? Dat vraag ik me werkelijk af. Anders dan zelf wat rijden kan je er niets mee en veel plekken om te racen met dat ding zijn er niet(of je moet een echt racecircuit ergens in de buurt hebben). Ik zag overigens dat veel eigenaren(ook ervaren eigenaren) zeggen dat de xo-1 vaak over de kop vliegt bij snelheden >80kmu. Dan heb je dus niks aan die 160kmu op een normaal Hollands(en zeker Belgisch) wegdek.
 
Bij hogere snelheden, > 50mph, wordt de auto stabieler door de aerodynamica. De auto zuigt zichzelf als het ware vast aan het wegdek. Onevenheden in het wegdek is het grootste probleem. Ook de wind is een factor welke niet onderschat moet worden.
ik heb een mooi stuks asfalt op een parking van de delhaize dus dat is geen probleem .
 
Wat moet je met zo'n xo-1? Dat vraag ik me werkelijk af. Anders dan zelf wat rijden kan je er niets mee en veel plekken om te racen met dat ding zijn er niet(of je moet een echt racecircuit ergens in de buurt hebben). Ik zag overigens dat veel eigenaren(ook ervaren eigenaren) zeggen dat de xo-1 vaak over de kop vliegt bij snelheden >80kmu. Dan heb je dus niks aan die 160kmu op een normaal Hollands(en zeker Belgisch) wegdek.
rijden en racen begot :D , en idd een racecircuit heb ik op 30 km afstand ( vrienden gaan daar altijd rijden met fiets dus dan kan ik mee :D
heb al veel gesproken met een eigenaar van een xo-1 , hij is nog nooit overkop gegaan en heeft bijna 100 mph gehaald , nog niks gebroken en zijn kap zag er nog redelijk nieuw uit
 
Hij is prima geschikt voor delhaize parkeertereinen om wedstrijdjes te doen met een TT-01 op snelheden die nog niet half zo hoog liggen als waarvoor hij is ontworpen.
Hoezo is dit topic nog gaande eigenlijk?
 
Geschikt -VOOR- in ieder geval geen nederlandse wegen. of wedstrijdjes met een TT-01, of lage snelheden.
Nou met mijn ervaring over de grens in BE durf ik dan al te zeggen al helemaal geen belgische :)
Maar joh, geef er je eigen draai gerust weer aan
 
Misschien dat er stiekum mensen zijn die hem wel hebben , alleen hikken tegen de prijs en beperkte geschikte ondergrond ?,incluis me:)
 
Ik lees dit topic en denk ook dat drixels dit graag gaande houd zonder dat er veel nieuwe info bijkomt.
Ik denk ook dat hij zijn papa moet overtuigen dat hij dat ding niet in een halve minuut in 1000 stukjes heeft liggen bij over-enthousiast gebruik, daar is het ding veels te duur voor.
Maar het welles (kopen) nietes verhaal begint een beetje vervelend te worden.
 
het is gwn , ik moet zeker zijn !
niet dat hij binnen de maand op 2dehands.be staat.
ik wil gwn een paar antwoorden op vragen.
1)kan ik er mee rijden op een normale snelheid.
2)onderhoud
3)hoe rap stukken
4)alternatieven
5)moet je echt een startbaan hebben voor dit ding
 
Natuurlijk kan je rijden op normale snelheid. Als je op 4s rijdt zal deze een goede en leuke snelheid hebben.
Je kan ook steeds de gearing aanpassen allemaal poepsimpel!
Onderhoud.. tja ik denk dat elke wagen wel onderhoud nodig heeft.. gewoon de wagen afblazen na het rijden lijkt mij al voldoende.. af en toe de lagers eens nakijken en de spur ed. is geen groot werk..
Hoe snel je stukken hebt ligt volledig aant manneke zoals ze hier zeggen, als je gewoon rondrijdt en niets raakt zal je niets stuk rijden buiten een spurgear en cardanassen die soms wel eens ernstig slijten. Maar al bij al als je gewoon op 4s rond tjoekert met een normale gearing ga je hier niet veel van merken.
En neen zoals ik al zei, op 4s met normale gearing, niet die monstergearing voor de 160 te halen ga je echt niet boven de 60 komen. als de asphalt niet echt vlak is leg hem wat hoger op de pootjes en klaar :-)
 
Bij hogere snelheden, > 50mph, wordt de auto stabieler door de aerodynamica. De auto zuigt zichzelf als het ware vast aan het wegdek. Onevenheden in het wegdek is het grootste probleem. Ook de wind is een factor welke niet onderschat moet worden.

En dat heeft iets met die Mini Countryman te maken omdat?.


verder, wat Olii al aangeeft. maarja, dan is de auto toch weer vrij prijzig om niet heel snel te willen rijden. Om 'gezellig' tegen iemand te gaan rijden met een TT-01. :roll:
Ten eerste denk ik dat je vriend met de TT-01 't al vrij snel voor gezien zal houden, omdat er helemaal niets gelijk is aan de auto's. (nouja,.. ze hebben 4 wielen.) Ze zijn niet eens dezelfde schaal.
Als je samen wilt rijden met iemand, zorg je dat je iig 2 ongeveer vergelijkbare auto's hebt. of iig zelfde schaal en motorisering. dat maakt het hele samen rijden al een stuk mooier.

Maargoed, je hebt jezelf toch al zodanig vastgebeten in het idee dat het die auto moet worden. dan haal je hem toch gewoon? (of laat je hem halen in dit geval.)

Post iig je bevindingen. en meld het ook als die weer in de verkoop gaat. ;)
 
Back
Top